Στις 11 Ιανουαρίου η Triumph παρουσίασε την ανανεωμένη σειρά Street Triple με βασικό στοιχείο έναν νέο, μεγαλύτερο κινητήρα.
Αφότου πρωτοπαρουσιάστηκε η Street Triple ήταν μία από τις πιο διασκεδαστικές μοτοσυκλέτες της αγοράς. Ένα αθλητικό streetfighter που σμίλεψε τη κατηγορία και δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από τα μεγαλύτερα αδέρφια του ή μοντέλα του ανταγωνισμού, όταν παράγοντας σύγκρισης ήταν η οδηγική απόλαυση.
Ο ερχομός του νέου μοντέλου ήταν βέβαιος από τις φωτογραφίες που κατά τακτά διαστήματα «διέρρεαν» προς το Ιντερνέτ και όλα τα νεοδιψή websites, εδώ και πάνω από έναν χρόνο.
Πλέον το Street Triple θα παράγεται ως S, ως R και ως RS. Οι τρεις αυτές εκδόσεις έχουν πολύ ουσιαστικές διαφορές στα τεχνικά χαρακτηριστικά, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και τα περιφερειακά. Με τη δημιουργία τους η Triumph ανέβασε πολύ τον πήχη της modular παραγωγής.
Μπορεί ο νέος κινητήρας να είναι κοινός, όμως κάθε έκδοση φορά τη δική της εκδοχή. Αυτό που προσέχει κανείς πρίμα-βίστα είναι ότι διατηρούνται οι αριθμοί που εκφράζουν τον κυβισμό του κινητήρα, αλλά σε νέο συνδυασμό. Προηγουμένως ο τρικύλινδρος είχε 675 κυβικά, τώρα έχει 765. Είναι κάποια πρόληψη; Είναι σύμπτωση; Άγνωστο.
Πάντως και οι τρεις εκδόσεις έχουν περισσότερα άλογα στη διάθεσή τους. Αντί των 105 του υπάρχοντος μοντέλου το νέο S διαθέτει 113 ίππους, το R 118 ίππους και το RS 123 ίππους.
Ο μεγαλύτερος κυβισμός ήρθε από αύξηση τόσο της διαμέτρου όσο και της διαδρομής του κινητήρα (78 X 53,4 χιλ.), ο οποίος φορά 80 νέα μέρη, συμπεριλαμβανομένων της μπιέλας, των εμβόλων και των αλουμινένιων χιτωνίων με επικάλυψη Nikasil.
Οι επεμβάσεις αυτές, με κυρίαρχη βέβαια την αύξηση του κυβισμού, έχουν συμβάλλει στη σημαντική βελτίωση της ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Έτσι, εκεί που το προηγούμενο μοντέλο απέδιδε 6,91 χλγμ. το νέο σπρώχνει την άσφαλτο με 7,33χλγμ. (S) και 7,74χλγμ. (R και RS) ροπής αντίστοιχα.
Όλα τα νέα Street Triple ζυγίζουν 166 κιλά, δηλαδή είναι κατά 2 κιλά ελαφρύτερα από το σημερινό κορυφαίο μοντέλο της σειράς, το Street Triple R. Εκτός δε από ελαφρύτερα είναι και πιο ευκίνητα λέει η Triumph, κάτι που δεν μπορεί παρά να εντυπωσιάσει, αφού το μοντέλο ήταν εξαρχής ιδιαίτερα ευκίνητο και ευέλικτο. Παρά την ευκινησία του πάντως, οι Άγγλοι δηλώνουν πως είναι και πιο σταθερό χάρη στο νέο ψαλίδι τύπου gullwing.
Όλα τα νέα Street Triple διαθέτουν νέο ηλεκτρονικό γκάζι (ride-by-wire) και πολλαπλές διαμορφώσεις λειτουργίας κινητήρα.
Επιπλέον τα R και RS διαθέτουν υποβοηθούμενο μονόδρομο συμπλέκτη και στα όργανα μια έγχρωμη οθόνη TFT εξαιρετικής ευκρίνειας. Ο αναβάτης πλοηγείται στα διάφορα επίπεδα πληροφοριών και ρυθμίσεων των προηγμένων ηλεκτρονικών της μοτοσυκλέτας μέσω ενός χειριστηρίου τύπου joystick.
Το RS είναι το εργαλείο του «πολεμιστή της πίστας». Διαθέτει -πέρα από τα παραπάνω- και quick-shifter για ανεβάσματα χωρίς συμπλέκτη / κλείσιμο του γκαζιού. Και χρονομέτρηση γυρολογίου. Είναι το πιο εκρηκτικό από τα τρία και προσφέρει 5 επιλογές διαμόρφωσης κινητήρα: Road, Rain, Sport, Track και μία προγραμματιζόμενη από τον αναβάτη.
Φορά τις καλύτερες αναρτήσεις, αποτελούμενες από ένα πιρούνι Showa Big Piston με διάμετρο 41 χιλ. το οποίο ρυθμίζεται πλήρως. Πίσω βρίσκουμε το συγκλονιστικό Öhlins STX40 με εξωτερικό δοχείο αερίου, φυσικά κι αυτό ρυθμιζόμενο.
Το RS είναι προικισμένο με τα καλύτερα φρένα: 2 δίσκους 310χιλ. μπροστά στους οποίους επενεργούν οι ακτινικές τετραέμβολες δαγκάνες Μ50 της Brembo. Πίσω τα πράγματα είναι πιο απλά, αφού συναντάμε μόνον έναν μικρό δίσκο 220χιλ. με δαγκάνα Brembo μονού εμβόλου.
Το νέο R είναι το εργαλείο του «πολεμιστή των δρόμων». Αυτό προικίζεται με τέσσερις διαμορφώσεις λειτουργίας, τις Road, Rain, Sport και μία προγραμματιζόμενη από τον αναβάτη.
Στις αναρτήσεις συναντάμε μπροστά το πιρούνι Showa Big Piston 41 χιλ. με διαχωρισμό των λειτουργιών στις μπότες και ρυθμιζόμενο αμορτισέρ της Showa με ξεχωριστό δοχείο λαδιού.
Αυτό φρενάρει με μονομπλόκ ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες Μ4.32 της Brembo μπροστά και πίσω έναν δίσκο με δαγκάνα μονού εμβόλου.
Τέλος το Street Triple S είναι το εργαλείο του «παθιασμένου αναβάτη». Προσφέρεται με δύο διαμορφώσεις, τις Road και Rain και με αναρτήσεις της Showa. Μπροστά το πιρούνι έχει μεν διάμετρο 41χιλ. αλλά δεν είναι Big Piston, αν και προσφέρει όπως και στο R διαχωρισμό των λειτουργιών σε κάθε μπότα. Πίσω υπάρχει ένα αμορτισέρ με ξεχωριστό ρεζερβουάρ που ρυθμίζεται μόνον ως προς την προφόρτιση ελατηρίου.
Στα φρένα βρίσκουμε μπροστά διπίστονη δαγκάνα με γλίστρα και πίσω τη γνωστή Brembo μονού εμβόλου.
Εκτός του νέου κινητήρα και των αναβαθμισμένων ηλεκτρονικών, ριζικά ανανεωμένη είναι και η εμφάνιση, με όλα τα πλαστικά καινούργια. Το δίσελο δείχνει πολύ πιο σπορ και γενικά η μοτοσυκλέτα δείχνει να έχει μια πολύ πιο άγρια στάση με χαμηλωμένη τη «μούρη» της. Θυμίζει κάπως έναν δρομέα έτοιμο να εκραγεί στην εκκίνηση των 100 μέτρων.
Η ζελατίνα κατηγορίας «μύγας» και τα καλύμματα του ψυγείου με τις ενσωματωμένες εισαγωγές αέρα είναι κι αυτά νέα.
Το ύψος σέλας είναι 810χιλ. στο S και 825χιλ. στα R και RS. To R θα διατίθεται σε ειδική έκδοση με χαμηλότερη σέλα και διαφορετικό σετάρισμα αναρτήσεων.
Όλες οι εκδόσεις φορούν ABS που στις εκδόσεις R και RS απενεργοποιείται και επιδέχεται ρύθμισης για την πίστα.
Όλες οι εκδόσεις φορούν κοντύτερες 1η και 2η σχέση στο κιβώτιο.
Τα S και R φορούν τα λάστιχα Pirelli Diablo Rosso Corsa, ενώ το RS διατίθεται με Pirelli Diablo Supercorsa SP.
Τα R και RS φορούν φώτα ημέρας LED.
Τα χρώματα στα οποία θα βάφονται οι 3 εκδόσεις έχουν ως εξής:
- Street Triple S: Diablo Red ή Phantom Black (Μεταλλικό)
- Street Triple R: Jet Black (Gloss), Ματ Aluminium Silver ή Crystal White
- Street Triple RS: Ματ Silver Ice ή Phantom Black (Μεταλλικό)
Θανάσης Χούντρας