Ο Γάλλος που αντικατέστησε τον Biaggi στο Νο1 της Aprilia έκανε την καλύτερη είσοδο στη νέα σαιζόν. Μετά από εξαιρετική εμφάνιση κέρδισε το Α’ Σκέλος του αγώνα στο Phillip Island δικαιώνοντας την απόφαση του Dell’Igna να τον επιλέξει.
O Guintoli (Γκουϊντολί) ξεκίνησε από την 6η θέση της δεύτερης σειράς, λόγω ενός λάθους στο σετάριασμα της RSV4 που του κόστισε κατά τη ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία της SP3.
Από την εκκίνηση και μετά όμως έδειξε να βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα. Οδήγησε μεθοδικά, βελτιώνοντας διαρκώς τη θέση του και στον 15ο γύρο απέσπασε την πρωτοπορία του αγώνα από τον συναθλητή του Laverty. Από εκεί και πέρα τίποτα δεν ήταν ικανό να του αφαιρέσει την 4η νίκη της καριέρας του.
Η αυλαία στo Phillip Island ήταν επίσης μια τέλεια επίδειξη δύναμης για την πρωταθλήτρια εταιρεία, αφού οι αναβάτες της κατέλαβαν και τις 3 θέσεις του βάθρου. Ο Laverty που προηγείτο ως ότου τον πέρασε ο συναθλητής του, είχε τουλάχιστον τη μικρή ικανοποίηση να ξαναπεράσει τον Michel Fabrizio μόλις 2 στροφές από τον τερματισμό. Ο Ιταλός με την «ιδιωτική» Aprilia τον είχε περάσει πριν λίγους γύρους, ταπεινώνοντας προσωρινά τον εργοστασιακό Νο 2.
Ωστόσο στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα ο Laverty έμοιαζε αχτύπητος. Ο Ιρλανδός άρπαξε την πρώτη θέση από τον Checa μόλις στην πρώτη στροφή μετά την εκκίνηση και άρχισε να δημιουργεί ένα αβαντάζ, εκμεταλλευόμενος και τις κοκορομαχίες που ξέσπασαν πίσω του.
Από τους επόμενους, αρχικά φάνηκε να διακρίνεται ο Tom Sykes, μπροστά από τους Carlos Checa, Marco Melandri και Leon Haslam. Με την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου ο Guintoli βρισκόταν χαλαρά στην 6η θέση.
Σιγά-σιγά οι αναβάτες βγήκαν από τον λήθαργο της χειμερινής απραξίας και άρχισαν τις αψιμαχίες. Σε λίγο εξελίχθηκαν σε τολμηρές ως ριψοκίνδυνες ανταλλαγές θέσεων, καθώς Checa, Haslam και Melandri προσπαθούσαν να αποσπαστούν για να καταδιώξουν τον Laverty.
Ο οποίος στον 5ο γύρο είχε ήδη κάνει διαφορά 1,3 δευτ. από τον Haslam (Honda). Ο Βρετανός οδηγούσε με την ταυτότητα στα δόντια, επιλέγοντας πολύ επιθετικό τρόπο για να αποκρούσει τις επιθέσεις των άλλων δύο, ειδικά στην Κ1. Ο Checa πέρασε και αυτός τον Sykes, ενώ είχε ήδη ξεκινήσει η σταθερή άνοδος του Guintoli, με πρώτο θύμα του τον Melandri.
Ο Γάλλος κράτησε τον ίδιο ρυθμό και στους επόμενους γύρους, περνώντας στον 6ο γύρο τον Sykes για την τέταρτη θέση, στον 9ο τον Haslam για την τρίτη και στον επόμενο τον Checa, φτάνοντας δεύτερος πίσω από τον συναθλητή του.
Πίσω του οι άλλοι συνέχισαν τις αψιμαχίες μέχρι τον 13ο γύρο οπότε συνέβη το απευκταίο. Μια θεαματική σύγκρουση μεταξύ Checa και Melandri, ενώ ο Ιταλός είχε μόλις περάσει τον Ισπανό πρωταθλητή 2011.
Περιέργως γιατί ο Checa δεν κάνει συχνά τέτοια λάθη, ενώ ο Melandri δεν δίστασε ποτέ να ριψοκινδυνεύσει, φταίχτης της σύγκρουσης ήταν αυτή τη φορά ο Checa. Το παράκανε στα φρένα μπαίνοντας στην αργή φουρκέτα της Κ4, προσπάθησε είναι αλήθεια να αποφύγει τον Melandri, αλλά δεν τα κατάφερε και θέρισε την BMW με αρκετά χιλιόμετρα διαφορά.
Οι κολοτούμπες ήταν θεαματικές χωρίς τραυματισμό του Melandri, όμως ο Carlos μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο καθώς έχασε για λίγο τις αισθήσεις του. Όπως ανακοινώθηκε, δεν θα συμμετάσχει στο 2ο σκέλος. Το ατύχημα έσπασε τη συνοχή των ακολουθούντων.
Χωρίς την παραμικρή πίεση πλέον ο Guintoli άρχισε να αγχώνει τον Laverty μπροστά του. Δύο γύρους αργότερα (στον 15ο) τον πέρασε με slipstreaming πριν την Κ1. Από κει και πέρα δεν απειλήθηκε ποτέ και από κανέναν ως την καρό σημαία.
Είναι η 4η νίκη στην καριέρα του Guintoli, η πρώτη όμως σε στεγνή πίστα. Οι προηγούμενες νίκες του είχαν επιτευχθεί υπό βροχή στο Assen (Ολλανδία), το Silverstone (Βρετανία) και το Magny-Cours (Γαλλία).
Ο Laverty πίσω του πέρασε δύσκολα στα χέρια του Michel Fabrizio (Red Devils Roma RSV4). Ο Ιταλός είχε ανακάμψει από μια άθλια εκκίνηση που τον έριξε στην 11η θέση από την 3η, και έφτασε να διεκδικεί από την εργοστασιακή μοτοσυκλέτα τη 2η θέση.
Σκαρφαλώνοντας ως εκεί είχε ήδη κάνει τον ταχύτερο γύρο αγώνα. Στον 20ό γύρο πέρασε και τον Laverty με μια τολμηρή κίνηση πριν την Lukey Heights (Κ9). Όμως ο Ιρλανδός ανταπέδωσε στην κατηφόρα του ίδιου λόφου, πέρασε μπροστά και τερμάτισε δεύτερος για 0,007 του δευτερολέπτου!
Πίσω από το τριπλό βάθρο της Aprilia οι Haslam, Sykes, Chaz Davies και Loris Baz συνέχισαν να παλεύουν θεαματικά για το ποιος θα ήταν ο καλύτερος των νικημένων. Επικράτησε ο Davies που ξεπέρασε την κακή του απόδοση στην Superpole και την 12η θέση της εκκίνησης. Οδήγησε με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα, φέρνοντας την BMW του στην 4η θέση.
Ελάχιστα πιο πίσω πήρε σημαία ο Sykes, ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα, καθώς υπέφερε από τον σπασμένο καρπό του, ενώ κάποια στιγμή είχε οπισθοχωρήσει στη 8η θέση. Εντυπωσιακός ήταν και ο συναθλητής του Loris Baz, που όπως και ο Davies, φάνηκε να έχει τελικά αποθέματα που δεν είχε δείξει τις δύο πρώτες μέρες. Ο Γάλλος πέρασε τη γραμμή τερματισμού στην ουρά του Sykes, όχι άσχημα για πρώτη επίσκεψη στο Phillip Island.
Άσχημη μέρα για τα Honda, καθώς ο Haslam δεν κατάφερε να κρατηθεί μπροστά σε όλον τον αγώνα, και υποχώρησε στην 7η θέση στους τρεις τελευταίους γύρους. Πάντως τα πήγε καλύτερα από τον Jonathan Rea, που σε όλο τον αγώνα έχανε θέσεις, σε έναν περίεργο ανταγωνισμό αρνητικής προόδου με τον εξίσου αναποτελεσματικό Leon Camier. Διασώθηκε στην 8η θέση τελικά, αλλά απείχε 17 ολόκληρα δευτερόλεπτα από τον Guintoli όταν πήρε τη σημαία.
Μετά τη σύγκρουση και εγκατάλειψη των Checa / Melandri και το τεχνικό πρόβλημα που σταμάτησε τον Davide Giugliano, ο Max Neukirchner τερμάτισε πανευτυχής στην 9η θέση έχοντας πίσω του τον νεοφώτιστο της κατηγορίας Jules Cluzel, πάνω στο δεύτερο GSXR της Fixi Suzuki.
«Περίπτωση» ήταν ο Ιταλός Ivan Clementi στην 12η θέση, καθώς έχει να οδηγήσει Superbike εδώ και 7 χρόνια. Οι Alexander Lundh, Glenn Allerton και Jamie Stauffer συμπλήρωσαν τις βαθμολογούμενες θέσεις (13, 14, 15).
Αποτελέσματα Α’ Σκέλους Superbike, Phillip Island 2013
1. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 33m 47.109
2. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 +1.352
3. Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma RSV4 +1.359
4. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 +5.702
5. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R +5.753
6. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R +6.769s
7. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR +6.830
8. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR +17.944
9. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 +19.152
10. Max Neukirchner GER MR Ducati 1199 R +26.557
11. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 +30.305
12. Ivan Clementi ITA HTM Racing BMW S1000RR +30.411
13. Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R +45.185
14. Glenn Allerton AUS Next Gen BMW S1000RR +48.632
15. Jamie Stauffer AUS Honda Racing CBR1000RR +53.453
16. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R +1m 22.730s
17. Vittorio Iannuzzo ITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR +4 laps
Εγκατέλειψαν
18. Carlos Checa ESP Alstare Ducati 1199 R με 12 γύρους
19. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 με 12 γύρους
20. Davide Giugliano ITA Althea Racing RSV4 με 2 γύρους
Δεν ξεκίνησε καν
Ayrton Badovini ITA Alstare Ducati 1199 R
Ταχύτερος γύρος
Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma Aprilia RSV4 1m 31.323