Ενώ το ολοκαίνουργιο CBR300R δεν έχει βγει ακόμη στην παραγωγή (έχει γνωστοποιηθεί καθυστέρηση της έναρξής της), ένα νέο μοντέλο βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα ετοιμάζεται να εμφανιστεί στις φετινές εκθέσεις.

Πρόκειται για τη γυμνή έκδοση του μονοκύλινδρου σπορ CBR, που θα ισορροπεί ανάμεσα στο κέφι των νέων αναβατών για «δράση» και τη χαμηλή κατανάλωση, αξιοπιστία και πρακτικότητα που απαιτείται, ώστε να σταδιοδρομήσει με επιτυχία στις αγορές που μετρούν: δηλαδή στη Νοτιοανατολική Ασία, την Κίνα, τη Βραζιλία.

Το ¼ του λίτρου είναι ο πιο hot κυβισμός στις αναδυόμενες αγορές και βέβαια τα εργοστάσια σπεύδουν να τον εκμεταλλευτούν. Πριν λίγες μέρες αναφερθήκαμε στην ευρωπαϊκή κατοχύρωση από την Kawasaki ενός νέου γυμνού μοντέλου, βασισμένου στο ολοκαίνουργιο μονοκύλινδρο 250.

Όμως το εργοστάσιο από το Akashi δεν είναι το μόνο που είχε αυτήν την ιδέα. Ήδη από πέρσι, στις 20 Δεκεμβρίου, η Honda έχει υποβάλλει όλα τα απαραίτητα έγγραφα για να κατοχυρώσει ένα γυμνό μονοκύλινδρο, βασισμένο στο CBR300R το οποίο παρουσιάστηκε πέρυσι το Νοέμβριο, στην έκθεση του Μιλάνου.

Για το όνομα δεν υπάρχουν ακόμη ενδείξεις, δεν θέλει όμως και πολλή φαντασία για να υποψιαστούμε το CB300F. Το σχέδιο που έχει κατατεθεί στην Yπηρεσία Eναρμονισμού της Εσωτερικής Αγοράς είναι αρκετά εύγλωττο, θυμίζοντας άμεσα το CB500F.

Βασισμένος στο φερινγκάτο 300R λοιπόν, είναι λογικό να μοιράζεται τα μηχανικά και περιφερειακά μέρη με εκείνο. Βασική διαφορά είναι πως αντί φέρινγκ με δύο φώτα, το γυμνό φορά ένα μασκάκι με μονό φανάρι.

Όμως ο μονοκύλινδρος με τα 286 κυβικά (διάμ. x διαδρ. = 76χιλ. x 63χιλ.), τις 4 βαλβίδες, τη σχέση συμπίεσης 10,7:1 και τον αντικραδασμικό άξονα θα αποδίδει τα ίδια, δηλαδή ιπποδύναμη 31hp @ 8500 σαλ και ροπή 2,75χλγμ @ 7.250σαλ. Ο ψεκασμός θα διατηρήσει το σώμα των 38χιλ.

Με πιστοποιημένη κατανάλωση 3,3 λίτρα / 100 χλμ. το ρεζερβουάρ των 13λτ. θα επαρκεί για ως και 390 χιλιόμετρα. Η χαμηλή κατανάλωση και το περιορισμένο κόστος συντήρησης κάνει τα 250 κυβικά ιδανικά όχι μόνον για τη Νοτιοανατολική Ασία, αλλά και για τις χώρες που έχουν χτυπηθεί από την οικονομική κρίση.

Υπόλοιπα χαρακτηριστικά του νέου γυμνού: Πλαίσιο ατσάλινο σωληνωτό με κάστερ 25,5 μοίρες, ίχνος 98χιλ. και μεταξόνιο 1.380χιλ. Ύψος σέλας 785χιλ. Βάρος λίγο πάνω από 160 κιλά όταν το CBR300R ζυγίζει κατά δήλωση 164 κιλά.

Μπροστά θα υπάρχει συμβατικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 37χιλ. και πίσω αμορτισέρ με προοδευτική συνδεσμολογία Pro-Link. Οι τροχοί των 17 ιντσών θα φορούν ελαστικά 110/70-17″ και 140/70-17″.

Το ABS είναι στάνταρ στο CBR300R, οπότε πιθανότατα το ίδιο θα ισχύσει και για το γυμνό. Τα φρένα τέλος, θα αποτελούνται μπροστά από έναν δίσκο 296χιλ. με δαγκάνα δύο εμβόλων και πίσω από έναν 220χιλ με μονοέμβολη δαγκάνα.