Παρουσιάζοντας τα χωμάτινα του 2019 η Honda Motor Europe επιβεβαιώνει την προσήλωσή της στην κατηγορία «Εκτός Δρόμου» με σημαντικές αναβαθμίσεις των υπαρχόντων μοντέλων και δυο ολοκαίνουργιες μοτοσυκλέτες.
Οι «ναυαρχίδες» της οικογένειας, το μοτοκρός CRF450R και το cross-country αδερφάκι του CRF450RX διαθέτουν λίγη περισσότερη δύναμη ψηλά που επιτεύχθηκε παρά την παράλληλη αύξηση της ροπής.
Όσο για το CRF250R, έναν χρόνο μετά τη ριζική του ανανέωση δέχτηκε ανέλπιστα σημαντικές βελτιώσεις που αποσκοπούν κυρίως στην αύξηση της ροπής χαμηλά και την ταχύτερη έξοδο από τις πολύ κλειστές στροφές.
Τα δύο νέα μοντέλα είναι το αναμενόμενο μικρό cross-country CRF250RX και το CRF450L που κυκλοφορεί νόμιμα και στην άσφαλτο!
Ας τα δούμε πιο αναλυτικά. Το νέο CRF450L παρότι χρησιμοποιεί σαν βάση το μοτοκρός CRF450R αποτελεί ένα χωματερό διπλής χρήσης με ένα πανάλαφρο πλαίσιο και πληθωρική αλλά πιο γραμμική απόδοση κινητήρα –χάρη στον βαρύτερο στρόφαλο.
Είναι ένα ενδιαφέρον πείραμα, μια μοτοσυκλέτα που οι προπάτορές της πριν 25+ χρόνια ήταν αρκετά δημοφιλείς –αλλά χάρη στην τάση για «εξειδίκευση» των μοντέλων, έχασαν τη γοητεία και την προτίμηση του κόσμου.
Μπορεί να προσφέρει διασκέδαση εκτός δρόμου, αλλά βέβαια η γοητεία (;) του CRF450L έγκειται στο ότι θα πωλείται με έγκριση κυκλοφορίας στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Φοράει δηλαδή φλας, καθρέφτες, πλήρες σετ φώτων LED, πλάγιο σταντ, μεγαλύτερο ρεζερβουάρ και επίπεδα θορύβου εντός των πολιτικών ορίων. Το ψυγείο επίσης είναι μεγαλύτερο και οι 6 σχέσεις του κιβωτίου πιο μακριές.
Στα πλεονεκτήματά του η Honda προσμετρά και τα μεγάλα διαστήματα μεταξύ σέρβις –και μάς εκπλήσσει, αφού δεν εννοεί μεγάλα μόνον σε σχέση με τα μοτοκρός μοντέλα. Κάθε άλλο! Το πρώτο μεγάλο σέρβις είναι ορισμένο στα 32.000 χλμ, διάστημα που εγγυάται μακροχρόνια ανέμελη απόλαυση και χαμηλό κόστος «συμβίωσης».
Από τα υπάρχοντα μοντέλα το CRF450R δέχτηκε μια σημαντική βελτίωση της ιπποδύναμης κατά σχεδόν 2,5 ίππους και της ροπής κατά 0,2 χλγμ. Σαν να μην έφτανε αυτό, η ροπή είναι αυξημένη σε όλο το φάσμα λειτουργίας, χάρη στον ανασχεδιασμό της κυλινδροκεφαλής, της εισαγωγής, της εξαγωγής αλλά και του συστήματος λίπανσης. Επιπλέον βελτιώσεις σε μέταλλα και σχεδιασμό ενισχύουν τη συνολική αξιοπιστία του κινητήρα.
Ο βοηθητικός εξοπλισμός του εμπλουτίζεται με την προσθήκη του συστήματος HRC Launch Control με τις τρεις διαμορφώσεις λειτουργίας. Το πλαίσιο και το ψαλίδι έχουν δεχτεί επεμβάσεις για φιλικότερη συμπεριφορά στο ανώμαλο έδαφος. Οι αναρτήσεις έχουν μικροδιαφορές στις ρυθμίσεις τους, η μπροστινή δαγκάνα είναι ελαφρύτερη μεν αλλά με μεγαλύτερο έμβολο, το τιμόνι Renthal Fatbar ρυθμιζόμενο σε τέσσερις θέσεις.
Συνολικά οι επεμβάσεις μείωσαν και το βάρος της μοτοσυκλέτας κατά ένα 900 γραμμάρια.
Το cross-country CRF450RX φέρει ακριβώς τις ίδιες επεμβάσεις στον κινητήρα και το εξελιγμένο σύστημα λίπανσης με το CRF450. Κληρονομεί επίσης νέες ρυθμίσεις της ECU, το HRC Launch Control, τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων και ένα ειδικό λάδι στο πιρούνι για μείωση των τριβών.
Συναντάμε επίσης το Renthal Fatbar τιμόνι, τον πίσω τροχό των 18 ιντσών, το αλουμινένιο πλάγιο σταντ και το πλαστικό ρεζερβουάρ των 8,5 λίτρων. Τα στεφάνια των τροχών είναι ανοδιωμένα σε μαύρο χρώμα.
Μόλις έναν χρόνο μετά την ολική του ανανέωση το CRF250R εκπλήσσει με εκτεταμένες βελτιώσεις στην απόδοση, τη ευχρηστία και την αισθητική του. Χάρη στο κόντεμα των σωμάτων του ψεκασμού κατά 2 χιλιοστά και αλλαγές στο προφίλ των εκκεντροφόρων αυξήθηκε η ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές
Όπως και τα 450, το CRF250R εξοπλίζεται πλέον με το HRC Launch Control τριών σταδίων, ενώ προσφέρεται πάντα και η επιλογή τριών διαφορετικών διαμορφώσεων απόδοσης κινητήρα. Νέα εμπρός δαγκάνα με δύο έμβολα, το ρυθμιζόμενο Fatbar τιμόνι της Renthal και τα μαύρα στεφάνια συμπληρώνουν το πακέτο του φρεσκαρίσματος.
Στις ΗΠΑ προσφέρεται επίσης το μοντέλο CRF450RWE που είναι η «αγωνιστική» έκδοση του CRF450R με μια σειρά καλούδια από τις προθήκες του HRC: κυλινδροκεφαλή με εισαγωγές γυαλισμένες στο χέρι, σιλανσιέ τιτανίου της Yoshimura και “ιδιαίτερες” ρυθμίσεις στην ECU που χαρίζουν θηριώδεις χαμηλομεσαίες.
Τα γραφικά είναι ίδια με της αγωνιστικής του Ken Roczen (με το #94) ως και το κάλυμμα της σέλας από την Throttle Jockey. Το σύνολο συμπληρώνουν οι μαύρες ζάντες LT-X της D.I.D. οι επίσης μαύρες πλάκες τιμονιού και η χρυσή αλυσίδα της RK.
Με ανοδίωση νιτριδίων του τιτανίου στα καλάμια και το στέλεχος του αμορτισέρ που μειώνουν δραστικά τις τριβές, προσφέρει επίσης καλύτερη απορρόφηση / απόσβεση των ανωμαλιών.