Είναι κάμποσα χρόνια τώρα που οι «μεγάλοι» της Ιαπωνίας παίζουν με ένα πλήθος πρωτότυπων ηλεκτροκίνητων δικύκλων, τα οποία γεννιούνται (και πεθαίνουν ως επί το πλείστον) στα εργαστήρια των Τμημάτων R&D.
Έχοντας συνηθίσει να βλέπουμε κάθε τόσο τα βραχύβια αυτά δίκυκλα σε περίοπτες θέσεις των εκθέσεων (αλλά μόνον εκεί), είναι δύσκολο να τα πάρουμε στα σοβαρά και να τα θεωρήσουμε κάτι περισσότερο από παιχνιδάκια των μηχανικών.
Κάτι φαίνεται να αλλάζει όμως, τουλάχιστον στο στρατόπεδο της Yamaha. Στην Ετήσια Έκθεση Πεπραγμένων του 2013, η εταιρεία των τριών διαπασών κάνει άμεση αναφορά στην πιθανότητα παρουσίασης μιας ολόκληρης σειράς ηλεκτροκίνητων μοντέλων στο άμεσο μέλλον.
«Έχουμε επιτύχει σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα των έξυπνων τεχνολογιών που απαιτούνται για τη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων, των μπαταριών και των μηχανισμών ελέγχου αυτών. Έχουμε επίσης κατορθώσει να κατασκευάσουμε κινητήριες μονάδες και μπαταρίες με τον μικρότερο όγκο και βάρος στην κατηγορία τους.»
«Επιπλέον έχουμε αναπτύξει ολοκληρωμένα προγράμματα που συνδέουν τα έξυπνα κινητά με τις μονάδες ελέγχου των δικύκλων. Έχοντας πετύχει όλα αυτά, ανοίγουμε πλέον νέους δρόμους για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών», αναφέρει η Έκθεση.»
«Όσον αφορά τις σπορ μοτοσυκλέτες, δουλεύουμε πάνω στη δημιουργία μιας νέας σειράς ηλεκτροκίνητων μοντέλων, την οποία και θα παρουσιάσουμε στο άμεσο μέλλον. Καταρχή εξελίσσουμε ένα μικρό σπορ μοντέλο δρόμου με βάση το PES1 και ένα ακόμη με βάση το PED1, που θα επεκτείνει την παρουσία των ηλεκτροκίνητων δικύκλων στο χώμα.»
«Επιπλέον των συνηθισμένων πλεονεκτημάτων της ηλεκτροκίνησης, τα μοντέλα αυτά θα προσφέρουν στους αναβάτες τους και ό,τι θα ανέμεναν από ένα συμβατικό μοντέλο, συν βέβαια την εμπειρία της καινοτομίας.»
Πέρα από τα παραπάνω ηλεκτροκίνητα μοντέλα, στην Ετήσια Έκθεση της Yamaha αναφέρεται ότι η εταιρεία διερευνεί και τις δυνατότητες αρκετών «ατομικών συσκευών μετακίνησης», στις οποίες περιλαμβάνονται τρίτροχα και τετράτροχα με δυνατότητα κλίσης, τα οποία προσφέρουν επίπεδα ασφαλείας απλησίαστα για τα συμβατικά δίκυκλα –και μάλιστα με επιδόσεις που προκαλούν «ταχυπαλμία».
Φανταχτερές μαρκετίστικες φράσεις; Μπορεί ναι, αλλά μπορεί και όχι. Μην ξεχνάμε πως το πρώτο από αυτά τα «διερευνόμενα» οχήματα έχει ήδη εμφανιστεί στην αγορά, και είναι πλέον γνωστό ως «Tricity».