Το 2012 ήταν μια χρονιά μεικτών αποτελεσμάτων για τη μοτοσυκλετιστική βιομηχανία, θετική στο μεγαλύτερο μέρος της. Όχι για όλους τους κατασκευαστές, όμως.
Ενώ οι Ευρωπαίοι, παρά την άσχημη οικονομική κατάσταση της Γηραιάς Ηπείρου, πηγαίνουν από ρεκόρ σε ρεκόρ πωλήσεων στα δίκυκλα, η Yamaha αντιμετώπισε αισθητή μείωση στα καθαρά κέρδη της.
Σε πωλήσεις η εταιρεία υπέφερε μια μείωση κατά 5,4% σε σύγκριση με το 2011. Από συνολικά έσοδα 1,276 τρισεκατομμύριο γιεν το 2011, έπεσε στο 1,207 τρισ. το 2012. Και ενώ οι πωλήσεις μονάδων δεν μειώθηκαν συνταρακτικά, τα καθαρά έσοδα συντρίφτηκαν κατά 72,2%. Από 27 δισ. γιεν το 2011 σε μόλις 7,5 δισ. το 2012.
Η ανάλυση της αγοράς ανά γεωγραφική περιοχή δείχνει ότι η μείωση των πωλήσεων στην Ευρώπη συνέβαλε πολύ στα αποτελέσματα.
Οι πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν επίσης σε Βραζιλία, Ινδονησία και Βιετνάμ, τις χώρες ακριβώς δηλαδή, που η ίδια η Yamaha θεωρεί ότι προσφέρουν τη μεγαλύτερη δυνατότητα αύξησης της διείσδυσης και των πωλήσεών της.
Στις ΗΠΑ η Yamaha πούλησε 71.000 δίτροχα πέρυσι, επιτυγχάνοντας αύξηση 9,8% σε σχέση με το 2011 (64.000 μονάδες). Οι πωλήσεις αυτές έφεραν και αύξηση 14,4% στα έσοδα που έφτασαν τα 41,6 δισ. γιεν.
Η αύξηση στις ΗΠΑ δεν κατάφερε βέβαια να εξουδετερώσει τα αρνητικά αποτελέσματα σε άλλες περιοχές. Έτσι σε ετήσια βάση οι παγκόσμιες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 12,8%.
Οι στόχοι της διοίκησης πάντως είναι ιδιαίτερα φιλόδοξοι. Οι πωλήσεις όλων των προϊόντων Yamaha (μοτοσυκλέτες, κινητήρες θαλάσσης, μηχανήματα, ρομπότ) έφτασαν τα 6,5 εκατ. μονάδες, όταν το 2011 και 2010 ήταν 7,4 και 7,3 εκατ. αντίστοιχα.
Για το 2015 ο στόχος είναι τα 9,0 εκατ. και για το 2017 τα 12 εκατ. μονάδες. Οι δε στόχοι για τις καθαρές πωλήσεις είναι να ανέβουν σε 4 χρόνια από το 1,276 τρισ. γιεν σε 2 τρισ. γιεν.