Στους δρόμους από το 1985 (με κάμποσα διαλείμματα στην παραγωγή του) το Honda Rebel ήταν εξαρχής μια μοτοσυκλέτα για αρχάριους επικεντρωμένη στην αγορά της Αμερικής.
Το σημαντικότερο αριστείο του μοντέλου ήταν πως η έκδοση του 1996 είχε μέχρι το 2012 το ρεκόρ χαμηλότερης κατανάλωσης στα συγκριτικά τεστ του αμερικάνικου Motorcycle Consumer News. Κάτι όχι δύσκολο, έχοντας έναν αερόψυκτο δικύλινδρο κινητήρα χαμηλών επιδόσεων που δεν ενθάρρυνε καν τη μπριόζα οδήγηση.
Όμως το επίτευγμά του είναι άλλο: έφερε και εκπαίδευσε αμέτρητους αναβάτες στη μοτοσυκλέτα, κάτι για το οποίο γενικά φημίζεται η Honda. Το 2016 είναι η τελευταία χρονιά παραγωγής του, αφού ήδη παρουσιάστηκε ο αντικαταστάτης του που δεν είναι ένας αλλά δύο: τα Rebel 500 και Rebel 300.
Αμφότερα θα μπορούν να οδηγηθούν νόμιμα από αναβάτες με διπλώματα κατηγορίας Α2.
Τα νέα Rebel παρουσιάστηκαν ήδη στην Διεθνή Έκθεση Μοτοσυκλέτας (IMS) στην Καλιφόρνια. Πρόκειται ουσιαστικά για την ίδια μοτοσυκλέτα, ένα τσόπερ της συνομοταξίας των Bobber με στοιχειώδη ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο/ψαλίδι/αναρτήσεις που φορά δύο διαφορετικούς κινητήρες, δάνεια από υπάρχοντα μοντέλα.
Ο μεγάλος είναι ο δικύλινδρος, υγρόψυκτος εν σειρά με 471 κυβικά, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και τροφοδοσία ψεκασμού που φορά το CBR500R. Ο μικρότερος είναι μονοκύλινδρος και προέρχεται από το CBR300R με τα 286 κυβικά.
Η απόδοσή τους είναι πιστοποιημένη στους 45 ίππους και τα 4,56 χλγμ. ροπής για τον μεγάλο και 30 ίππους / 2,77 χλγμ. για τον μικρότερο.
Στον 500άρη οι δύο μπιέλες στρέφουν τον στρόφαλο με κομβία τοποθετημένα αντιδιαμετρικά (ανά 180 μοίρες), ενώ υπάρχει και αντικραδασμικός άξονας πίσω από τους κυλίνδρους, κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας.
Η θέση οδήγησης είναι κλασικά αραχτή-ξαπλωτή, η σέλα σέρνεται ελάχιστα (σκάρτα 70 εκατ.) πάνω από την άσφαλτο και το στυλ είναι φροντισμένο cool, μινιμαλιστικό όπως πρέπει στα Bobber.
Το κιβώτιο έχει 6 σχέσεις και η 2 σε 1 εξάτμιση σχεδόν εντυπωσιάζει με τη φαλτσοκομμένη shotgun έξοδο του τελικού.
Στην ανάρτηση βρίσκουμε μπροστά ένα συμβατικό πιρούνι με διάμετρο 41 χιλ. και πίσω δύο αμορτισέρ που ρυθμίζονται μόνον ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Το ψαλίδι είναι και αυτό μια απλή σωληνωτή κατασκευή.
Οι νέες Rebel κυλούν πάνω σε τροχούς 16 ιντσών από αλουμίνιο, φορώντας ελαστικά 130/90 (μπροστά) και 150/80 (πίσω). Την επιβράδυνση έχουν αναλάβει ένα δισκόφρενο 264 χιλ. εμπρός με διπίστονη δαγκάνα και ένα μικρότερο άγνωστης διαμέτρου πίσω. Το σύστημα υποστηρίζεται από ένα δικάναλο ABS.
Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 11 λίτρων, ενώ το βάρος φτάνει τα 188 κιλά στον δρόμο για το 500 και τα 168 για το 300 (στις εκδόσεις με ABS). Η κατανάλωση κυμαίνεται σύμφωνα με τη τυποποιημένη μέτρηση στα 3,85 λίτρα/100 χλμ.
Οι τιμές τους αναμένονται προσιτές. Ήδη στις ΗΠΑ ο Τύπος κάνει λόγο για 4.400 δολάρια για το μικρό Rebel και 6.000 δολάρια για το μεγάλο.
Η Honda ποντάρει και στα δύο μοντέλα για να ισχυροποιήσουν το ρεύμα των Millennial πρωτάρηδων προς τον μοτοσυκλετισμό, κάτι για το οποίο «δουλεύουν» ήδη μοντέλα σαν το Grom και η σειρά NC700.
Χρώματα
- Rebel 500: Ασημί Ματ, Ζωηρό Κίτρινο, Μαύρο, Κόκκινο
- Rebel 500 ABS: Μαύρο
- Rebel 300: Ασημί Ματ, Ματ Πέρλα, Μαύρο, Κόκκινο
- Rebel 300 ABS: Μαύρο
Δείτε ένα photo-video και περισσότερες φωτογραφίες του μοντέλου…
Θανάσης Χούντρας