Η Black Douglas Motorcycle Company «κατασκευάζει σύγχρονες μοτοσυκλέτες με κλασική ψυχή». Αυτό είναι το σλόγκαν της ιταλικής εταιρείας που εδρεύει στον οικισμό Brugarolo με 22 κατοίκους, λίγα χιλιόμετρα βόρεια του Μπέργκαμο.
Πρόκειται για μια ασυνήθιστη εταιρεία, καθώς φτιάχνει σημερινές μοτοσυκλέτες με άρωμα εποχής και έντονη αισθητική επιρροή από τις αγγλικές μοτοσυκλέτες των αρχών του 20ού αιώνα!
Οι κατασκευές της Black Douglas Motorcycle Company δεν διαθέτουν ούτε ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, ούτε πολλαπλές διαμορφώσεις απόδοσης κινητήρα. Κι ωστόσο το σεξαπίλ τους είναι αναμφισβήτητο.
Η εταιρεία είναι «παιδί» του Fabio Cardoni. Την ίδρυσε πριν από μόλις δύο χρόνια.
«Καβαλάω μοτοσυκλέτες από 11 χρονών», εξομολογείται ο Fabio, «αλλά τα τελευταία 5 με 6 χρόνια δεν ευχαριστιόμουν την οδήγηση καμιάς από τις μοτοσυκλέτες μου. Τελικά κατάλαβα ότι δεν μου αρέσουν πια οι μοτοσυκλέτες παραγωγής».
Η σχεδίαση των Black Douglas είναι αναμφίβολα πολύ ελκυστική, μιμούμενη με επιτυχία τις γραμμές που χαρακτήριζαν τα δίκυκλα των αρχών του περασμένου αιώνα! «Θέλαμε να φτιάξουμε μοτοσυκλέτες που να είναι όμορφες και να τραβούν την προσοχή. Γιατί μπορεί να έχω πια πατήσει τα 42, αλλά μου αρέσει να θαυμάζει ο κόσμος τη μοτοσυκλέτα μου!» λέει γελώντας.
Μια ιδέα ναρκισσισμός δεν βλάπτει, λέμε εμείς. «Πάνω από όλα όμως», συνεχίζει αμέσως ο Fabio, «θέλαμε η οδήγησή της να είναι μια απόλαυση, χωρίς τα βάσανα των παλιών κινητήρων».
Για έναν ολόκληρο χρόνο δοκίμαζαν εκεί στην πανέμορφη ιταλική επαρχία πλαίσια, τροχούς και κινητήρες. Στο 4ο πρωτότυπο Sterling είχαν πια καταλήξει στον σωστό συνδυασμό περιφερειακών –μάλιστα ο Fabio το οδηγάει ακόμα κάθε μέρα για να πάει στη δουλειά του.
Η μοτοσυκλέτα που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι η πρώτη Sterling που βγαίνει στην παραγωγή και είναι ήδη πουλημένη. Ο πελάτης την παράγγειλε μαζί με όλα τα αξεσουάρ που υπάρχουν στον κατάλογο της Black Douglas, άρα πρόκειται για ένα μοντέλο Countryman Deluxe. Τι σημαίνει αυτό;
Ότι φορά έναν βελτιωμένο κινητήρα 230 κυβικών, έναν προβολέα Bosch που αντιγράφει -στην εμφάνιση τουλάχιστον- τους φανούς εποχής τύπου Herring Can (αρχικά χρησιμοποιούνταν για το ψάρεμα της ρέγγας!), μια κόρνα-κλώνο των παλιών «Κλάξον», πίσω σχάρα αποσκευών, δύο διαφορετικά τιμόνια, ένα ψάθινο καλάθι, μέχρι και εργαλειοθήκη κομπλέ με κιτ εργαλείων συν μια… ομπρέλα! Μιλάμε για πολύ στιλάτο σύνολο.
Ο κινητήρας είναι αερόψυκτος τετράχρονος μονοκύλινδρος με 230 κ.εκ., εκκεντροφόρο επικεφαλής και απόδοση 17hp. Κατασκευάζεται από την Zongshen και δεν είναι παρά ένας κλώνος του κινητήρα Ηonda CG που κατασκευάζεται με την άδεια της Honda στην Κίνα.
«Για να πω την αλήθεια, αρχικά ήμουν επιφυλακτικός. Όμως μετά από διεξοδικές δοκιμές έμεινα κατάπληκτος από την ποιότητα κατασκευής του», λέει ο Fabio. «Κατασκευάζεται σύμφωνα με τα ιαπωνικά στάνταρ ποιότητας, είναι στιβαρός, αξιόπιστος, καταναλώνει 3,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και απαιτεί ελάχιστη συντήρηση».
Παρότι δεν είναι ιδιαίτερα αποδοτικός καταφέρνει να ωθήσει την Sterling ως τα 110χαω τελικής, καθότι η μοτοσυκλέτα ζυγίζει μόλις 100 κιλά.
Το πλαίσιο δείχνει ρωμαλέο και είναι βαμμένο ηλεκτροστατικά με μια τεχνική που δίνει στο φινίρισμα μιαν εντυπωσιακά βαθιά γυαλάδα. Η ίδια βαφή έχει χρησιμοποιηθεί σε ρόδες και τιμόνι, όμως τα χειριστήρια, η τάπα του ρεζερβουάρ, τα ελατήρια της σέλας, η ντίζα του πίσω φρένου και το καπάκι των βαλβίδων είναι όλα επινικελωμένα.
Η εξάτμιση είναι από γυαλισμένο ανοξείδωτο ατσάλι και η σέλα από «παλαιωμένο δέρμα» πρώτης διαλογής.
Η εταιρεία θα έχει τον επόμενο μήνα τέσσερις ακόμη μοτοσυκλέτες για πούλημα. Από αυτές οι τρεις θα είναι το βασικό μοντέλο και η τέταρτη μια ειδική «αγωνιστική» έκδοση που θα λέγεται Sterling Brooklands.
Η Sterling θα πωλείται στην Ευρώπη και την Αγγλία αλλά όχι στις ΗΠΑ, επειδή η τροφοδοσία είναι με καρμπιρατέρ και δεν καλύπτει τις προδιαγραφές ρύπων της Καλιφόρνιας.
Οι τιμές ξεκινούν από τις 7.900 ευρώ συν τους φόρους. Μάλιστα συζητείται η δημιουργία ενός Ενιαίου Κυπέλλου με τρεις αγώνες για Black Douglas σε συνεννόηση με την Ιταλική Ομοσπονδία Μοτοσυκλετιστών.
Στη συνέχεια η Black Douglas θα προσφέρει ένα κιτ τύπου «Φτιάξτο μόνος σου» που θα πουλιέται χωρίς κινητήρα με ειδική τιμή για τα πρώτα 20 κιτ τις 4.900 ευρώ. Μετά θα έρθει μια έκδοση με καλάθι, φτιαγμένο εν μέρει από μπαμπού.
Ψήνεται κανείς;
Θανάσης Χούντρας