Πρέπει να ομολογήσουμε πως η ηλεκτροκίνηση έχει ευδοκιμήσει πολύ περισσότερο στα τετράτροχα απ’ ό,τι στα δίτροχα. Δεν είναι θέμα συντηρητισμού, αλλά όγκου και βάρους. Όσο οι ηλεκτροκινητήρες θα εξαρτώνται από τις σύγχρονες μπαταρίες, η εφαρμογή τους στα δίτροχα θα συναντά τεράστιες δυσκολίες, χωροταξίας, βάρους και αυτονομίας.
Από τους κατασκευαστές που λατρεύουν την προηγμένη τεχνολογία είναι η BMW. Για να μην χάσει το τραίνο της «οικολογικής» μετακίνησης φροντίζει να ταΐζει το θηρίο της δημοσιότητας σε τακτά διαστήματα με ερεθιστικές «ειδήσεις». Όπως φαίνεται, έτσι κερδίζει τις καρδιές των σύγχρονων δυτικών -αν όχι και το πορτοφόλι τους.
Πιο πρόσφατο ήταν το βίντεο που αφορά το BMW i3. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό όχημα πόλης κατασκευασμένο με υπερελαφρά υλικά (συνθετικό πλαίσιο με ενισχύσεις ανθρακονημάτων) για ελάχιστο βάρος, το οποίο θα διαθέτει αυτονομία κάπου στα 150-160 χλμ.
Οι σχετικές live δοκιμές μέσω του πρότζεκτ Mini E, έχουν δείξει ότι οι περισσότεροι οδηγοί αυτοκινήτων καλύπτουν αρκετά λιγότερα από 150 χλμ. κάθε μέρα. Παρόλα αυτά η αυτονομία των 150 χλμ. είναι χαμηλή σε σχέση με ενός συμβατικού αυτοκινήτου, και πηγή ανησυχίας για τους περισσότερους οδηγούς τους τρώει η αγωνία: «ρε μπας και μείνω από ρεύμα;»
Για να θεραπεύσει το πρόβλημα η BMW (στα χνάρια οχημάτων όπως το Chevy Volt) ανακοινώνει τώρα ότι το i3 θα φέρει (ως εξτρά εξοπλισμό) και έναν μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα χρησιμοποιείται μόνον ως ηλεκτρογεννήτρια για να επαναφορτίζει τις μπαταρίες του i3.
Καθώς οι Γερμανοί δηλώνουν ότι ο κινητήρας θα προέρχεται «από την οικογένεια» και θα έχει χωρητικότητα περίπου στα 600κ.εκ., δεν είναι δύσκολο να αντιληφθούμε ότι αναφέρεται σε κινητήρα της BMW Motorrad. Το ένα χέρι νίβει τ’ άλλο δηλαδή.
Επιπλέον, η περιγραφή του κινητήρα ως δικύλινδρου και SULEV (σούπερ υπέρ-χαμηλών ρύπων), μάς οδηγεί στο ασφαλές συμπέρασμα ότι ο προς μεταμόσχευση κινητήρας δεν θα προέρχεται προφανώς από το S1000RR, αλλά από τον δικύλινδρο εν σειρά με 647 κ.εκ. που κινεί τη σειρά των σκούτερ «C».
Οι αναγκαίες αλλαγές για να τοποθετηθεί σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση συστήματος auto-stop και την κάλυψη κάθε ίχνους κραδασμών ή ηχητικών εκπομπών που θα μαρτυρούν την παρουσία του. Ο βενζινοκινητήρας θα προσφέρεται υπό το εύηχο όνομα range-extender (REx, ή επιμηκυντής αυτονομίας) προσδίδοντας στο i3 αυτονομία 300 ολόκληρων χιλιομέτρων, σχεδόν διπλάσια δηλαδή.
«Φαντάζομαι ότι πολλοί αγοραστές θα παραγγείλουν το i3 με το πακέτο REx, ώστε να ξεπεράσουν το άγχος της αυτονομίας, για να ανακαλύψουν αργότερα ότι μόνο σπάνια θα το χρειαστούν», δήλωσε ο Herbert Diess, chief του R&D της BMW.
Ο στάνταρ ηλεκτροκινητήρας του i3 έχει απόδοση 168 ίππων και 25,7 kgm προσφέρει από μόνος του εντυπωσιακές επιδόσεις όπως 0-100 σε 7,9 δευτ. και τελική 150 χαω. Οι μπαταρίες επαναφορτίζονται πλήρως σε 6 ώρες ενώ θα προσφέρεται και υπερταχύς φορτιστής που θα τις γεμίζει στο 80% της χωρητικότητάς του σε 130 λεπτά.
Η τιμή αν και όχι καθορισμένη, προβλέπεται στα 35.000 δολάρια, δηλαδή θα κοστίζει στις ΗΠΑ όσο ένα BMW S1000RR και ένα HP4 μαζί. Οι πωλήσεις του i3 αναμένεται να ξεκινήσουν μετά τον Οκτώβριο του 2013.
Δείτε τα promo video του i3, -πριν αποκτήσει την προοπτική της ενσωμάτωσης του κινητήρα για την επαναφόρτιση, σε animation…
Και στο δρόμο….