Ο Pol Espargaro είναι από τα ανερχόμενα αστέρια του θιάσου του MotoGP. Πρωταθλητής πέρσι στην Moto2 και με ιδιαίτερα μαχητικό πνεύμα, κέρδισε φέτος μια από τις δύο περιζήτητες θέσεις σε μία από τις καλύτερες ιστορικά δορυφορικές ομάδες τους Παγκοσμίου, την Monster Yamaha Tech3.

O 23χρονος Ισπανός ανήκει στην «επόμενη γενιά» των οδηγών που αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν στο MotoGP τα χρόνια που έρχονται. Κάτι που επιβεβαιώνει και η 6η θέση του στην κατάταξη και πρώτη μεταξύ των φετινών rookies (πρωτοεισερχόμενων) του MotoGP.

Ας μην ξεχνάμε οτι ο Pol Espargaro διατηρεί τον άτυπο τίτλο του νεότερου οδηγού στην ιστορία που έχει βαθμολογηθεί σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ήταν το 2006 στα 125, όπου σε ηλικία 15 ετών και 8 ημερών στο GP της Βαρκελώνης, είχε μπει σαν έκτακτη συμμετοχή, αντικαθιστώντας του τραυματία τότε Andrea Iannone και τερμάτισε 13ος.

Το newsbeast.gr είχε την ευκαιρία να εξασφαλίσει μια σύντομη αποκλειστική συνέντευξη με τον Pol Espargaro λίγο πριν σημειώσει ένα από τα καλύτερα φετινά του αποτελέσματα, το πλασάρισμα στην 3η θέση στην τρίτη σειρά ελεύθερων δοκιμών του αγώνα της Aragon αυτό το Σαββατοκύριακο.

Ως πρωταθλητής Moto2 πέρσι πέρασες στο MotoGP και έχεις ήδη μια πολύ καλή χρονιά φέτος. Έχεις φτάσει τους στόχους σου για φέτος ή υπάρχει κάτι που δεν πήγε όπως ήθελες;

Πάντα έβαζα υψηλούς στόχους , ίσως υψηλότερους και από την πραγματικότητα. Αυτό γίνεται επειδή είμαι αρκετά φιλόδοξος και θέλω να αναδείξω τις δυνατότητες μου. Το MotoGP είναι ένας πάρα πολύ δύσκολος κόσμος και προσπαθούμε πάντα να φτάνουμε στα όρια. Πιστεύω ότι ο στόχος μου στην αρχή της χρονιάς ήταν να μάθω όσο το δυνατόν περισσότερα και να φέρω μερικά καλά αποτελέσματα, όπως είναι μια θέση στην πεντάδα. Αυτό το καταφέραμε στο Le Mans όπου τερμάτισα τέταρτος όπως επίσης και οι δύο φορές που ήμουν πέμπτος, στο Mugello και στην Indianapolis. Δεν έχω καταφέρει ακόμα να φτάσω το βάθρο και αυτό θέλω να γίνει μέχρι το τέλος του χρονιάς.

Ποιές είναι οι κυριότερες διαφορές ανάμεσα στο MotoGP και στην Moto2 για την ομάδα και τον οδηγό;

Πρέπει κυρίως να είσαι όσο το δυνατόν περισσότερο επαγγελματίας και ακριβής στις παρατηρήσεις σου όταν εργάζεσαι στο box. Σαν αναβάτης με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα πρέπει να δουλεύεις πολύ μέσα στην πίστα και να σκέφτεσαι περισσότερο γνωρίζοντας κάθε λεπτομέρεια της μοτοσυκλέτας σου. Επίσης έχεις περισσότερους ανθρώπους στο box γύρω σου όπου πρέπει να αναλύσεις τα πάντα μαζί τους. Με τους μηχανικούς της Yamaha, της Bridgestone και της Ohlins όπως και με την ομάδα της Tech3.

Σου αρέσει το κλίμα στην Tech3 και ποια είναι η σχέση σου με τον Bradley;

Όλοι στην Tech3 είναι μαζί για μεγάλο χρονικό διάστημα και δεμένοι σαν οικογένεια. Νιώθω πολύ άνετα στην ομάδα μου και άνετος σαν να είμαι μαζί τους για χρόνια. Αυτό με βοηθά να μαθαίνω πιό γρήγορα και να δουλεύω με μεγαλύτερη ευκολία. Έχουν τον τρόπο να σε κάνουν να αισθάνεσαι χαρούμενος και άνετος μέσα στην ομάδα.

Πόσο σημαντικό είναι για την απόδοσή σου να υπάρχει ροή πληροφοριών στην ομάδα μεταξύ μηχανικών και οδηγών ;

Πιστεύω ότι αυτό είναι πολύ σημαντικό για τον αναβάτη. Μερικές φορές μπορεί να νομίζεις ότι δεν είναι καλή ιδέα να μοιράζεσαι πληροφορίες με τον αντίπαλό σου και ότι υπάρχει περίπτωση να αντιγράψει δικά σου πράγματα. Στο τέλος όμως είναι χειρότερο να κρύβεις αυτά τα στοιχεία. Σε πίστες όπου δεν νιώθεις άνετα είναι σημαντικό να έχεις δεδομένα για να ξεκινήσεις, όπως επίσης είναι σπουδαίο να μπορείς με τα δικά σου στοιχεία να βοηθάς στο να εξελιχθεί η μοτοσυκλέτα μας αρκετά γρηγορότερα.

Τι αλλαγές θα ήθελες να δεις στη μοτοσυκλέτα και τον εαυτό σου για την καινούργια χρονιά;

Μου είναι αρκετά δύσκολο αυτή τη στιγμή να πω τι αλλαγές θα ήθελα να κάνω στην Μ1 κι αυτό γιατί ακόμα δεν την έχω φτάσει στα όριά της. Αν δεν έχεις καταλάβει εντελώς τη μοτοσυκλέτα σου, δεν έχει κανένα νόημα να σκέφτεσαι τί θα μπορούσες ν’ αλλάξεις… Επίσης μπορεί έτσι να δώσεις λάθος πληροφορίες στους μηχανικούς.. Στην περίπτωσή μου, θα ήθελα να έχω τη δυνατότητα να οδηγώ την M1 πιό φυσικά, με καθαρές γραμμές, χωρίς να την ταράζω τόσο. Αυτό είναι κάτι που το αποκτάς με τον χρόνο κι αυτό είναι που θέλουμε., να κάνουμε όσα περισσότερα χιλιόμετρα μπορούμε. Αυτός είναι ο στόχος μου για τη νέα σεζόν, να οδηγήσω πιο ήρεμα και να κάνω τα πράγματα ευκολότερα από ότι είναι τώρα.

Με ποιον οδηγό είχες τις καλύτερες μάχες φέτος και ποιόν έχεις στο στόχαστρο για την επόμενη χρονιά;

Δύσκολο να πω… Είχα αρκετές μάχες με διάφορους αναβάτες. Δεν ξεκίνησα πολύ καλά έμενα πιό πίσω, έπειτα όμως ήμουν κοντά στους πρώτους, αλλά έμενα πίσω σε άλλους αγώνες. Έτσι συναντήθηκα με πολλούς οδηγούς. Ίσως οι πιο δυνατές μάχες να ήταν με τον Iannone και τον Bradley. Αγωνιστήκαμε για την ίδια θέση πολλές φορές. Δεν είχα την ευκαιρία να ανταγωνιστώ τους πρώτους και αυτό είναι ένας στόχος μου για την επόμενη χρονιά, να είμαι συνέχεια στην πεντάδα. Νιώθω ότι αυτό είναι κοντά στο να γίνει αλλά θα δούμε. Το επίπεδο είναι πάρα πολύ υψηλό και εγώ ακόμα μαθαίνω οπότε είναι τρελό το να σκέφτομαι από τώρα αυτό. Το έχω στο μυαλό μου και θέλω να γίνει πραγματικότητα όσο γίνεται πιό σύντομα.