Τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς για το παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP που έγινε στη Valencia της Ισπανίας, κέρδισε πειστικά ο εργοστασιακός οδηγός της Repsol Honda, Dani Pedrosa. Έναν δραματικό στην εξέλιξή του αγώνα με πολλές σκηνές πτώσεων και ακόμη περισσότερα απρόοπτα.
Ο Katsuyuki Nakasuga που αυτή τη φορά αντικαθιστούσε τον τραυματία Ben Spies, στο δεύτερο μόλις αγώνα του το 2012 στα MotoGP κατέκτησε μια δεύτερη θέση, εμπρός από τον απερχόμενο πρωταθλητή Casey Stoner. O Αυστραλός τιμήθηκε μετά τον αγώνα ως «Ένας από τους 20 Θρύλους του MotoGP».
O αγώνας είχε χαρακτηριστεί ως βρόχινος από τον αλυτάρχη του αγώνα. Οπότε εάν έπιανε βροχή ο αγώνας δεν θα σταματούσε. Αυτά παρότι είχε ήδη στεγνώσει η αγωνιστική γραμμή και μόνο οι δύο εργοστασιακές Yamaha των Lorenzo και Nakasuga, καθώς και η LCR Honda του Stefan Bradl, επέλεξαν την μαλακότερη γόμα μεταξύ των slick για στεγνό. Όλοι οι υπόλοιποι επέλεξαν τα σκληρότερα βρόχινα.
Μετά από μία αναπάντεχη εξέλιξη που σπάνια συναντάμε σε MotoGP, μετά το γύρο αναγνώρισης, οι Pedrosa, Nicky Hayden, Cal Crutchlow και Álvaro Bautista δεν πήγαν ξανά στην γραμμή της εκκίνησης. Πέρασαν στα pits για αλλαγή μοτοσυκλέτας με -slick ελαστικά-, κίνηση που τους έφερνε να ξεκινήσουν τον αγώνα από τα pits και με πρόσκαιρα σημαντικό μειονέκτημα.
Τα παράδοξα του αγώνα συνεχίστηκαν όταν μία CRT με τον Aleix Espargaró της Power Electronics Aspar οδηγούσε τον αγώνα, εμπρός από όλες τις εργοστασιακές συμμετοχές. Μετά από 3 γύρους η επιλογή ελαστικών του Lorenzo αποδείχθηκε η ορθότερη καθώς άρχισε να γυρίζει ταχύτερα από όλους.
Εν τω μεταξύ ο Pedrosa ροκάνιζε τη διάφορα του από το γκρουπ των πρώτων καθώς όλο και περισσότεροι οδηγοί έμπαιναν στα πιτς για να αλλάξουν μοτοσυκλέτα και να επιστρέψουν στον αγώνα με slicks. Μεταξύ αυτών, ο Casey Stoner, ο Héctor Barberá και ο Andrea Dovizioso.
Εν μέσω μιας ξέφρενης κατάστασης πρώτα ο Hayden και μετά με τη σειρά οι Iván Silva και ο Roberto Rolfo έπεσαν και εγκατέλειψαν τον αγώνα. Στον 8ο γύρο ο Lorenzo ήταν πρώτος, ο Pedrosa στον τροχό του και ο Bradl με μια εκπληκτική απόδοση στην τρίτη θέση.
O Nakasuga με τη μοτοσυκλέτα του τραυματία Ben Spies και ο Crutchlow πιο πίσω έκαναν τρεις τις Yamaha της πρώτης 5άδας. Δεν ήταν όμως η μέρα του γερμανού rookie της χρονιάς καθώς μετά από ένα γλίστρημα στην 5η στροφή της πίστας έπεσε και εγκατέλειψε.
Με 18 γύρους να απομένουν για το τέλος του αγώνα, η προσπάθεια του Crutchlow καρποφόρησε με ένα προσπέρασμα επί του Nakasuga για την 4η θέση. Τη ίδια ώρα ο Pedrosa έχασε έδαφος μετά από ένα γλίστρημα που τον έκανε να χάσει τη γραμμή του και μαζί το Lorenzo από τα μάτια του.
Ακολούθησε η μεγάλη ανατροπή όταν ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής, Jorge Lorenzo είχε ένα θεαματικό χάισάιντ ενόσω έκλεινε γύρο σε πιο αργούς αναβάτες, έπεσε και εγκατέλειψε χωρίς όμως να πάθει το παραμικρό. Ο δρόμος για τη νίκη έμεινε ανοικτός στον Pedrosa, που είχε κι αυτός να περάσει τους πιο αργούς αναβάτες.
Στο 19ο γύρο του αγώνα τα ατυχήματα συνεχίστηκαν με ένα ακόμη χάισάιντ, από το Barberá αυτή τη φορά και στον ίδιο γύρο τον Randy de Puniet να κάνει ένα αεροπλανικό, να διασχίζει την αμμοπαγίδα, να το σώζει όμως και να συνεχίζει τον αγώνα.
Ένα γύρο αργότερα την ίδια διαδρομή ακολούθησε και ο Claudio Corti της Avintia Blusens, που βγήκε στα χώματα, γλίστρησε όμως και έπεσε.
Ενώ όλα δείχνουν ότι η κατάσταση έχει σταθεροποιηθεί, έρχεται η σειρά του Crutchlow να πέσει και ενώ έκανε μια καταπληκτική εμφάνιση όντας στη 2η θέση την οποία παρέδωσε στο Nakasuga. Έτσι ο Bautista πέρασε τρίτος και περιχαρής παρότι ο Stoner πλησίαζε με ταχείς ρυθμούς.
Τρεις γύρους πριν το τέλος, ο Stoner βρισκόταν πια στον τροχό του Bautista για να τον περάσει στο τέλος της ευθείας και να περάσει εκείνος 3ος.
Τελικά ήταν ο Pedrosa εκείνος που είδε πρώτος την καρό σημαία, για να πετύχει την 7η προσωπική του νίκη για το 2012. Ο Nakasuga δικαίωσε όσους τον επέλεξαν και τους ευχαρίστησε με μία 2η θέση. Είναι η πρώτη φορά που ανεβαίνει στο βάθρο του MotoGP στην καριέρα του.
Ο Stoner τελικά αποσύρθηκε από την ενεργό δράση με αρκετά αξιοπρεπή τρόπο, ανεβαίνοντας στο βάθρο στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του. Πρώτος εκτός βάθρου ήταν ο Bautista, ακολουθούμενος από τον Michele Pirro που έκανε την καλύτερη εμφάνιση της καριέρας του τερματίζοντας 5ος με την FTR της Gresini.
Πολύ πίσω από τους νικητές τερμάτισαν ο Andrea Dovizioso στην 6η θέση μεν αλλά περισσότερο από ενάμισι λεπτό πιο πίσω και κοντά του ο Τσέχος της Cardion AB Racing, Karel Abraham. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι CRT του Danilo Petrucci / Came IodaRacing Project, του James Ellison / Paul Bird Motorsport και ο διάσημος ιταλός πολυπρωταθλητής Valentino Rossi με την εργοστασιακή Ducati στον τελευταίο του αγώνα με την κόκκινη ομάδα. Ο Espargaró με την 11η θέση εξασφάλισε τον τίτλο μεταξύ των CRT για το 2012, πρωταθλήματος.
Οι περίεργες συνθήκες και οι διαφορές λόγω της επιλογής των ελαστικών έφεραν τις μεγαλύτερες διαφορές που έχουν σημειωθεί σε αγώνα MotoGP, καθώς δύο οδηγοί (De Puniet, Aoyama) δέχτηκαν δύο γύρους από τον πρώτο και ο Colin Edwarts τρεις…
Αποτελέσματα του 18ου και τελευταίου αγώνα MotoGP – Valencia 2012
1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 48m 23.819s
2. Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 49m 1.480s
3. Casey Stoner AUS Repsol Honda (RC213V) 49m 24.452s
4. Alvaro Bautista ESP San Carlo Honda Gresini (RC213V) 49m 26.630s
5. Michele Pirro ITA San Carlo Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 49m 50.427s
6. Andrea Dovizioso ITA Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 49m 54.242s
7. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (GP12) 49m 55.608s
8. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing (Suter-BMW CRT) 1 lap
9. James Ellison GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1 lap
10. Valentino Rossi ITA Ducati Team (GP12) 1 lap
11. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1 lap
12. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 2 laps
13. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT) 2 laps
14. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Suter-BMW CRT) 3 laps
Δεν τερμάτισαν:
Cal Crutchlow GBR Yamaha Tech 3 (YZR-M1)
Claudio Corti ITA Avintia Blusens (Inmotec-Kawasaki CRT)
Hector Barbera ESP Pramac Racing (GP12)
Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1)
Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V)
Roberto Rolfo ITA Speed Master (ART CRT)
Ivan Silva ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)
Nicky Hayden USA Ducati Team (GP12)