Παρουσιάστηκε πέρσι και απέσπασε αμέσως την προσοχή. Ένα χρόνο μετά το Volitude 1, το σπαστό ηλεκτρικό pedalec (αυτόματο με πετάλια) της ομώνυμης ελβετικής εταιρείας, μπαίνει στην παραγωγή.
Στο μεσοδιάστημα, το «σώμα» του μικροσκοπικού δικύκλου δέχτηκε κάποιες σχεδιαστικές αλλαγές, ωστόσο κράτησε το πατενταρισμένο σύστημα αναδίπλωσης EasyFold με το οποίο ανοιγοκλείνει σε ένα δευτερόλεπτο, σαν τον στρατιωτικό ελβετικό σουγιά. Γι’ αυτό και το Volitude 1 έχει ήδη το προσωνύμιο «Swiss Army Bike».
Για να μη δυσκολεύει τη ζωή του αναβάτη, το Volitude V1 δεν προσφέρει καμία επιλογή υποβοήθησης από το ηλεκτρικό μοτέρ. Απλά οι σχεδιαστές του θεώρησαν ότι οι αναβάτες θα απαιτούν πάντα τη μέγιστη βοήθεια από το μοτεράκι. Οπότε η λειτουργία του μικροσκούτερ ουσιαστικά εξαρτάται από ένα μόνον διακόπτη, σαν οποιαδήποτε απλή οικιακή συσκευή «οn» και έφυγες, «off» και πάρκαρες. Το σύστημα μετάδοσης διαθέτει 7 ταχύτητες που επιλέγονται οποτεδήποτε, ακόμα και εν στάσει.
Κίνηση δίνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 250W με ενσωματωμένο αισθητήρα ροπής, ο οποίος ρυθμίζει την παροχή ρεύματος μέχρι τα 25 χ.α.ω –είναι το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο σύμφωνα με τους κανονισμούς της EU για ένα pedalec.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 36V έχει χωρητικότητα 11,6 Ah που κατά την εταιρεία αρκεί για διαδρομές 40 περίπου χιλιομέτρων. Ως συνήθως όμως, η αυτονομία εξαρτάται από το έδαφος και το πόσο χρησιμοποιεί ο αναβάτης τα πετάλια.
Στη συσκευασία του Voltitude1 περιλαμβάνεται ο φορτιστής 110/240 V της μπαταρίας -παρόμοιος με των laptop. Σε τέσσερις ώρες φορτίζει την μπαταρία στο 80%, σε 6 ώρες στο 100%.
Το μεταξόνιο είναι 1 μέτρο και 8 εκατοστά, η σέλα και το τιμόνι ρυθμίζονται καθ’ ύψος, και η αίσθηση οδήγησης είναι παρόμοια με ενός ποδηλάτου. Οι τροχοί με διάμετρο 30 εκατοστά και η χαμηλή θέση του κινητήρα κρατούν το κέντρο βάρους κοντά στον δρόμο.
Τα φρένα είναι υδραυλικά δισκόφρενα ποδηλάτου της Shimano, υπάρχουν φώτα εμπρός και πίσω και πολλοί ανακλαστήρες για ασφαλέστερη μετακίνηση τη νύχτα. Το Voltitude1 είναι πάντως σχεδιασμένο, ώστε να του επιτρέπεται να κινείται στους εκτεταμένους ποδηλατοδρόμους της Ευρώπης και όχι μόνον στο δρόμο. Ως χρώματα προσφέρονται το λευκό, το μπλε και το κόκκινο της ελβετικής σημαίας.
Ανοιχτό, το αυτοματάκι έχει διαστάσεις 1,40 x 1,10 x 0,50 μέτρα και μπορεί να βολέψει αναβάτες με ύψος από 1,48-1,92 και βάρος ως 100 κιλά. Με τα στάνταρ τιμόνι και σέλα διπλώνει σε ένα πακέτο διαστάσεων 0,70 x 0,95 x 0,50μ. Υπάρχει και μια έκδοση με αναδιπλούμενο τιμόνι και πετάλια, η οποία έχει πλάτος μόλις 25 εκατοστά αντί των 50. Το συνολικό βάρος του δικύκλου είναι 25 κιλά χωρίς την μπαταρία και 27,5 με αυτήν.
Το Volitude1 είναι κατασκευασμένο από υλικά που ανακυκλώνονται εύκολα, κυρίως από αλουμίνιο και ABS, πλαστικά. Όσο για την μπαταρία, όταν κλείσει τον κύκλο της, επιστρέφεται στην εταιρεία για ανακύκλωση.
Προβλέπεται η κατασκευή μιας πιο high-end έκδοσης με την ονομασία V1 Carbonesium, η οποία ζυγίζει 23 κιλά χωρίς μπαταρία και 25,5 με αυτήν. Η μείωση του βάρους προέρχεται από τη χρήση μαγνησίου αντί αλουμινίου σε κάποια σημεία του πλαισίου και ανθρακονημάτων. Το μοντέλο αυτό θα έχει και ανάρτηση μπροστά με διαδρομή 40 χιλ. Σαν χρώμα θα προσφέρεται μόνον το μαύρο.
Η τιμή του V1 έχει καθοριστεί στα 4.990 ελβετικά φράγκα (περίπου 3.850 ευρώ) και οι παραδόσεις του αρχίζουν τον Μάρτιο του 2013. Το Volitude V1 Carbonesium θα κοστίζει 6.160 ευρώ. Οι πωλήσεις εκτός Ελβετίας θα γίνονται μόνον μέσω ίντερνετ.
(φωτογραφίες: Arnaud Lambert)