Η LEEV Mobility, εταιρεία με έδρα το Άμστερνταμ που κατασκευάζει ήδη το ηλεκτρικό τετράτροχο Mantys για τις πίστες γκολφ, κατεβαίνει τώρα στον δρόμο.
Για ασφάλτινη αυστηρά χρήση προορίζεται το δεύτερο προϊόν των Ολλανδών, με το παράξενο όνομα JAC<. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό πατίνι που φιλοδοξεί να λύσει το πρόβλημα του «τελευταίου χιλιομέτρου». Πρόκειται για την απόσταση την οποία αναγκάζονται να περπατούν οι οδηγοί για να φτάσουν από το χώρο πάρκινγκ του αυτοκινήτου ως τη δουλειά τους.
Ήδη έχει κατασκευαστεί το πρώτο απόλυτα λειτουργικό πρωτότυπο και η LEEV έχει ξεκινήσει μια εκστρατεία συγκέντρωσης «λαϊκών κεφαλαίων» μέσω crowdfunding, για να το βγάλει στην παραγωγή.
Σχεδιασμένο για μικρές αποστάσεις το JAC<, έχει ωστόσο αυτονομία 20 χλμ., ενώ μπορεί να πιάσει ταχύτητες ως και 24 χαω. Ζυγίζει λιγότερο από 20 κιλά, ενώ διπλωμένο καταλαμβάνει χώρο 12 λίτρων. Έτσι χωράει εύκολα σε κάθε πορτ-μπαγκάζ αυτοκινήτου των πόλεων. Το e-πατίνι έχει ασύμμετρο τιμόνι που διπλώνει δίπλα στο πάτωμα, παράλληλα σχεδόν προς το μεταξόνιό του.
Φοράει έναν κινητήρα στο κέντρο του πίσω τροχού με ισχύ 350 W, δύο πολυμερείς μπαταρίες λιθίου και δύο μηχανικά δισκόφρενα. Μπορεί να φορτιστεί από οικιακό ρεύμα 220V ή από το αυτοκίνητο (12V), ώστε οι οδηγοί που είναι αναγκασμένοι να παρκάρουν μακριά από τον προορισμό τους, να μπορούν να καλύπτουν την απόσταση χαλαρά, χωρίς να ιδρώνουν ή να λερώνουν τα λουστρίνια τους.
Η ανάγκη έχει προκύψει, καθώς στις ευρωπαϊκές κυρίως πόλεις η ζωή των αυτοκινητιστών γίνεται όλο και πιο δύσκολη, με το χώρο παρκαρίσματος να μειώνεται διαρκώς, ειδικά κοντά στο κέντρο.
Η LEEV Mobility, παραφυάδα της σχεδιαστικής εταιρείας Springtime, έχει ήδη κερδίσει για τον σχεδιασμό του JAC< την 3η θέση του διαγωνισμού Spark Product Award. Στη δημιουργία των ηλεκτρικών μερών συνέβαλε με στενή συνεργασία η Betronic Solutions.
Για όσους αναρωτιούνται κατά πόσο είναι νόμιμη η κυκλοφορία του JAC< στους δρόμους, ναι επιτρέπεται στην Ευρώπη, ενώ στις ΗΠΑ μόνον στις πολιτείες Καλιφόρνια, Κονέκτικατ, Χαβάη, Κεντάκι, Νεβάδα, Τέξας, Βιρτζίνια και Ουάσινγκτον (8 από τις 50). Η εταιρεία ευελπιστεί πάντως ότι οι περισσότερες πολιτείες θα επιτρέψουν τελικά τη χρήση του.
Η καμπάνια της LEEV να συγκεντρώσει κεφάλαια ονομάζεται «JAC< Kickstarter» και αποσκοπεί στη συγκέντρωση 75.000 δολ. ΗΠΑ. Εφόσον το ποσό τελικά συγκεντρωθεί, το JAC< θα βγει στο εμπόριο με λιανική τιμή 1.950 δολάρια. Όσοι πάντως αποφασίσουν να ενισχύσουν κεφαλαιακά την εταιρεία, θα μπορέσουν να το αποκτήσουν προκαταβάλλοντας μόνον 1.500 δολάρια.
Προβλέπεται η κατασκευή μιας περιορισμένης έκδοσης σε μαύρο ματ χρώμα, η οποία θα φέρει και το όνομα του «μικροεπενδυτή» υποστηρικτή, με τιμή μόλις 2.000 δολάρια. Καλώς βαινόντων των πραγμάτων, η παραγωγή θα ξεκινήσει στο δεύτερο τρίμηνο του 2013, δηλαδή το αργότερο ως τον Ιούνιο.
Στο βίντεο ο σχεδιαστής του Marcel Schreuder JAC< προσπαθεί να πείσει τους μικροεπενδυτές για τη λογική της επιτυχίας του ηλεκτροκίνητου πατινιού.