Η πρωτότυπη μοτοσυκλέτα με την οποία ο Fred Betrand αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής AMD για το 2014 δε μοιάζει στο παραμικρό με την υπέρ-τουριστική αφετηρία της.

Τον κύριο Fred Bertrand ίσως να τον γνωρίζετε καλύτερα από το καλλιτεχνικό του ψευδώνυμο Krugger. Ο Βέλγος φτιάχνει μοναδικές special μοτοσικλέτες στο εργαστήριό του, αρκετές από τις οποίες σίγουρα έχετε ξαναδεί, όπως για παράδειγμα το Veon που είχε βραβευτεί στο διαγωνισμό customizing της AMD πριν τέσσερα χρόνια.

Τη χρονιά που μας πέρασε ο Krugger επέλεξε ως παλέτα του ένα 6κύλινδρο BMW K1600 161 ίππων, που του παραχώρησε η BMW Γαλλίας και λίαν επιεικώς… του «άλλαξε τα φώτα». Το αποτέλεσμα το ονόμασε ο ίδιος Nurb’s K1600, ενώ το όνομα NURBS προέρχεται από το μαθηματικό μοντέλο Non-Uniform Rational B-spline, που χρησιμοποιείται ιδιαίτερα συχνά στο χώρο των computer graphics για να δημιουργήσουν και να αναπαράγουν οι προγραμματιστές καμπύλες και επιφάνειες. Με αυτό επέστρεψε στο διαγωνισμό της AMD για να αναδειχθεί παγκόσμιος πρωταθλητής Customizing για το 2014, στην κατηγορία Freestyle που είναι και η κύρια, και η σημαντικότερη κατηγορία του διαγωνισμού.

Μιλώντας για τη συγκεκριμένη δουλειά του ο ίδιος δήλωσε πως «δύσκολο δεν ήταν να φτιάξω τη μοτοσικλέτα. Δύσκολο για μένα ήταν να δουλέψω πάνω στο Κ1600, διατηρώντας όλα τα ηλεκτρονικά του. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν να διατηρήσω όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα, από τους υπολογιστές και το κουτί του ABS, έως όλους τους μικρούς αισθητήρες του».

Για το αποτέλεσμα αυτό ο Krugger εμπνεύστηκε από το θρυλικό προπολεμικό BMW R7 και προσπάθησε να μεταφέρει στο σχέδιό του την Art Deco αισθητική του. Το αποτέλεσμα είναι, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακό, και μοναδικό.

Αν εξετάσουμε από κοντά το Nurb’s, πέρα από τα ηλεκτρονικά και τον εξακύλινδρο κινητήρα που ο Krugger άφησε ως είχαν, και πέρα από το εκπληκτικό, αλουμινένιο hand-made κοστούμι της μοτοσικλέτας, υπάρχουν κάποιες ακόμα εντυπωσιακές λεπτομέρειες στις οποίες πρέπει να αναφερθούμε.

Καταρχήν το πλαίσιο είναι ολοκαίνουργιο, χαμηλό και μακρύ, ενώ νέο είναι και το ψαλίδι. Το Duolever σύστημα της μπροστινής ανάρτησης έχει μεταποιηθεί από τον Krugger, που άφησε ανέπαφο μόνο το αμορτισέρ. Σημειώστε πως ο βέλγος βελτιωτής δεν χρησιμοποίησε CAD πρόγραμμα σε κομπιούτερ για το κοστούμι, αλλά 3D μοντέλα από διάφορα υλικά, ώστε να δημιουργήσει ακριβώς εκείνες τις γραμμές που ήθελε, επιλέγοντας την ιαπωνική προσέγγιση, κατά την οποία ο σχεδιαστής παρατηρεί που πέφτουν οι σκιές, παίζοντας με την αντίθεση σκιάς και φωτός.

Οι τροχοί είναι από μόνοι τους εντυπωσιακοί σε μέγεθος, με τον μπροστινό να είναι 21 ιντσών, και τον πίσω 20. Το σύστημα των φρένων ανήκει στη Beringer, με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά, τετραπίστονη δαγκάνα πίσω, και ακτινική τρόμπα φρένων. Όλο το σύστημα προσαρμόστηκε στο στάνταρ ABS της BMW, κάτι ιδιαίτερα δύσκολο σύμφωνα με το σχεδιαστή.

Για να πετύχει την λεπτή σιλουέτα που ήθελε για το Nurb’s, ο Krugger μετέφερε τα ψυγεία στα πλάγια της μοτοσικλέτας. «Με αυτή την λύση άφησα το μπροστινό μέρος του κινητήρα ανοιχτό στα βλέμματα, τονίζοντας την εξαπλή εξαγωγή στους κυλίνδρους», σημείωσε. Τέλος, το ρεζερβουάρ βρίσκεται κάτω από τη σέλα του αναβάτη, με την τάπα του να κρύβεται κάτω από την ουρά.

Πηγή: mototriti.gr