Στο ερώτημα «πώς ξεκινά να φτιάξει κανείς μια τέτοια μοτοσυκλέτα», απάντηση στην περίπτωση τουλάχιστον της Sprintbeemer, όλα ξεκίνησαν από ένα πίσω λάστιχο. Όχι όποιο και όποιο όμως, αλλά από ένα πολύ ιδιαίτερο λάστιχο: το M&H Racemaster, ειδικά κατασκευασμένο για αγώνες dragster με κλασικές μοτοσυκλέτες ή μοτοσυκλέτες εποχής.
Το λάστιχο ανήκε στο Γάλλο Séb Lorentz, ιδιοκτήτη του Lucky Cat Garage. Ο Lorentz είναι ένα πρόσωπο οικείο στα «Σαλόνια» των ευρωπαίων ιδιοκατασκευαστών, έχοντας παρουσιάσει πολλές πρωτότυπες δημιουργίες.
Αναρωτιόταν τι να κάνει το τεράστιο καουτσουκένιο ντόνατ, όταν η απάντηση ήρθε σχεδόν ουρανοκατέβατη, στο σχήμα ενός παλιομοδίτικου φέρινγκ τύπου «dustbin» της Airtech, δώρο της οικογένειάς του. Ξαφνικά… φως! Το μόνο που χρειαζόταν ήταν ένα πλαίσιο, δύο τροχοί και ένας κινητήρας.
Ο Séb μεταξύ άλλων συνεργάζεται και με τη BMW Motorrad Γαλλίας. Και έτσι γεννήθηκε η Sprintbeemer. Μια μοτοσυκλέτα αφιερωμένη στην ταχύτητα και την επιτάχυνση με πολύ ρετρό στυλ.
«Έπρεπε να έχει φοβερή όψη για να τρομάζει τον ανταγωνισμό», λέει ο Seb γελώντας. Και έβαλε έναν υψηλό στόχο: να κερδίσει τον φετινό αγώνα sprint Starr Wars, που διεξάγεται στα πλαίσια του Φεστιβάλ Glemseck 101, στην Κολωνία.
Η Sprintbeemer είναι ένα μείγμα από ανταλλακτικά των δεκαετιών ’50 και ’90 συν μια σύγχρονη μπαταρία από S 1000 RR. Το μεταποιημένο πλαίσιο προέρχεται από μια R50/2, ενώ το κοντυμμένο πιρούνι στην προηγούμενη ζωή του φοριόταν σε μια R75/5.
Ο Séb πρόσθεσε και αεροδυναμικές εισαγωγές / εξαγωγές αέρα στο ταμπούρο και ύστερα έφτιαξε στον τόρνο έναν χειροποίητο αφαλό τροχού από υπερελαφρύ κράμα, για να μειώσει το βάρος του.
Από μία R100/7 μεταμόσχευσε το ψαλίδι, που αναρτάται με δύο ρυθμιζόμενους βραχίονες από μονοκόμματο billet αλουμίνιο, κρυμμένους μέσα σε δύο κυλινδρικά χιτώνια που θυμίζουν τα αμορτισέρ της BMW πριν 40 χρόνια.
Η δύναμη μεταφέρεται στον δρόμο από ένα κιβώτιο R60/6 με κοντές σχέσεις.Το M&H Racemaster, η αιτία του όλου «κακού», φορέθηκε σε έναν τροχό 18 ιντσών της Morad και βρήκε το ταίρι του στην ελκυστική καμπύλη ενός Avon Speedmaster, περασμένου σε ιαπωνική ζάντα Excel με διάμετρο 19 ίντσες.
Ο Séb λέει πως δεν θυμάται την προέλευση του ρεζερβουάρ, το βρήκε λέει σε έναν σωρό παλιών ανταλλακτικών, πιστεύει ότι προέρχεται από κάποιο παλιό ιταλικό ή γαλλικό αυτόματο.
Η έλλειψη pedigree καθόλου δεν τον στενοχώρησε. Τού φόρεσε μια αλουμινένια τάπα και το συνέδεσε με την τροφοδοσία μέσω ενός ρουμπινέτου υψηλής ροής. Στο ρεζερβουάρ στηρίζεται και ένα θερμόμετρο κινητήρα.
Πάνω από το πιρούνι έβαλε τα χειριστήρια και τα όργανα: τιμόνι κλιπόν της Menali, μαύρα γυαλιστερά σκριπ, γκαζιέρα Domino GP και ένα ταχύμετρο Scitsu. Η αλουμινένα «σέλα» είναι χειροποίητη, ενώ ευδιάκριτο είναι και το δοχείο επιστροφής λαδιών κινητήρα, τοποθετημένο μπροστά από τον πίσω τροχό: βασικά πρόκειται για ένα ρεζερβουάρ έκτακτης ανάγκης κατασκευασμένο από την ιαπωνική Mooneyes.
Στο κέντρο όλων αυτών περιστρέφεται ο κινητήρας, ένας boxer από R 100 RS με θηριώδεις βαλβίδες, που ανασαίνουν μέσα από καρμπυρατέρ Dell’Orto PHM 40. Ο εκκεντροφόρος (ένας 336ο) και το ελαφρωμένο βολάν έχουν αυξήσει πολύ την ευστροφία του νωχελικού επίπεδου δικύλινδρου.
Ο συμπλέκτης είναι στάνταρ, μόνον που αντί του εργοστασιακού δίσκου φορά έναν κεραμικό της HPN που δεν «ανάβει» εύκολα. Το κιβώτιο είναι ένα στάνταρ από R 100 R με τις σχέσεις τοποθετημένες ανάποδα, για ταχύτερες αλλαγές.
Λίγο πριν τον αγώνα ο Séb έσπασε το πόδι του κάνοντας BMX, οπότε τη μοτοσυκλέτα οδήγησε στο Starr Wars Spring ένας φίλος, ο Sylvain Berneron, γνωστότερος στο κύκλωμα ως Holographic Hammer.
Έφτασε στον τελικό και πήρε την πρώτη κούρσα, αλλά στη δεύτερη η Sprintbeemer παρουσίασε προβλήματα τροφοδοσίας και δεν ξεκίνησε καν. Η απώλεια του τροπαίου πάντως ισοσταθμίστηκε όταν η μοτοσυκλέτα κέρδισε το βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Glemseck 101.
Τώρα η Sprintbeemer βρίσκεται πάλι στο γκαράζ της Lucky Cat, όπου ο Séb εκμεταλλευόμενος τον χειμώνα, θα της περάσει ένα ακόμη πιο κοντό κιβώτιο και θα προσπαθήσει να την κάνει ακόμη πιο γρήγορη. Έπειτα, από την άνοιξη και μετά, θα ξαναβγεί να κοντραριστεί στις ευθείες των Drag Sprint.