Οι εργασίες αντικατάστασης της ασφάλτου άρχισαν στις αρχές της περασμένης εβδομάδας. Είναι η πρώτη φορά από το 1988 που ανανεώνεται η επιφάνεια της αυστραλέζικης πίστας, η οποία σήμερα έχει μήκος 4.445 μέτρων.
Το κόστος των επισκευών έχει προϋπολογιστεί στα τρία εκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας. Συνολικά χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 5.000 τόνοι ασφάλτου, η οποία επιστρώθηκε με τις πιο σύγχρονες τεχνικές και μηχανές, ίδιες ακριβώς με εκείνες που ασφαλτόστρωσαν εκ νέου φέτος το Mugello.
Πιο προβληματικές ήταν η έξοδος της Κ12, η είσοδος της Κ1 (Doohan) και λιγότερο οι δύο φουρκέτες των Κ4 και Κ10. Ήδη φέτος οι αναβάτες μιλώντας πριν τον αγώνα την αποκάλεσαν «γεμάτη λακκούβες» ενώ ως αυστηρότερος επικριτής ήταν ο τοπικός Casey Stoner που δεν μασάει τα λόγια του: «Φέτος, για να λέμε την αλήθεια, η πίστα είναι απαίσια», είπε ο Stoner.
«Είχε πάντα ανωμαλίες, ειδικά στην είσοδο της Κ1 και σε καναδυό μεριές ακόμα. Αλλά φέτος έχει χειροτερέψει πολύ και δεν είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος με την κατάσταση της ασφάλτου. Δεν ξέρω με τι τρέχουν εδώ, ό,τι κι αν είναι όμως, έχουν σχεδόν καταστρέψει την πίστα».
Το Phillip Island είναι ήδη η ταχύτερη πίστα στο σύγχρονο ημερολόγιο των MotoGP. Το ρεκόρ κατέχει ο Nicky Hayden με 1:30.059 (177,8 μ.ω.τ.), αλλά αναμένεται να καταρριφθεί στον αγώνα του 2013 που έχει προσδιοριστεί για τις 20 Οκτωβρίου. Φέτος ο Stoner έκανε τον ταχύτερο γύρο με μέση ωριαία ταχύτητα 177,5 χ.α.ω.
Με ελάχιστα τεχνικό, αλλά οπωσδήποτε αφοπλιστικό τρόπο, περιέγραψε την ποιότητα της νέας ασφάλτου ο Andrew Fox, επικεφαλής της Linfox Property, ιδιοκτήτριας εταιρείας του Phillip Island: «Η νέα επιφάνεια είναι τόσο λεία, όσο και ο ποπός ενός μωρού, και έχω πέντε παιδιά, άρα κάτι ξέρω!»
Ο πρώτος μεγάλος αγώνας στην ανανεωμένη πίστα θα γίνει στις 24 Φεβρουαρίου του 2013 και θα είναι ο πρώτος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος Superbike.
Πέρα από τη νέα άσφαλτο στην αγωνιστική διαδρομή, δημιουργήθηκαν νέες ασφάλτινες επιφάνειες εξόδου στις στροφές Doohan (Κ1) και Κ4, ενώ αντικαταστάθηκε η επιφάνεια του κερμπ σε μήκος 1,3 χλμ. Πριν την επίστρωση, απλώθηκε νέο υπόστρωμα, αφού αφαιρέθηκαν 4 εκατοστά παλαιάς ασφάλτου.
Βασικός στόχος της ανανέωσης, ήταν η απομάκρυνση των λακουβών που έχουν δημιουργηθεί από 14 χρόνια αγώνων και Track Days. Ως σύμβουλος στις επεμβάσεις κλήθηκε ο Casey Stoner. Το ίνδαλμα των Αυστραλών συμβούλευσε την εταιρεία να διατηρήσει κάποιες λακκούβες πάντως, θεωρώντας ότι αποτελούν ιδιαίτερο στοιχείο και προσθέτουν χαρακτήρα στην πίστα.
Ελάχιστα πιο αργές σε μέση ωριαία είναι οι πίστες Mugello, Silverstone και Assen. Όμως σε τελική ταχύτητα το ρεκόρ ανήκει στο Mugello, λόγω της τεράστιας ευθείας του.
H πίστα θα μείνει κλειστή για 2 μήνες μετά την επίστρωσή της, για να «ωριμάσει» η νέα επιφάνεια.
Το Phillip Island φιλοξένησε το πρώτο του grand prix (αυτοκινήτων) το 1928.