Ο Eugene Laverty κέρδισε το Β’ Σκέλος των Superbike στο Phillip Island, μην επιτρέποντας στον συναθλητή του Sylvain Guintoli τον θρίαμβο μια διπλής νίκης στον πρώτο του αγώνα με την Aprilia.

Ο Ιρλανδός που είχε περιοριστεί στη 2η θέση από τον Γάλλο στο Α’ Σκέλος πέρασε μπροστά με πειστικό τρόπο δύο γύρους πριν τον τερματισμό και πήρε την καρό σημαία. Ήταν το δεύτερο 1-2 της ημέρας για την εργοστασιακή ομάδα της Aprilia στην Αυστραλία. Laverty και Guintoli ισοβαθμούν τώρα στην Βαθμολογία αναβατών.

Ο νικητής ξεκίνησε για πρώτη φορά στην καριέρα του από την πρώτη θέση της σχάρας, καθώς ο poleman Carlos Checa δεν πήρε εκκίνηση μετά τη σύγκρουση του Α’ Σκέλους με τον Marco Melandri. Πρώτος όμως έστριψε στην Κ1 ο Tom Sykes. Ωστόσο ο Laverty στον δεύτερο γύρο ξαναπέρασε πρώτος, ακολουθούμενος από τον Guintoli που ξεκίνησε με πολλή φόρα.

Ο πρώτος γύρος είχε ωστόσο τα πρώτα θύματα, καθώς στα φρένα της κατηφόρας από τον λόφο Lukey Heights οι Chaz Davies και Loris Baz συγκρούστηκαν, έπεσαν και εγκατέλειψαν. Προσπαθώντας να αποφύγουν το δράμα, έχασαν πολύ χρόνο οι Leon Haslam και Leon Camier που ακολουθούσαν.

Έτσι οι Laverty και Guintoli βρέθηκαν άνετα μπροστά από το γκρουπ των υπολοίπων. Στον 4ο γύρο ο Melandri πέρασε τρίτος, έχοντας πίσω τους Michel Fabrizio, Davide Giugliano και Jules Cluzel που ήδη είχαν προσπεράσει τον Sykes, καθώς ο Άγγλος έδειξε να υποφέρει νωρίς από το τραυματισμένο χέρι του.

Για ένα διάστημα η σειρά έμεινεν σταθερή με τον Guintoli μπροστά, τον Laverty πίσω και τρίτο τον Melandri. Ο Laverty οδηγούσε συντηρώντας τα λάστιχά του, ενώ ο Melandri δεν μπορούσε να φτάσει τις Aprilia που είχαν δαιμονική ταχύτητα στη μεγάλη ευθεία των πιτ. Η κατάσταση παρέμεινε έτσι ως και μετά τα μέσα του αγώνα.

Στον 16ο από τους 22 γύρους όμως η κατάσταση πήρε φωτιά, όταν ο Melandri κατάφερε μεθοδικά να πλησιάσει και να περάσει τον Laverty κατεβαίνοντας από τα Lukey Heights. Για 4 γύρους φάνηκε πως η προσπέραση αυτή έδωσε την ευκαιρία να ανασάνει πιο ελεύθερα, απαλλαγμένος από την πίεση του Laverty.

Στο διάστημα αυτό ο Γάλλος προσπάθησε να αποσπαστεί, ενώ ο Laverty έμεινε κολλημένος στην ουρά του Melandri. Στον 20ο γύρο όμως, φτάνοντας στην Κ4 ο Ιρλανδός βούτηξε στην εσωτερική του Melandri και μετά ρίχτηκε στο κατόπι του Guintoli, σπάζοντας και το ρεκόρ αγώνα με 1’31″168 –τέσσερα δέκατα ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο στην πίστα.

Έπιασε γρήγορα τον πρωπορευόμενο Γάλλο και χωρίς να διστάσει δευτερόλεπτο τον πέρασε στην Κ1 του προτελευταίου γύρου. Συνέχισε στον ίδιο ρυθμό, ανοίγοντας μια μικρή διαφορά και πήρε πρώτος την καρό σημαία, για δεύτερη φορά με Aprilia και 4η στην καριέρα του στα Superbike.

Ο Melandri αναγκάστηκε να συμβιβαστεί με την 3η θέση, αν και για να λέμε την αλήθεια, μόνο από τύχη έμεινε μπροστά από τον Michel Fabrizio που στον τελευταίο γύρο επιτέθηκε άγρια και θα είχε περάσει αν ο αγώνας διαρκούσε λίγο παραπάνω.

Πιο πίσω ο Sykes τερμάτιζε 5ος, αφού έχοντας υποχωρήσει για να ξεκουράσει το χέρι του, κατάφερε να σκαρφαλώσει πάλι ως την 5η θέση, μπροστά από τους Giugliano και Cluzel. Ο νεαρός Γάλλος εντυπωσίασε, καθώς αυτό ήταν το πρώτο του σαββατοκύριακο που μπόρεσε να οδηγήσει τη μοτοσυκλέτα του χωρίς τεχνικά προβλήματα.

Αντίθετα ο 100ος αυτός αγώνας του Jonathan Rea, πέρασε στην ιστορία της καριέρας του σαν μάλλον αποτυχημένος, αφού πάλεψε χωρίς επιτυχία να ανταγωνιστεί τους υπόλοιπους και δεν κατάφερε κάτι παραπάνω από την 8η θέση. Προφανώς το CBR1000RR της Pata Honda χρειάζεται κάμποση εξέλιξη ακόμα.

Παλεύοντας να κερδίσει τον χρόνο που είχε χάσει για να αποφύγει τη σύγκρουση των πρώτων γύρων ο Camier (Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000) κατάφερε μετά βίας να περάσει τον Haslam (Pata Honda CBR1000R) πάνω στη γραμμή τερματισμού.

Πίσω τους στην 11η θέση ο Max Neukirchner με τη μόνη Ducati 1199R που έμεινε όρθια, μάζεψε κάμποσους ακόμα βαθμούς. Στις θέσεις 12 και 13 οι τοπικοί wild-card Glenn Allerton και Jamie Stauffer. Το ντουέτο Federico Sandi και Alexander Lundh της Ομάδας Pedercini Kawasaki τερμάτισε στις τελευταίες βαθμολογούμενες θέσεις (14ος και 15ος).

Αποτελέσματα Β’ Σκέλους Superbike, Phillip Island 2013

1. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 33m 45.938
2. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 +0.418
3. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 +1.382
4. Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma RSV4 +2.282
5. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +11.545
6. Davide Giugliano ITA Althea Racing RSV4 +12.508
7. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 +17.330
8. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR +17.339
9. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 +19.886
10. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR +19.996
11. Max Neukirchner GER MR Ducati 1199 R +27.629
12. Glenn Allerton AUS Next Gen BMW S1000RR +42.809
13. Jamie Stauffer AUS Honda Racing CBR1000RR +42.893
14. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +44.899
15. Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R +57.824
16. Vittorio Iannuzzo ITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR +1m 22.574
17. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 +2 γύροι

Εγκατέλειψαν
18. Ivan Clementi ITA HTM Racing BMW S1000RR 11 laps completed
19. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 0 laps completed

Δεν ξεκίνησαν καν
Carlos Checa ESP Alstare Ducati 1199 R
Ayrton Badovini ITA Alstare Ducati 1199 R

Ταχύτερος γύρος
Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 1m 31.168