Πάνε είκοσι και βάλε χρόνια από τη μυθική πάλη των Ιαπώνων κατασκευαστών που για την κατάκτηση της μικρής κατηγορίας (250 ως 400 κυβικά) έρριξαν στην αγορά μια σειρά τεχνολογικά θαύματα, τρελαίνοντας τους μοτοσυκλετιστές της Ευρώπης και της Ελλάδας–όπου έφτασαν ολόκληρες καραβιές σαν μεταχειρισμένα -αφού ήταν πανάκριβα.

Πιστή στο λαϊκό ρητό, η ιστορία τώρα μοιάζει να επαναλαμβάνεται, καθώς η αυξανόμενη βαρύτητα που αποκτούν οι αναπτυσσόμενες αγορές της Ασίας, φέρει πάλι τους τέσσερις Σαμουράι αντιμέτωπους.

Όμως αυτή τη φορά δεν έχουμε εμφύλιο αλλά διεθνή σύρραξη, καθώς απέναντι στους Ιάπωνες στέκονται και οι Ινδοί / Ευρωπαίοι κατασκευαστές. Θα κρίνει η τεχνολογία το αποτέλεσμα ή μόνον η τιμή των μοτοσυκλετών;

Η Honda σίγουρα ποντάρει εκ φιλοσοφίας στο πρώτο. Στο περσινό Tokyo Motor Show η μεγάλη κόκκινη  είχε παρουσιάσει ένα πρωτότυπο με την γενική και μάλλον αδιάφορη ονομασία «Ελαφρύ Σούπερσπορ». Ένα χρόνο μετά το πρωτότυπο με το τζενέρικ όνομα εξάπτει το ενδιαφέρον αφού βρίσκεται, καθώς φαίνεται, πολύ κοντά στην παραγωγή ως CBR250RR.

hond2

Πόσο κοντά; Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες η έναρξή της τοποθετείται στον Αύγουστο της τρέχουσας χρονιάς όπως έχουμε ήδη αναφέρει, με αντικειμενικό στόχο να φτάσει στις βιτρίνες κατά τις αρχές του 2017. Αν όλα αυτά ευσταθούν, θα το δούμε επίσημα στις Εκθέσεις του Φθινοπώρου.

Για να μην μπλεχτούμε, εδώ χρειάζεται μια διευκρίνηση. Δεν πρόκειται για αντικαταστάτη του παλιότερου CBR250R που έδωσε τη θέση του στο CBR300R, αλλά για ένα τελείως διαφορετικό μοντέλο με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, φορεμένο ίσως σε ένα πλαίσιο – χωροδικτύωμα. Αυτό διακρίναμε τουλάχιστον στο πρωτότυπο.

Το μοντέλο αποτελεί την απάντηση της Honda στα αναβαθμισμένα μοντέλα του ανταγωνισμού όπως το Yamaha R3 και το επερχόμενο Suzuki GSX-R250R. To CBR250RR θα φέρει και πιο ακριβά περιφερειακά, ώστε να συμβαδίζουν με τις αυξημένες επιδόσεις του δικύλινδρου κινητήρα.

Η μοτοσυκλέτα αναμένεται να έρθει και στην Ευρώπη με λίγο μεγαλύτερο κυβισμό -ίσως με 300, ίσως με 350 κυβικά. Το σίγουρο είναι πως επειδή ένα τέτοιο μοντέλο θα καταλήξει αρκετά πιο ακριβό, στην Ασία, όπου αναμένονται και οι περισσότερες πωλήσεις, θα προωθηθεί η έκδοση των 250 κυβικών.

hond3

Για λόγους κόστους επίσης η παραγωγή θα γίνει στην είτε στην Ταϋλάνδη είτε στην Ινδονησία.

Τι διαφοροποιεί το RR από το απλό R; Οι πληροφορίες αναφέρουν πως θα φέρει όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα των μεγάλων RR, όπως πολλαπλές διαμορφώσεις απόδοσης κινητήρα, ίσως και traction control!

Φυσικά και ABS, καθώς από εφέτος το σύστημα είναι υποχρεωτικό στην Ευρώπη (για δίτροχα μεγαλύτερα των 125 κυβικών), ενώ και στην Ινδία συζητείται παρόμοια νομοθέτηση.

Θανάσης Χούντρας