Ήταν το 1979 όταν η Honda παρουσίασε το CB650 σαν αντικαταστάτη του CB550. Την εποχή εκείνη ο κυβισμός των κινητήρων είχε πάρει την ανιούσα – ήδη η μεσαία κατηγορία είχε φτάσει σχεδόν στα κυβικά του πατριάρχη των superbike CB750 που πριν 10 χρόνια είχε συγκλονίσει τον κόσμο.

hondaCB2

Όλα τα CB της Honda ήταν μοτοσυκλέτες δρόμου, ενώ τα CL ήταν scrambler. Αυτή η δεύτερη κατηγορία, εξαιρετικά δημοφιλής ως τα τέλη των Σίξτις, εξαφανίσθηκε στη δεκαετία του ’80, για να επιστρέψει στη μόδα μόλις μετά το 2010.

Η Thrive Motorcycles είναι εγκατεστημένη στην Ινδονησία και έχει αναδειχτεί σε παγκόσμια αναγνωρισμένη αυθεντία των μετατροπών, χάρη στην εξαιρετικά λεπτομερή δουλειά της και την κορυφαία ποιότητα των επεμβάσεών της.

hondaCB4

Η απουσία των scrambler από το line-up της Honda είναι κάτι που οι άνθρωποι της Thrive Motorcycles έχουν πάρει πολύ βαριά. Και αποφάσισαν να κάνουν κάτι για να καλύψουν το κενό, μετατρέποντας ένα στοκ CB650 σε CL650.

Η μετατροπή του CB650 ξεκίνησε όταν ο κύριος Άνκα, ένας ντόπιος συλλέκτης Honda και θαυμαστής της Thrive Motorcycles, αγόρασε μία τέτοια μοτοσυκλέτα. Επειδή η κατάστασή της απείχε αρκετά από την αυθεντική και ήδη κουβαλούσε κάμποσες μετατροπές, ο κύριος Άνκα αποφάσισε να τη μεταμορφώσει σε κάτι πιο προσωπικό. Την πάρκαρε λοιπόν στην Thrive, όπου οι τεχνίτες της ρίχτηκαν αμέσως στη δουλειά, ξηλώνοντας τα πάντα.

Σύντομα πάρθηκε η απόφαση να τη μετατρέψουν σε scrambler, προσαρμοσμένη στις σύγχρονες προδιαγραφές. Όλα -σέλα, ρεζερβουάρ, φτερά, πλαϊνά καπάκια και εξάτμιση- ξεβιδώθηκαν και μπήκαν στο ράφι με τα αζήτητα.

hondaCB5

Ο κινητήρας ανοδιώθηκε εκ νέου και το πλαίσιο, μετά από τις αναγκαίες μετατροπές, ξαναβάφτηκε επιμελώς, αντλώντας έμπνευση από το αυθεντικό CL77 της Honda. Ύστερα κατασκευάστηκαν δύο εξολοκλήρου νέες εξατμίσεις 2 σε 1, πραγματικά κομψοτεχνήματα της συγκολλητικής τέχνης.

Από το ίδιο κράμα αλουμινίου κατασκευάστηκαν το νέο ρεζερβουάρ, τα φτερά, τα πλαϊνά καπάκια, η ποδιά και τη βάση των φώτων. Καινούργια μινιμάλ φωτιστικά σώματα προσαρμόστηκαν εμπρός και πίσω.

Η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα είναι εξαιρετικά, με τόση προσοχή στη λεπτομέρεια που κανένα ανταλλακτικό μαζικής παραγωγής δεν μπορεί να έχει.

Η σέλα, το τιμόνι και τα φλας είναι εξαρτήματα της ίδιας της Thrive, προερχόμενα από τη νέα της σειρά custom ανταλλακτικών με την ονομασία T/H/R/V. Στο τιμόνι περάστηκαν τα γκριπ Kungfu της Bitwell, μια γκαζιέρα της Tomaselli με διπλό συρματόσχοινο, ενώ το στάνταρ καρμπυρατέρ αναπνέει πλέον μέσω δύο φίλτρων Κ&N.

hondaCB6

Στις αναρτήσεις χρησιμοποιήθηκαν ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 35χιλ. της Telescopic Suspension με προστατευτικές φυσούνες της 48’s και δύο αμορτισέρ Red Wing Hammerhead από τη συλλογή του ιδιοκτήτη.

Οι ορίτζιναλ τροχοί παρέμειναν, αλλά τώρα φορούν χοντρά τρακτερωτά λάστιχα (Ensign Trial Universal 19-400 μπροστά και Pirelli MT43 18-400 πίσω) για τους κακοτράχαλους δρόμους των πόλεων της Νοτιοανατολικής Ασίας – και μην γελάτε, γιατί συχνά οι δρόμοι των πόλεων εκεί λίγο διαφέρουν από ειδική διαδρομή enduro…

Μετά από 1.022 ώρες εξονυχιστικής εργασίας, οι άνθρωποι της Thrive παρέδωσαν περήφανοι το έργο τους στον κύριο Άνκα. Το “μεταλλαγμένο” CB650 θα μπορούσε να προέρχεται από το εργοστάσιο της Honda, ίσως όχι τόσο καλοφτιαγμένο βέβαια.

Με τόσα νέα Scrambler μοντέλα στους δρόμους πάντως, δεν θα ήταν κακή ιδέα να επιστρέψει και η Honda στην κατασκευή τους. Οι εποχές απαιτούν την αναγέννηση των CL.

hondaCB7 hondaCB8 hondaCB9 hondaCB10 hondaCB11 hondaCB12 hondaCB13 hondaCB14 hondaCB15 hondaCB16 hondaCB3 hondaCB1

Θανάσης Χούντρας