Η Confederate Motors, μια εταιρεία με ιστορία μόλις 26 ετών που δημιουργήθηκε για να υλοποιεί πρωτοποριακά σχέδια μοτοσυκλετών με έμπνευση από τον αμερικάνικο τρόπο ζωής, κατεβάζει ρολά στην τρέχουσα μορφή της.
Παράλληλα με την είδηση αυτή παρουσίασε και το κύκνειο άσμα της, το μοντέλο FA-13 Combat Bomber που θα κατασκευαστεί σε 13 μόλις αντίτυπα και θα πωλείται αντί 155.000 δολαρίων.
Η Confederate Motors (*) δεν κλείνει ακριβώς αλλά μεταλλάσσεται: θα εξακολουθήσει να πουλά μοτοσυκλέτες αλλά ηλεκτρικές, σε συνεργασία με την καλιφορνέζικη Zero Motorcycles. Και μετονομάζεται από Confederate Motors σε Curtiss Motorcycles.
Πρόκειται πάλι για ένα όνομα με ρίζες στο παρελθόν: ο Glenn Curtis ήταν ένας πρωτοπόρος της αεροπορίας που πριν τα βάλει με τους αδερφούς Ράιτ για την κυριαρχία στους αιθέρες των ΗΠΑ, υπήρξε φανατικός μοτοσυκλετιστής, κατασκευαστής μοτοσυκλετών και αγωνιζόμενος.
Δήλωσε σχετικά ο πρόεδρος της εταιρείας H. Matthew Chambers στους Λος Άντζελες Τάιμς: «Νομίζω πώς εξαιτίας του ονόματος χάσαμε πολλούς πελάτες. Χάσαμε πολλές ευκαιρίες να προωθήσουμε το όνομά μας. Είναι λοιπόν καιρός να το αποσύρουμε».
Το πρώτο προϊόν της συνεργασίας με την Zero Motorcycles θα είναι ένα μοντέλο ονόματι Ηρακλής (Hercules) που θα κινείται από δύο μοτέρ της Zero. Η απόδοση του ζεύγους -γύρω στους 175 ίππους- και κυρίως η ροπή του (40,1 χλγμ!!) προσγειώνουν το μοντέλο στον πλανήτη των Superbike.
Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό το πότε θα είναι έτοιμος ο Ηρακλής, ούτε το που θα κατασκευάζεται. Ίσως στις εγκαταστάσεις της Zero στην Καλιφόρνια, οπότε η Curtiss Motorcycles θα αναλάβει μόνον την προώθηση και τις πωλήσεις του.
Υπάρχουν πάντως ανεπίσημες πληροφορίες ότι στα σκαριά υπάρχει ήδη και ένα σπορ-κρούιζερ, σαν και την B120 Wraith.
*Η Confederate Motors έφτιαξε το όνομά της κατασκευάζοντας εντυπωσιακές και πανάκριβες χειροποίητες μοτοσυκλέτες. Πρώτο μοντέλο που βγήκε από το εργοστάσιο στην Νέα Ορλεάνη ήταν η F131 Hellcat του 1994.
Η εταιρεία είχε δύσκολη ζωή: το 2001 κηρύχτηκε σε πτώχευση. Το 2005 οι εγκαταστάσεις της καταστράφηκαν από τον τυφώνα Κατρίνα και αναγκάστηκε να μετακομίσει στο Μπέρμιγχαμ της γειτονικής Πολιτείας Αλαμπάμα.
Παρότι το φθηνότερο μοντέλο της κόστιζε πάνω από 50.000 δολάρια, κατάφερνε πάντα να ξεπουλά την ετήσια παραγωγή της.
Τα στελέχη της εταιρείας πιστεύουν πως έχασε μεγάλο μέρος του αγοραστικού της κοινού σε φιλελεύθερες και πλουσιότερες πολιτείες εξαιτίας του τίτλου της και των ονομάτων των μοντέλων της (βλ. «Βομβαρδιστικό Μάχης», «Φάντασμα της Συνομοσπονδίας» κ.λπ.).
Δεν αποκλείεται να έχουν κάποιο δίκιο, καθώς στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια μαίνεται ένας «εμφύλιος» με επίκεντρο τις φυλετικές διακρίσεις που ενάμιση αιώνα μετά την κατάργησή της δουλείας, δηλητηριάζουν ακόμη την κοινωνία.