Πιο ακριβή μοτοσυκλέτα του κόσμου δεν την λες, ειδικά όταν ξέρεις πως ο τούρκος Tarhan Telli έχει επενδύσει 315 κιλά χρυσού σε ένα χειροποίητο τσόπερ. Μόνο το πολύτιμο μέταλλο, με τις σημερινές πεσμένες τιμές, ξεπερνά σε αξία τα 10 εκατ. ευρώ.
Οπότε μπορούμε να δεχτούμε απλώς πως μια μοτοσυκλέτα που κοστίζει 620.000 ευρώ είναι ίσως η δεύτερη ακριβότερη του κόσμου (δεν μετρούν εδώ οι αγωνιστικές των GP). Το σίγουρο είναι ότι και οι δύο περιπτώσεις φαντάζουν αλλόκοτες, όπως πολλές από τις επιλογές που κάνουν οι άνθρωποι όταν διαθέτουν ένα μεγάλο περίσσευμα χρημάτων.
Η φίρμα βελτιώσεων μοτοσυκλετών Lauge Jensen από τη Δανία έχει στο πελατολόγιό της αποκλειστικά ευκατάστατους πελάτες που της ζητούν μοναδικά δίτροχα, σε έκφραση της δικής τους μοναδικότητας.
Οι άνθρωποι της Jensen είναι το άκρο αντίθετο εκείνων της προβληματικής αμερικάνικης οικογένειας Teutel (American Chopper). Πρόκειται δηλαδή για κουστουμάτους σχεδιαστές που δουλεύουν σε πεντακάθαρα γραφεία και επικοινωνούν χωρίς να βρίζουν ή απειλούν ο ένας τον άλλο.
Παρά τις «περίεργες» αυτές εργασιακές συνθήκες, καταφέρνουν να ζωντανεύουν custom μοτοσυκλέτες με ένα πάθος που δύσκολα θα πίστευες ότι προέρχονται από τη «λάθος όχθη» του Ατλαντικού και ειδικά τη Δανία, μία χώρα όπου η μοτοσυκλέτα τελεί υπό διωγμό.
Κατασκευάζουν σχεδόν τα πάντα στο χέρι, πλαίσιο, σέλα, φανάρια, φτερά, εξατμίσεις, ψεκασμό, κιβώτιο, φρένα, ρεζερβουάρ και με αυτά ντύνουν μεγάλους αμερικάνικους V2 κινητήρες, συνήθως καραφτιαγμένους.
Το σχέδιο κάθε μοτοσυκλέτας είναι μοναδικό και ανεπανάληπτο, καθώς εκπονείται σε συμφωνία με τον πελάτη και κατόπιν μπαίνει στο συρτάρι, αποκλείοντας την αντιγραφή του για κάποιον άλλον πελάτη. Ωστόσο στη συγκεκριμένη περίπτωση η Jensen δούλεψε ανάποδα. Πρώτα κατασκεύασε τη μοτοσυκλέτα και μετά βρήκε αγοραστή.
Θα πούμε την ιστορία, όπως μάς παραδόθηκε από τη Lauge Jensen. Η κατασκευή της Goldfinger αποσκοπούσε στο να προωθηθεί η εταιρεία στους κύκλους των τρελο-πλουσίων. Μόλις ολοκληρώθηκε, εκτέθηκε σε κάποιες exclusive και πολύ πριβέ εκδηλώσεις για προνομιούχους στο Μονακό και το Ντουμπάι.
Εκεί κάποιος την είδε, την ερωτεύτηκε, έβγαλε 620.000 ευρώ από το (πολύ παχύ) πορτοφόλι του και την αγόρασε. Το ποιος είναι ο αγοραστής και πού μεταφέρθηκε η μοτοσυκλέτα, αποτελούν επτασφράγιστο μυστικό. Πέρα από τα άλλα ταλέντα τους οι άνθρωποι της Lauge Jensen ξέρουν να προστατεύουν αποτελεσματικά την ιδιωτικότητα των πελατών της.
Τι έκανε λοιπόν τόσο ακριβή την Goldfinger; Πέρα από το ότι πρόκειται για μια ιδιοκατασκευή. Ε, λοιπόν έχει μια μοναδική εμφάνιση. Η οποία, όπως θα φανταζόταν κανείς και από το ομότιτλο της James Bond βαπτιστικό, προέκυψε από την επικάλυψη κάθε μεταλλικού ή πλαστικού τμήματος της μοτοσυκλέτας με ένα φύλλο χρυσού.
Από το εμπρός ως το πίσω φτερό όλα είναι ντυμένα μια πανάκριβη επίστρωση 24 καρατίων. Μιλάμε για πάνω από 850 διαφορετικά μέρη, στα οποία η επιχρύσωση έγινε με το χέρι!
Επιπλέον κάθε βίδα φορά ένα μικρό διαμάντι. Αυτό σημαίνει 250 συνολικά πολύτιμες πέτρες με βάρος πάνω από 7 καράτια.
Μετά από αυτές τις λεπτομέρειες, το να αναφέρουμε ότι η σέλα είναι ντυμένη με δέρμα κροκόδειλου αποτελεί ανούσια λεπτομέρεια και απλά ένδειξη του ότι οι πελάτες του Jensen δεν έχουν πάντα αίσθηση του κιτς ή οικολογικές ανησυχίες.
Ευχαριστημένος ο ιδρυτής και αρχισχεδιαστής της εταιρείας Uffe Lauge Jensen θεωρεί πλέον την προωθητική ενέργεια της εταιρείας εξαιρετικά επιτυχή, καθώς η χρυσοφόρα μοτοσυκλέτα τους, παρά την «τσουχτερή» τιμή, προκάλεσε το ενδιαφέρον πολλών.
Αποκάλυψε δε πως ήδη δουλεύουν πάνω σε μία νέα παραγγελία που εύκολα θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο ευρώ σε κόστος. Απέφυγε να μπει σε λεπτομέρειες, αρκούμενος να πει ότι «θα έχει πολλά πετράδια και διαμάντια. Μιλάμε για τρελή φάση».