Υπάρχει επιβεβαίωση πιο επίσημη από το στόμα του προέδρου της Yamaha; Σίγουρα όχι. Ο αξιότιμος Hiroyuki Yanagi λοιπόν, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η εταιρεία του θα περάσει στην παραγωγή αυτοκινήτων πολύ νωρίτερα απ’ ό,τι προβλεπόταν.
Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε έναρξη της παραγωγής το 2020, αλλά όπως φαίνεται ήδη το 2016 τα πρώτα τετράτροχα Yamaha θα βρίσκονται στο δρόμο.
Έτσι 50 χρόνια μετά την «αμαρτία» της Honda, η Yamaha κάνει κι αυτή το μεγάλο βήμα. Εκείνο το πρώτο αυτοκίνητο της Honda ήταν το T360, ένα φορτηγάκι που έγραψε ιστορία.
Εν έτει 1963 έπαιρνε κίνηση από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 356 κ.εκ. με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Πέρασαν πολλά χρόνια πριν ένας τέτοιος κινητήρας φορεθεί σε μοτοσυκλέτα της ίδιας εταιρείας.
Το πρωτότυπο που παρουσίασε η Yamaha με την ονομασία Motiv ίσως δεν ταράξει εξίσου τα νερά όσον αφορά την κινητήρια μονάδα. Είναι ένα διθέσιο όχημα πόλης, στα χνάρια του Smart Four Two που ωστόσο κουβαλάει κάποιες πρωτοποριακές τεχνολογίες. Αυτές όμως αφορούν περισσότερο τη διαδικασία παραγωγής του.
Βλέπετε, πίσω από τη σχεδίαση το Motiv υπάρχει το μεγάλο όνομα του νοτιοαφρικανού σχεδιαστή Gordon Murray, της διάνοιας που ήταν υπεύθυνος για κάποια από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά F1 στην ιστορία του σπορ, αλλά και πίσω από τo supercar McLaren F1.
Τα τελευταία χρόνια ο Murray έχει εξελίξει ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης -το iStream- και μια ιδιοφυή διαδικασία κατασκευής του που χαρακτηρίζεται από τα πολύ λιγότερα βήματα και το μικρότερο κόστος σε χρόνο και χρήμα.
Ο Murray μετά την εξέλιξη του αυτοκινήτου του και της παραγωγής του, πρότεινε σε διάφορες εταιρείες να αγοράσουν το όλο «πακέτο». Και φαίνεται πως η δουλειά έχει ήδη κλείσει με τη Yamaha.
Το πιθανότερο είναι πως θα υπάρξουν δύο εκδόσεις, μία βενζινοκίνητη βασισμένη στο πρωτότυπο Τ25 του Murray και μία ηλεκτροκίνητη, βασισμένη στο πρωτότυπο Τ27.
Η βενζινοκίνητη έκδοση θα φέρει έναν τρικύλινδρο τετράχρονο κινητήρα με 800 κυβικά, ειδικά σχεδιασμένο από την Yamaha, δηλαδή δεν θα είναι κάποιος από τους υπάρχοντες της εταιρείας.
Όμως ενώ τα πρωτότυπα του Murray ήταν τριθέσια, με τον οδηγό στη μέση και τους συνεπιβάτες λίγο πιο πίσω δεξιά και αριστερά, το πρωτότυπο Motiv είναι ένα συμβατικό διθέσιο. Επίσης έχει κανονικές πόρτες για την είσοδο και έξοδο, όταν το T25 πρόσφερε πρόσβαση στους επιβάτες του ανασηκώνοντας όλη την ελαφριά υπερκατασκευή του αμαξώματος.
Η Yamaha έχει από πολλά χρόνια συνεργασία με κατασκευαστές αυτοκινητοβιομηχανία, κατασκευάζοντας κινητήρες για τις Toyota, Ford και Volvo. Το 1993 είχε παρουσιάσει ένα εντυπωσιακό supercar, το εικονιζόμενο OX99-11 που όμως δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή.