Η κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης είχε πολλαπλές συνέπειες για τον κόσμο, πολλές δυσάρεστες, άλλες ευχάριστες και μερικές απλά ακατανόητες. Μία από τις τελευταίες είναι η εμφάνιση στο δυτικό δίτροχο σύμπαν κάποιων εραστών των απαρχαιωμένων μοτοσυκλετών που περνιούνταν για σύγχρονα δίτροχα στη άλλοτε Σοβιετία.
Μιλάμε κυρίως για λάτρεις των Ural, των σκληρόπετσων δίκυκλων που παράγονται ακόμη κινούμενα από αντίγραφα του δικύλινδρου μπόξερ της BMW R71, βάσει σχεδίων που αποκτήθηκαν το 1940.
Ανάμεσα στα αντίγραφα (με πολλές πλέον σοβιετικής έμπνευσης επεμβάσεις / βελτιώσεις) είναι και δύο σειρές sidecar, η μία για “πολιτική χρήση” (δηλ. σε πόλη) και η άλλη με δικίνηση για να αντεπεξέρχεται στα άγρια εδάφη της ενδότερης Ρωσίας.
Οι θαυμαστές των Ural ισχυρίζονται πως κάθε μοτοσυκλετιστής θα πρέπει τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του να οδηγήσει μια μοτοσυκλέτα με “καλάθι”, όπως τις γνωρίζουμε στην Ελλάδα. Αν μη τι άλλο, απλά για να γευτούν και την άγρια πλευρά του μοτοσυκλετισμού.
Δεν ξέρουμε αν τώρα με την εκλογή Τραμπ που έχει δηλώσει θαυμασμό για τον Πούτιν, ενθαρρυνθεί η περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών μοτοσυκλετιστικών σχέσεων. Ως γνωστόν η Harley Davidson αποτελεί την αγαπημένη μάρκα των Ρώσων μηχανόβιων, ακόμη και των Λύκων της Νύχτας που ωστόσο έχει συνεργαστεί με την Ural στη δημιουργία του σπέσιαλ μοντέλου Wolf-Ural (Волк-Урал).
Οι περισσότεροι δυτικοτραφείς μοτοσυσυκλετιστές απεχθάνονται τις παραξενιές ενός sidecar, όμως οι ιδιοκτήτες των Ural λατρεύουν τις μοτοσυκλέτες τους σαν αντικείμενα cult.
Μάλιστα προπαγανδίζουν τη λατρεία τους γυρίζοντας εμπνευσμένα βιντεάκια σαν κι αυτό που παρουσιάζουμε σήμερα. Αποτελεί δημιουργία των ανθρώπων του Good Spark Garage και υποτίθεται ότι μάς δασκαλεύει πώς να οδηγήσουμε σωστά και με ασφάλεια ένα όποιο sidecar, όμως στην πραγματικότητα πρόκειται για μια ωδή στον Κόσμο των Ουράλ γραμμένη με χιούμορ –όπως πρέπει να αντιμετωπίζουμε δηλαδή και τη ζωή. Άδικο έχουν;
Θανάσης Χούντρας