Ο David Casteu ήταν ο νικητής της ημέρας και μαζί με τον Olivier Pain κρατούν τις δύο πρώτες θέσεις στην κατάταξη με τις Yamaha YZF 450. Ο αγώνας πέρασε πια στη Χιλή, το τοπίο αγριεύει και η οδήγηση γίνεται πιο επίπονη, τόσο για τους οδηγούς όσο και για τα οχήματα
Ο Joan Barreda απασχολεί κάθε ημέρα για διαφορετικό λόγο όσους παρακολουθούν τον αγώνα. Είτε κερδίζει ειδικές, είτε βρίσκεται καθηλωμένος κάπου να περιμένει βοήθεια. Αυτή τη φορά ήταν η αντλία βενζίνης στη Husqvarna 449 που τον πρόδωσε και του κόστισε περισσότερο από 3 ώρες καθυστέρηση. Ξεχνά βέβαια κάθε ελπίδα για διάκριση, αφού έπεσε στην 59η θέση της κατάταξης, οπότε αυτό που μένει είναι να μετρήσει πόσες ειδικές μπορεί να κερδίσει ακόμη…
Για τον David Casteu ήταν η τρίτη νίκη ειδικής στην καριέρα του και μαζί με τον Olivier Pain που προηγείται από χθες, δείχνουν να ελέγχουν τον αγώνα. Ξεκινούν μαζί, μοιράζονται την πλοήγηση και αξιοποιούν τη δύναμη των YZF για να κρατούν πειστικά πίσω τους τις αρμάδες των ΚΤΜ, Husqvarna και Honda.
Μέχρι στιγμής το Dakar αποτελεί «γαλλική» υπόθεση, καθώς και ο τρίτος στη γενική είναι Γάλλος. Ο Cyril Despres προσπάθησε να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα να ξεκινά πιο πίσω την ειδική, όμως δεν κατάφερε να μειώσει και παραμένει 3ος με διαφορά 6 μόλις λεπτών.
Τα ζεύγη των οδηγών έχουν ξεχωρίσει, με τα δύο Yamaha μπροστά, τις δύο ΚΤΜ να ακολουθούν (Despres – Farias) και τα δύο Husqvarana των Jordi Viladoms και Alessandro Botturi στις θέσεις 5-6. Πλέον όλοι κάνουν αγώνα αναμονής, έτοιμοι να εκμεταλλευτούν το στραβοπάτημα του άλλου. Οι διαφορές στις μοτοσυκλέτες είναι ακόμη μικρές μετά από σχεδόν 12 ώρες χρονομέτρησης, καθώς οι 24 πρώτοι στην κατάταξη απέχουν μεταξύ τους λιγότερο από μία ώρα.
Αντίθετα στα quad, η κατάσταση δείχνει πολύ πιο ξεκάθαρη, με τον Αργεντινό Marco Patronelli να κερδίζει μία ακόμη ειδική με το τετράτροχο Yamaha του. Καθώς ο μοναδικός εν δυνάμει αντίπαλός του, ο Sebastian Husseini, είχε μηχανικό πρόβλημα και έχασε πολύ χρόνο, η διαφορά από τον δεύτερο που είναι ο Χιλιανός Ignacio Casale, έφτασε τη 1 ώρα και 18 λεπτά.
Στα αυτοκίνητα υπάρχει αλλαγή σκηνικού ως προς τις ειδικές και την επικράτηση των Buggy καθώς η διαδρομή έχει φύγει από τους αμμόλοφους και έχει μπει στα σκληρά εδάφη των Άνδεων. Την σχετικά μικρή ειδική της ημέρας (172 χιλιόμετρα) κέρδισε ο Ισπανός Nani Roma, το αγωνιστικό ταίρι του Stéphane Peterhansel (οδηγούν τα τετρακίνητα Mini), που ήταν 2ος στην ειδική και εξακολουθεί να προηγείται στη γενική.
Η ενδιαφέρουσα σημειολογία στην μέχρι στιγμής εξέλιξη του αγώνα είναι ότι τόσο ο Peterhansel όσο και ο Roma ξεκίνησαν την εμπλοκή τους με μοτοσυκλέτες πριν περάσουν στα αυτοκίνητα. Επομένως σε τρεις κατηγορίες, -μοτοσυκλέτες, quad και αυτοκίνητα-, επικρατούν οδηγοί μοτοσυκλέτας…
Ο Robby Gordon που την προηγούμενη ημέρα είχε τουμπάρει το Hummer του, τερμάτισε 3ος την ειδική, μπροστά από την Toyota Hilux του Giniel De Villiers και τον Carlos Sainz που χωρίς προβλήματα πια τερμάτισε πρώτος μεταξύ των δικίνητων Buggy. Ο Nasser Al attiyah, ήταν 7ος στην ειδική και παραμένει 2ος στην κατάταξη.
Στα φορτηγά, η πρωτοπορία του Ales Loprais στην γενική δεν κράτησε για πολύ. Μόλις 20 χιλιόμετρα από τον τερματισμό της ειδικής στην Arica, ο Τσέχος κόλλησε στην άμμο χάνοντας σχεδόν 2 ώρες και 7 θέσεις στην γενική. Στην κορυφή επέστρεψε ο Gerard De Rooy με την διαφορά από τον 2ο το ρωσικό πλήρωμα του Edouard Nikolaev, στα μόλις 6 λεπτά.
Στα εδάφη της Χιλής πλέον, τα πληρώματα θα έχουν να αντιμετωπίσουν τη δυσκολότερη ειδική του αγώνα σύμφωνα με τους οργανωτές.
Η 6η αγωνιστική ημέρα θα τους οδηγήσει από την Arica στην Calama της Χιλής, μια διαδρομή 767 χιλιομέτρων εκ των οποίων τα 313 χλμ είναι απλή διαδρομή και τα 454 χλμ ειδική – η μεγαλύτερη μέχρι στιγμής.
Δείτε το βίντεο της 5ης ειδικής και το τοπίο να αγριεύει…