Ως κατασκευαστής η Hesketh έχει πράγματι μια αρκετά… «έντονη» και γραφική προϊστορία. Όσοι είναι λάτρεις της F1 θα θυμούνται πως από την αγωνιστική της ομάδα F3, F2 και τέλος F1 ξεκίνησε την ένδοξη καριέρα του ο James Hunt, μέγας αντίπαλος του Niki Lauda, στη δεκαετία του ’70.
Ο άνθρωπος πίσω από τη φίρμα, ο Αλέξανδρος, 3ος Λόρδος Χέσκεθ ξόδεψε εκατομμύρια λίρες, ωστόσο η ομάδα του δεν άντεξε τις οικονομικές απαιτήσεις της F1 και έσβησε μαζί με τη δεκαετία.
Ο λόρδος προσπάθησε το 1982 να πετύχει σαν κατασκευαστής μοτοσυκλετών, σημαντικά προβλήματα αξιοπιστίας όμως συνέτριψαν και αυτή του την προσπάθεια. Από τότε το όνομα ως πριν 7 χρόνια μπαινόβγαινε στις σελίδες με τις νεκρολογίες του Ειδικού Τύπου.
Το 2010 πωλήθηκε από τον Mick Broom στον Paul Sleeman που σήμερα εκτός από ιδιοκτήτης είναι και Αρχισχεδιαστής της εταιρείας. Το 2014 η Hesketh ανακοίνωσε την πρόθεσή της να κατασκευάσει ένα χειροποίητο θηρίο με την ονομασία Hesketh 24, τιμώντας τον αριθμό του James Hunt στην F1.
Οι Hesketh 24 ήταν ιδιαίτερα πολυτελείς και βαμμένες στα χρώματα του πολυβραβευμένου οδηγού. Κινούνταν από έναν αερόψυκτο κινητήρα V-2 X-Wedge της αμερικάνικης S&S με 1.950 κ.εκ. – και ήταν εξοπλισμένη με όλα τα καλούδια που θα περίμενε να δει κανείς σε μία τέτοια κατασκευή; αμορτισέρ της Ohlins, φρένα της Beringer, μετάδοση της Baker.
Το 2016 η Hesketh ανακοίνωσε το μοντέλο Sonnet, ένα cafe racer βασισμένο στην 24 που αναμένεται να βγει στην αγορά μέσα του 2017.
Τώρα η Hesketh φέρνει στο φως το τρίτο της μοντέλο, την Hesketh Valiant SC. Πίσω από το νέο όνομα κρύβεται ένα τελείως νέο σύνολο: ο κινητήρας έχει αυξημένο κυβισμό από τα 1.950 στα 2.100 κυβικά, αλλά αυτή είναι μόνον η μισή αλήθεια.
Η άλλη μισή είναι πως πάνω του έχει προσαρμοστεί ένας υπερσυμπιεστής της Rotrex με τη φροντίδα της ειδικευμένης TTS Performance. Η επέμβαση εκτίναξε την ιπποδύναμη του ραχατλίδικου αμερικάνικου δικύλινδρου στα 210 «άλογα» στις μόλις 5.500 σαλ. και τη ροπή στα 30,1 χλγμ. στις 3.000 σαλ.
Εντυπωσιακό, αν σκεφτεί κανείς πως ο νορμάλ δικύλινδρος Χ-Wedge της S&S δεν ξεπερνά τους 125 ίππους.
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας εδράζεται στα στιβαρά μπράτσα ενός διπλού σωληνωτού πλαισίου από χρωμιομολυβδαινιούχο ατσάλι (κατασκευασμένο από την GIA Engineering), το οποίο στηρίζει και το θηριώδες, τετραγωνικής διατομής, ψαλίδι που έχει διευρυμένα multi-tasking καθήκοντα, εκτελώντας και χρέη ρεζερβουάρ λαδιού.
Την ανάρτηση μπροστά έχει αναλάβει ένα πιρούνι της Κ-Tech με εσωτερικά εξαρτήματα της Öhlins, ενώ πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ Razor επίσης της Κ-Tech.
Τα φρένα είναι διεθνή: μπροστά η εξαπίστονη δαγκάνα έρχεται από την βρετανική Pretech, ενώ πίσω χρησιμοποιείται μία τετραπίστονη της Brembo.
Τα όργανα είναι της κλασικά βρετανικής Smith, ενώ υπάρχει πληθώρα ακόμη επώνυμων περιφερειακών από τις Rizoma, Magura, Domino και Motogadget. Χειροποίητα, από μονοκόμματα μπλοκ αλουμινίου κατεργασμένα σε εργαλειομηχανές CNC είναι οι πλάκες πιρουνιού και οι τροχοί, τα καλύμματα των ωστηρίων και τα μαρσπιέ.
Παρά την εκτεταμένη χρήση ελαφρών κραμάτων, με ευθύνη κυρίως του κινητήρα της S&S και της χονδροειδούς μετάδοσης της Baker το βάρος της Valiant SC (άνευ υγρών) φτάνει τα 239 κιλά, πράγμα που σημαίνει πως γεμάτη θα ζυγίζει τουλάχιστον 260.
Σύμφωνα με την Hesketh Motorcycles, τα πρώτα αντίτυπα της Valiant SC θα βγουν από το εργοστάσιο το καλοκαίρι του 2018 με τιμές γύρω στις 57.000 ευρώ (σήμερα), δηλαδή κάπου 17.000 περισσότερα από την Hesketh 24.
Τι παίρνει κανείς με τα χρήματα αυτά; Μια ισχυρή δόση αμερικάνικων μούσκουλων και βρετανικής μηχανολογίας, κάτι σαν τη σύγχρονη εξάρτηση της Βρετανίας από την πρώην αποικία, στην επικίνδυνη εποχή του Brexit.
Θανάσης Χούντρας