Μια custom Harley που μοιάζει με Husqvarna; Ποιο διεστραμμένο μυαλό το σκέφτηκε;
Το «διεστραμμένο» μυαλό ανήκει στους ανθρώπους της Shaw Speed & Custom μιας βελτιωτικής φίρμας με έδρα στη Νότια Αγγλία κοντά στη λουτρόπολη Μπράιτον. Η Shaw Speed ειδικεύεται στις μετασκευές Harley Davidson, πράγμα λογικό αφού η φίρμα αποτελεί τμήμα της τοπικής αντιπροσωπείας H-D.
Με την εμπειρία των 80 χειροποίητων Harley που έχουν ετοιμάσει ως τώρα, και έχοντας μπροστά τους τον μουντό εγγλέζικο χειμώνα, αποφάσισαν να κάνουν κάτι πραγματικά πρωτότυπο που θα τους κρατούσε απασχολημένους μέσα στο γκαράζ για μήνες.
Κάπως έτσι έφτασαν στην ιδέα μιας μοτοσύνθεσης προς τιμήν του Steve McQueen. Πώς; Θα συνδύαζαν στοιχεία από δύο αγαπημένες μοτοσυκλέτες του αγωνιζόμενου και ηθοποιού που γοήτευσε μοτοσυκλετιστές και κινηματογραφόφιλους με την περιπετειώδη ζωή του: την Triumph TR6 ISDT του 1964 και την Husqvarna Cross 400 του 1971.
Το σύνολο στο τέλος θα έφερε και τον αγαπημένο αγωνιστικό αριθμό του SMQ, δηλαδή τον 278. Και το όνομά του: Harley-Davidson Sportster XL1200 Cross.
Δεν καταλαβαίνουμε που κολλάει το πλαίσιο και ο κινητήρας της Sportster 1200 (μοντ. 2010), όμως θα συνεχίσουμε την ιστορία, γιατί τα δημιουργικά μυαλά χρειάζεται έναν στοιχειώδη βαθμό ελευθερίας για να εκφραστούν.
Η βασική επιδίωξη ήταν απλή: μια σπαρτιάτικη μοτοσυκλέτα που να δημιουργεί αμέσως αγωνιστικούς συνειρμούς. Για τον λόγο αυτό δεν υπάρχουν φωτιστικά σώματα ούτε φλας, μόνον ένα στοπ πίσω.
Η XL γδύθηκε τελείως, ώσπου έμεινε ένα μάτσο σωλήνες. Όλες οι κολλήσεις τρίφτηκαν και τροχίστηκαν, κάθε παραπανίσιο κολάρο, μεταλικό έλασμα, βάση ή στέλεχος κόπηκε και πετάχτηκε.
Το μόνο που προστέθηκε ήταν ένα κουτί που φτιάχτηκε στο χέρι και τοποθετήθηκε κάτω από τον κινητήρα για να στεγάσει τόσο την πρόσθετη ECM όσο και τον ανορθωτή. Το πλαίσιο τρυπήθηκε και όλη η καλωδίωση των ηλεκτρικών περάστηκε μέσα στους σωλήνες, ώστε να είναι αόρατη.
Τέλος άρχισαν να προστίθενται οι διάφορες λεπτομέρειες όπως το φιλτροκούτι στο στυλ «κυψέλης». Η 1200 Cross Sportster φορά πολλά εξαρτήματα χειροποίητα, όπως το αλουμινένιο «καβούκι» του ταχύμετρου, οι κόντρες των φρένων από μονοκόμματο αλουμίνιο, τα προστατευτικά του κινητήρα, το παλαιόσχημο μοτοκρός τιμόνι 7/8 της ίντσας με τις μανέτες της Magura και τα παλιομοδίτικά γκριπ, την ανοξείδωτη εξάτμιση της zero exhaust systems και τα number plates με τον αριθμό 278.
Ένα κιτ της Öhlins αναβάθμισε το πιρούνι της Harley, ενώ πίσω βρήκαν θέση δύο ολόκληρα αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας. Η σέλα είναι βέβαια κι αυτή χειροποίητη, αλλά αυτό που μαγνητίζει το βλέμμα μόλις πέσει πάνω στη μοτοσυκλέτα είναι το ρεζερβουάρ της Harley Davidson, βαμμένο αριστοτεχνικά από την Image Design Custom στα χρώματα της Husqvarna. Με το «παράθυρο» από βουρτσισμένο αλουμίνιο στο ρεζερβουάρ. Η τάπα είναι αγνώστου κατασκευαστή, αλλά αλουμινένια, «ιταλική» και πανέμορφη.
Εξαιρετική λεπτομέρεια αποτελούν τα φρένα. Είναι ταμπούρα, σαν κι αυτά που χρησιμοποιούνταν στους αγώνες όλη σχεδόν τη δεκαετία του ’60. Το εμπρός, με δύο άξονες, προέρχεται από μία αγωνιστική τετρακύλινδρη Ηonda του 1964.
Για να τοποθετηθεί σωστά, χρειάστηκε να περιστραφεί το πιρούνι της HD κατά 180ο. Το ταμπούρο πίσω προέρχεται από μια τετρακύλινδρη Honda 500 του 1967. Έπειτα πλέχτηκαν δύο τροχοί από την αρχή στους οποίους φορέθηκαν τα enduro λάστιχα Twinduro της Continental.
Η μοτοσυκλέτα παρουσιάστηκε στο British Custom bike Championships and Motorcycle Show, στo Λονδίνο, τον Φεβρουάριο του 2014, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. Ήδη αναπαύεται στο γκαράζ του νέου ιδιοκτήτη της.
Δείτε το photo compilation για την XL1200 Cross