H Yamaha έχει κατοχυρώσει ως εμπορικό της προϊόν ένα ψηλοτίμονο μοντέλο σπορ τουρισμού βασισμένο στο τρικύλινδρο MT-09.
Η κατοχύρωση έχει κατατεθεί στο Γραφείο Εναρμόνισης της Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα σχήματα που συνοδεύουν τον σχετικό φάκελο αποκαλύπτουν πως η μοτοσυκλέτα βασίζεται στη MT-09 χρησιμοποιώντας το πλαίσιο και τον κινητήρα εκείνης.
Η δημιουργία του μοντέλου δεν εκπλήσσει, αφού η Yamaha είχε δηλώσει εξαρχής ότι σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τον τρικύλινδρο κινητήρα σε πολλές νέες μοτοσυκλέτες, κάθε τύπου.
Πρόκειται πιθανά για τον αντικαταστάτη του σεβάσμιου TDM900. Αν ναι, η μοτοσυκλέτα θα έχει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό της νέας BMW που βασίζεται στη S1000RR, αλλά και όλη την παρέα των F800GS / R1200GS, Aprilia Caponord, Triumph Tiger / Εxplorer και Suzuki V-Strom 1000.
Το νέο μοντέλο είναι σχεδόν ίδιο με το MT-09 από το ρεζερβουάρ και κάτω. Εμφανέστερη διαφοροποίηση αποτελεί το μεγαλύτερο ύψος και η ψηλή ζελατίνα. Μεγαλύτερο είναι το ρεζερβουάρ, αφού η μοτοσυκλέτα σε αντίθεση με τη street MT09 προορίζεται για μεγάλες αποστάσεις.
Το προφίλ του φέρινγκ και τα φωτιστικά μοιάζουν ίδια με της Super Tenere. Το τιμόνι είναι και αυτό πιο ψηλό για να ταιριάζει στην όρθια θέση οδήγησης και φέρει προστατευτικές χούφτες. Η σέλα απέχει περισσότερο από το έδαφος και αποτελείται από δύο μέρη, χωριστά για αναβάτη και συνεπιβάτη. Μεγαλύτερο μήκος έχει η ουρά προσφέροντας χώρο για σχάρα και αποσκευές. Τέλος, υπάρχει και κεντρικό σταντ.
Σε κάποια από τα σχέδια βλέπουμε ότι πίσω από την ψηλή ζελατίνα τα όργανα περιλαμβάνουν μια μεγάλη οθόνη, η οποία πιθανότατα θα φιλοξενεί και το GPS.
Πέρα από τις διαφορές αυτές, τροχοί, ψαλίδι, ακόμη και εξάτμιση (κάτω) προέρχονται αυτούσια από την MT-09. Κανένα στοιχείο δεν αποκαλύπτει κάτι για το όνομα τού μοντέλου, θα είναι όμως κρίμα αν η Yamaha πάψει να χρησιμοποιεί το ιστορικό (από το 1991!) TDM, το οποίο έχει συνδεθεί με μια από τις πιο αγαπημένες μοτοσυκλέτες της στην Ελλάδα.
Το νέο τρικύλινδρο On-off τουρισμού αναμένεται να παρουσιαστεί είτε τον Οκτώβριο στην έκθεση της Κολωνίας Intermot, είτε έναν μήνα αργότερα στην EICMA του Μιλάνου.