Το λέει και το όνομά του. Moto–ped (πετάλια). Τα μοτοποδήλατα έχουν γράψει την δική τους ιστορία και παρότι δεν παράγονται πλέον έχουν αφήσει το όνομά τους ως χαρακτηρισμό των 50κ.εκ. μέχρι και σήμερα. Παρότι δεν έχουν πια πετάλια.
Το Motoped έρχεται να αναβιώσει την κυριολεκτική τους έκφραση. Στην αρχή ήταν ένα ταπεινό «παιδικό» Honda XR50 που έτυχε να φιλοξενείται στο ίδιο γκαράζ με ένα mountain bike. Μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο ανίας όσο και δημιουργικότητας, ο εμπνευστής τους τα «πάντρεψε» δημιουργώντας ένα απολαυστικό πρωτοποριακό δίτροχο παντός εδάφους.
Κάπως έτσι ξεκίνησε η ιδέα και πλέον το Motoped έγινε πραγματικότητα. Στην ουσία και στην εξέλιξή του αποτελεί ένα κιτ μετατροπής που περιλαμβάνει τα πάντα εκτός από τον κινητήρα και τα πλαστικά μέρη. Εκεί μπορεί να τοποθετήσει ο ιδιοκτήτης οποιονδήποτε με την ίδια διάταξη, οριζόντιο κύλινδρο δηλαδή.
Αν και οι αναμονές είναι για κινητήρες της Honda από 50 έως 190 κυβικά, με τους κατάλληλους αποστάτες μπορεί να αξιοποιήσει οποιονδήποτε «κινέζικο» ή μη κινητήρα. Το συγκεκριμένο «μοντέλο» χρησιμοποιεί κινητήρα, ρεζερβουάρ, σέλα και κάποια ακόμη εξαρτήματα από το XR50 συνδυασμένα με το πιρούνι φρένα τροχούς και πετάλια από mountain bike.
Το βάρος κυμαίνεται από 48 έως 51 κιλά, αναλόγως με τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν που το καθιστούν το ελαφρύτερο μηχανοκίνητο δίτροχο.
Το κιτ της Motoped περιλαμβάνει χειροποίητα πλαίσιο και ψαλίδι, άξονα και γρανάζια κίνησης, κέντρα πίσω τροχού, και τη εξάτμιση. Το αποτέλεσμα είναι μια πανάλαφρη μοτοσυκλέτα ή ένα mountain που δεν καταλαβαίνει από ανηφόρες. Ή απλά γίνεται η ακριβέστερη απόδοση του ορισμού «Μοτο-ποδήλατο»…
Σύμφωνα με τον εμπνευστή του, η κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 2,8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και μειώνεται όσο ο οδηγός είναι διατεθειμένος για ορθοπεταλιά. Το σίγουρο είναι ότι ποτέ δεν θα χρειαστεί σπρώξιμο μέχρι το βενζινάδικο, όταν καταναλωθούν τα 3 λίτρα βενζίνης που χωρά το ρεζερβουάρ του…
Το βρίσκουμε καταπληκτικό σαν ιδέα και σαν σύλληψη που προς το παρόν αναζητά την τύχη του στο «Kickstarter» ώστε αν συγκεντρώσει το απαραίτητο κεφάλαιο για να βγει σε παραγωγή. Μέχρι τότε, το κόστος του κιτ φτάνει στα 970 δολάρια, περίπου 750 ευρώ.
Δείτε στο βίντεο το motoped σε δράση…