Πάνε σχεδόν 50 χρόνια αφότου έπαψε να υπάρχει η Ariel Motor Company. Ιδρυμένη το 1870 για να κατασκευάζει ποδήλατα, παρήγε την πρώτη της μοτοσυκλέτα το 1902 και συνέχισε με πολλά επαναστατικά μοντέλα, ως ότου το 1967 υπέκυψε όπως και η υπόλοιπη βρετανική μοτοβιομηχανία στην ιαπωνική υπεροχή.
Το όνομα επέστρεψε στην ειδησεογραφία το 1999, όταν μια νέα εταιρεία με το παλιό όνομα Ariel Motor Company έβγαλε στην παραγωγή ένα πανάλαφρο τετράτροχο με εκτεθειμένους τροχούς και κιντήρα Honda, το Ariel Atom.
Πρόκειται για ένα «αυτοκίνητο» που δίνει την αίθηση οδήγησης μιας μοτοσυκλέτας, αφού δεν έχει παρμπρίζ ούτε πόρτες –μάλιστα σε μερικές πολιτείες των ΗΠΑ θεωρείται από νομικής άποψης μοτοσυκλέτα, πράγμα που σημαίνει ότι ο οδηγός του πρέπει να φοράει κράνος.
Δεν είναι λοιπόν περίεργο που η νέα αυτή Ariel πήρε την απόφαση να επιστρέψει και στην παραγωγή μοτοσυκλετών.
Πριν μία εβδομάδα, στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, η Ariel επανεντάχτηκε επίσημα στις τάξεις των κατασκευαστών μοτοσυκλετών, παρουσιάζοντας την Ace. Η Ace είναι χτισμένη γύρω από ένα εντυπωσιακό πλαίσιο κατασκευασμένο από ένα ενιαίο κομμάτι κράματος αλουμινίου (billet) κατεργασμένο σε μηχανή CNC.
Το πλαίσιο αυτό στην όψη μοιάζει με εκείνο του τετράτροχου Atom και αγκαλιάζει έναν κινητήρα V4 με 1.237 κυβικά εκατοστά, προερχόμενο από το VFR1200F. Αποδίδει 173 ίππους (στις 10.000 σαλ.) και 13,13 χλγμ. ροπής (στις 8.750 σαλ).
Και οι παλιές Ariel φορούσαν τετρακύλινδρους τετράχρονους κινητήρες, ιδιαίτερα πρωτοπόρους για την εποχή τους, οπότε η σύγχρονη επιλογή συνάδει με την ιστορία της εταιρείας. Για τον ίδιο λόγο υπάρχουν και οι επιλογές συστήματος ανάρτησης εμπρός.
Πέρα από το συμβατικό πιρούνι της Öhlins, η Ace διατίθεται εναλλακτικά και με ένα επιβλητικό, σύγχρονης σχεδίασης σύστημα girder που λειτουργεί με ένα αμορτισέρ Öhlins TTX στο εσωτερικό του.
Κατά την παρουσίαση, οι άνθρωποι της Ariel τόνισαν ιδιαίτερα τη δυνατότητα εξατομίκευσης κάθε Ace, ανάλογα με τα γούστα του αγοραστή της. Για τον λόγο αυτό ο σχεδιασμός της παραγωγής προβλέπει την κατασκευή μόλις 100 ως 150 αντιτύπων τον χρόνο, ξεκινώντας από το 2015.
Κάθε μοτοσυκλέτα, όπως ενημέρωσαν, θα μπορεί να δεχτεί οποιοδήποτε από μια μακρά σειρά εξτρά ανταλλακτικών, εξοπλισμού και φινιρίσματος, από χρωμιωμένα πλαστικά ως εναλλακτικά μπροστινά συστήματα ανάρτησης –και τα πάντα ενδιάμεσα: ρυθμιζόμενα μαρσπιέ και τιμόνια ως ρεζερβουάρ, εξατμίσεις, σέλες και φώτα.
Τελικά το Αce θα μπορεί να παραδίδεται ως cruiser, naked, street και supersport, μια μοτοσυκλέτα για πολλούς αναβάτες.Το βασικό μοντέλο πάντως που βλέπουμε και στις φωτό είναι ένα naked.
Εντυπωσιακή θα είναι και η υποστήριξη μετά την πώληση, βεβαιώνει η νέα Ariel, καθώς στον πελάτη θα προσφέρονται διαρκώς νέα αξεσουάρ, αναβαθμίσεις και βελτιώσεις.
Περιμένουμε με περιέργεια να δούμε πως θα υλοποιηθεί αυτό το πραγματικά φιλόδοξοο πρόγραμμα υποστήριξης.
Ως τότε απολαύστε τις φωτό της Ariel Ace και συγκρίνετέ τις με κάποια από τα ιστορικά μοντέλα της φίρμας.