Τα νέα κυκλοφόρησαν αμέσως μόλις ανέβηκε στο Ιντερνετ η πρώτη φωτογραφία, τραβηγμένη από κρυμμένο κινητό. Κάποιος, παρά τα μέτρα ασφαλείας που είχε πάρει η Ducati, κατάφερε να τη βγάλει στην παρουσίαση του νέου μοντέλου και… βουαλά!
Αυτό είναι το νέο Ducati Supersport που επιστρέφει στον τιμοκατάλογο της Μπολόνια, δέκα χρόνια μετά την ήσυχη εξαφάνισή του από αυτόν. Το Supersport 1000 σταμάτησε να παράγεται το 2007 και θα ξαναβγεί στους δρόμους σαν μοντέλο 2017.
Η λέξη Supersport έχει διαφορετικό νόημα στο ονοματοδοτικό πρωτόκολλο της Ducati. Δεν σημαίνει την απάντηση των Ιταλών στα πάσης λογής ιαπωνικά «600RR», αλλά για ένα μοντέλο Sport Tourer. Με την έμφαση στο πρώτο συνθετικό, ειδικά όσον αφορά την εργονομία και τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων.
Η κατηγορία Sport Tourer γνωστή σε μοντέλα άλλων εταιρειών και ως ST, ήταν άλλοτε δημοφιλής, την τελευταία δεκαετία όμως εξέλιπε, όπως και οι περισσότεροι εκπρόσωποί της. Τελευταίo είχε απομείνει το ST της Triumph που κατέληξε κι αυτό το 2014.
Τώρα η Ducati Supersport πιστεύει ότι μπορεί να αναβιώσει την κατηγορία ή τουλάχιστον το μοντέλο της. Πολύ σύντομα θα φανεί αν θα καταφέρουν άλλη μία νεκρανάσταση, όπως αυτή του Scrambler.
Για την ώρα μπορούμε να πούμε ότι η μοτοσυκλέτα θα φορά τον κινητήρα Testastretta 11ο με τα 937 κυβικά (πάντα για V2 90 μοιρών) ο οποίος σήμερα κινεί το Ducati Hypermotard 939.
Στο πλαίσιο συναντάμε ένα κατακόκκινο χωροδικτύωμα που μοιάζει περισσότερο με του Monster. Πιστό στην παράδοση, το φέρινγκ είναι ¾ ενώ δεν υπάρχει καρίνα. Τον περισσότερο χώρο κάτω εκεί τον καταλαμβάνει ο θάλαμος διαστολής της εξάτμισης, που πρέπει να καλύπτει τις προδιαγραφές Euro4.
Η οποία εξάτμιση μοιάζει πολύ με την εξάτμιση του Monster 1200, αυτή που καταλήγει σε δίδυμα τελικά σαν σουπερποζέ καραμπίνα. Στην περίπτωση του Supersport τα δύο αυτά τελικά είναι -λόγω της μικρότερης χωρητικότητας του κινητήρα- εμφανώς μικρότερα σε μήκος.
Η όψη της Supersport την κατατάσσει αισθητικά στους απογόνους της Panigale, με παρόμοιο φέρινγκ και LED φωτιστικά σώματα. Η ζελατίνα όμως παραπέμπει στην Multistrada 1200 και ρυθμίζεται πολύ εύκολα κατά το ύψος, με το χέρι.
Η θέση οδήγησης δείχνει πολύ σπορτίφ, αν και όπως βλέπουμε στην όχι ιδιαίτερα καθαρή φωτογραφία, τα κλιπόν ανεβαίνουν μερικά (λίγα) εκατοστά πάνω από τις πλάκες του πιρουνιού για κάποιας μορφής άνεση. Η σέλα δείχνει αρκετά μεγάλη, τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη.
Η νέα Ducati Supersport θα προσφέρεται σε δύο χρώματα, λευκό και κόκκινο.
Θανάσης Χούντρας