Πολλοί ελπίζουν φέτος σε μια ανακατάταξη των αναβατών και μια ανακατωσούρα που πιθανώς θα προσφέρει νέο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα ΜοτοGP.

Πράγματι, θεωρητικά κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί, καθώς στα τέλη του 2014 εκπνέουν τα συμβόλαια και των 4 alien, των αναβατών δηλαδή που καταλαμβάνουν τις 4 θέσεις των ιαπωνικών εργοστασιακών ομάδων. Θεωρητικά, αρκεί η μετακίνηση ενός μόνον των τεσσάρων για να τεθεί σε κίνηση ένα ντόμινο που θα ανατρέψει το σημερινό status qvo.

Όμως κάτι τέτοιο είναι μάλλον απίθανο να συμβεί. Οι εργοστασιακές ομάδες απεχθάνονται τις εκπλήξεις και τις απρογραμμάτιστες αλλαγές και κάνουν τα πάντα για να τις αποκλείσουν.

Έτσι η πρώτη είδηση της χρονιάς για ανανέωση συμβολαίου δεν μάς εκπλήσσει: το HRC εξασφάλισε, έναντι άγνωστου ποσού, τη διετή ανανέωση του συμβολαίου του πρωταθλητή Marc Marquez, του αναβάτη που πιθανότατα θα κυριαρχήσει κατά τα επόμενα 5 χρόνια στα MotoGP.

Φυσικά ήταν η μόνη λογική επιλογή για το HRC, με δεδομένη την απόδοση του δαιμονικού Marc που όχι μόνον πήρε τον τίτλο πέρσι, αλλά έχει κερδίσει φέτος όλους τους αγώνες.

Με την υπογραφή του πρωταθλητή δεδομένη, το HRC διεθέτει ήδη έναν αναβάτη με τη δεδομένη ικανότητα να κερδίσει όχι μόνον αγώνες αλλά και τον τίτλο. Εύκολα λοιπόν θα υπέθετε κάποιος πως η θέση του Dani Pedrosa πάνω στη δεύτερη σέλα της ομάδας είναι εξασφαλισμένη. Κάτι τέτοιο αποτελεί την πιο λογική εκδοχή των πραγμάτων, μόνον που…

Μόνον που ο Lorenzo δεν έχει υπογράψει ακόμα στην Yamaha. Πέρσι το Φθινόπωρο το αφεντικό του HRC, ο πολύς Shuhei Nakamoto, είχε εκδηλώσει εμφανώς την εκτίμηση και το ενδιαφέρον του για τον Lorenzo, λέγοντας ξεκάθαρα πως θα τον ήθελε στην ομάδα του.

Φέτος μετά την κάκιστη αρχή του Jorge, o Nakamoto έχει αποφύγει κάθε σχόλιο, αλλά επειδή ο άνθρωπος ξέρει πως παίζεται το παιχνίδι, η σιωπή του ίσως σημαίνει αδιαφορία, ίσως όμως σημαίνει και έναν υπόγειο πόλεμο υφαρπαγής του από την Yamaha.

Ο ίδιος ο Ισπανός διπλός πρωταθλητής δεν είναι καθόλου ευχαριστημένος με τη φετινή Μ1 και το έχει δηλώσει επανειλημμένως. Επιπλέον ας μην ξεχνάμε πως πρόπερσι, λίγο μετά την ανανέωση του συμβολαίου του με την Yamaha, ο Lorenzo είχε διώξει με συνοπτικές διαδικασίες τον επί χρόνια μάνατζερ και μέντορά του.

Επειδή δεν τον είχε ενημερώσει για το ενδιαφέρον του HRC και το αστρονομικό ποσόν που λέγεται πως είχε προσφέρει. Οπότε, το μέτωπο αυτό παραμένει μέχρις νεωτέρας ανοιχτό.

Η αλήθεια είναι πάντως πως ο Pedrosa αποτελεί «σάρκα εκ της σαρκός» του HRC. Ο team manager της ομάδας Livio Suppο έχει επανειλημμένα δηλώσει την υποστήριξή του προς αυτόν, ενώ κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει πως ο Dani φαίνεται αυτή τη στιγμή ως ο μόνος που μπορεί να ακολουθήσει τον Marquez και να πάρει τη νίκη, εάν και εφόσον εκείνος στραβοπατήσει. Πράγματι το ντουέτο Marquez – Pedrosa είναι αυτό με τις περισσότερες πιθανότητες να πάρει φέτος τις νίκες και τελικά τον τίτλο.

Σίγουρη θα πρέπει να θεωρείται και η θέση του Valentino Rossi για την επόμενη δεκαετία στην Movistar Yamaha. Ο μυθικός Ιταλός με την ασύγκριτη γοητεία και επιρροή στην «αγορά», φαίνεται να δικαιώνεται για το ρίσκο που πήρε, αντικαθιστώντας τον Jeremy Burgess με τον Silvano Galbusera.

Η ομάδα πλέον δουλεύει αλλιώς, βασιζόμενη περισσότερο στους ηλεκτρονικούς αισθητήρες παρά στο input του αναβάτη και τα αποτελέσματα είναι σαφώς καλύτερα: η μοτοσυκλέτα έχει εξελιχτεί προς την κατεύθυνση που χρειαζόταν και ο ίδιος ο Vale είναι πολύ ανταγωνιστικός.

Ο ίδιος ήδη έχει εκφράσει τη θέληση να ανανεώσει για δύο ακόμη χρόνια και πιστεύουμε πως αυτό είναι κάτι που εκτός της Yamaha θέλει και ο νέος μεγάλος χορηγός της, o τηλεοπτικός γίγαντας Movistar.

Μένει να δούμε τις κινήσεις της Ducati Corse. Από διάφορες πηγές εκπορεύονται «φήμες» πως ο αφεντικός Gigi Dall’Igna θα έδινε και το δεξί του χέρι για να υπογράψει με τον Lorenzo για την εργοστασιακή ομάδα. Οι δυο τους είχαν δουλέψει μαζί στα GP25, στην ομάδα της Aprilia και όπως λέγεται o Gigi είναι έτοιμος να πληρώσει ένα τρελό ποσό για τις υπηρεσίες του Jorge.

Όμως πέρα από τα χρήματα, η πιθανότητα μιας τέτοιας επιλογής από πλευράς του Lorenzo εξαρτάται από την εξέλιξη της Desmosedici. Η Μ1 έστω και αν δεν είναι αυτόν τον καιρό κορυφαία, έχει αποδείξει τις δυνατότητές της, καθώς στα χέρια του Ισπανού έχει κατακτήσει τους δύο από τους τέσσερις τελευταίους τίτλους των MotoGP.

Οπότε η επιλογή που θα κάνει θα εξαρτηθεί περισσότερο από τις φιλοδοξίες που τρέφει ο Jorge και τις πιθανότητες εκπλήρωσής τους, παρά από το πόσο βαριά θα είναι η επιταγή των κόκκινων. Όπως και νά’χει δεν νομίζουμε ότι ο Jorge θα αποφασίσει την επόμενη κινησή του πριν το καλοκαιρινό διάλλειμα, εκεί κοντά στον Αύγουστο.