Ένας ακόμη μεγάλος παίκτης κατεβαίνει στον αγωνιστικό χώρο των ενοικιαζόμενων μέσων μετακίνησης.
Ο γνωστός κατασκευαστής ανταλλακτικών αυτοκινήτων Robert Bosch ανακοίνωσε το λανσάρισμα μιας νέας υπηρεσίας πρόσβασης σε κοινοχρηστικά ηλεκτρικά σκούτερ στο Βερολίνο –την πόλη που ανάγεται σε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα της καινοτομίας και των καινοφανών επιχειρησεων.
Του Θανάση Χούντρα
Με την κίνηση αυτή η τεχνολογική εταιρεία εισέρχεται στον χώρο της παροχής υπηρεσιών on demand, η οποία έχει αρχίσει να προσελκύει ποικίλα επιχειρηματικά σχήματα, από τον τεχνολογικό τομέα και τις εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων ως τους μεγάλους κατασκευαστές σαν την Mercedes και την BMW.
Όπως ανακοίνωσε η Bosch που εδρεύει στην Στουτγάρδη, στη διάθεση των Βερολινέζων βρίσκονται ήδη 200 ηλεκτρικά σκούτερ της ταϊβανέζικης Gogoro που έχουν διασπαρεί στρατηγικά στις πιο «χιπ» γειτονιές της πόλης, δηλαδή στο Mitte, το Prenzlauer Berg, το Friedrichshain και φυσικά το Kreuzberg.
Τα σκούτερ έχουν τελική 45 χαω οπότε μπορεί να τα οδηγήσει κάθε κάτοχος αδείας οδήγησης αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας που έχει κλείσει τα 21 έτη. Η αυτονομία τους φτάνει τα 100 χλμ. με μία φόρτιση. Το κόστος είναι 3 ευρώ για μισή ώρα, ή 20 ευρώ για ολόκληρη μέρα. Η συνήθης ημερήσια χρέωση ενός απλού ποδηλάτου είναι στο Βερολίνο 10-12 ευρώ.
Ο εντοπισμός και όλες οι ενέργειες για την κράτηση και τη χρήση ενός από αυτά γίνονται μέσω μιας ειδικής εφαρμογής smartphone, της Coup που συνδέεται στο σκούτερ μέσω bloothooth. Μέσω του κινητού ελέγχονται τα πάντα, ακόμη και το ξεκλείδωμα της σέλας για την παραλαβή του κράνους.
«Οι σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις μετακίνησης αλλάζουν. Η Bosch θέλει να διαμορφώσει αυτές τις αλλαγές με τις δικές της λύσεις και υπηρεσίες μετακίνησης» δήλωσε ο Markus Heyn, μέλος του δικοικητικού συμβουλίου.
Λανσάροντας την Coup, η Bosch βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα ανταγωνισμό ήδη εγκατεστημένο και αποδεκτό από το καταναλωτικό κοινό, όπως οι Car2Go (Daimler General Motors), Drive Now (BMW), Flinkster (Deutsche Bahn) και Multicity.
Οι εταιρείες αυτές έχουν ένα προβάδισμα 2-3 ετών και αφού πάτησαν γερά στα πόδια τους, τώρα επεκτείνονται με περισσότερες on-demand υπηρεσίες μέσω των έξυπνων κινητών.
Η νέα επιχειρηματική κίνηση εντάσσεται στην στρατηγική της Bosch να επεκταθεί πέραν των παραδοσιακών hardware προιόντων της και σε τομείς όπως το software, οι υπηρεσίες και οι διασυνδεδεμένες στο Ιντερνετ συσκευές.