Από όλα τα πρωτότυπα που εμφανίστηκαν στην Έκθεση EICMA, το δικύλινδρο μελλοντικό Duke με τα 800 κυβικά προκάλεσε τη μεγαλύτερη σιελόρροια, γιατί εκτός του ότι είναι άγρια πανέμορφο, είναι και αληθινό.
Αναμένεται να βγει στην παραγωγή σαν μοντέλο 2018 και οι ανά τον κόσμο λάτρεις, θαυμαστές, πιστοί, εραστές –ή ό,τι άλλο– των Duke ρυθμίζουν τα οικονομικά τους από τώρα για τη μελλοντική «βόλτα στο διάστημα».
Όποιος έχει στο βιογραφικό του την οδήγηση του πρώτου «Duke Ι» πριν 22 τόσα χρόνια, ξέρει για τι μιλάμε. Η μοτοσυκλέτα σημάδεψε τον ψυχισμό του αστικού μοτοσυκλετισμού σαν πυρηνική έκρηξη, παίρνοντας τη σκυτάλη από το θρυλικό ΧΤ της Yamaha. Οι αποδέλοιποι μπορούν ίσως κάτι να φανταστούν κοιτάζοντας το Πρωτότυπο.
Η ΚΤΜ απευθύνεται πλέον σε ένα πολύ ευρύτερο και δεκάδες φορές μεγαλύτερο παγκόσμιο κοινό, έχοντας πλέον γίνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής της Ευρώπης και σημαντικός παγκόσμιος παίκτης μέσω της κολεγιάς με την ινδική Bajaj.
Αυτόν τον κόσμο που καμία επαφή δεν είχε με τις «Κατέμ» του 1994, αποσκοπεί να ερεθίσει το προσπέκτους, αναφέροντας ότι το Πρωτότυπο Duke είναι «η μοτοσυκλέτα που φέρνει απαράμιλλη ισορροπία, τηλεπαθητική σύνδεση με τις αισθήσεις του αναβάτη και μια ελαφρότητα απλά ακατανόητη με τα σημερινά δεδομένα». Εννοούν της κατηγορίας «γυμνά μεσαίου κυβισμού».
Όλα αυτά σημαίνουν πως πολλοί που δεν θα σκέπτονταν ποτέ να αγοράσουν μια τέτοια μοτοσυκλέτα, υποχρεώνονται τώρα όχι μόνον να το σκεφτούν αλλά και να αρχίσουν να μετράνε τα κουκιά στον κουμπαρά τους. Φυσικά τις ίδιες «βρώμικες» σκέψεις θα κάνουν και πολλοί «άλλοι» –οι μοτοσυκλετιστές στις νέες υπέρ-οικονομίες που ήδη οδηγούν Duke 125 ή 250.
Η καρδιά του Πρωτότυπου, το νέο μοτέρ, ονομάζεται LC8c (το «c» σημαίνει compact, «μικρός») και θα ορίζεται από ηλεκτρονικό γκάζι «ride-by-wire». Στη διάθεση του αναβάτη θα υπάρχουν ακόμη ποικίλες διαμορφώσεις απόδοσης και πολυεπίπεδος έλεγχος πρόσφυσης.
Ο μικρός LC8 αναμένεται να ξεπερνά τα 120 άλογα και ακόμη να ζυγίζει λιγότερο από το τρικύλινδρο Yahama FZ-09. Στο υποθετικό αυτό σενάριο η σχέση βάρους / ιπποδύναμης θα αγγίζει το 1,5:1, δηλαδή κάπου στα επίπεδα ενός Superbike σαν το Aprilia RSV4 του 2010.
Όσο για τον έλεγχο των φρένων, θα ανατεθεί βέβαια σε ABS και πιθανότατα σε cornering ABS.
Κάμποσα από τα χαρακτηριστικά του Πρωτότυπου δύσκολα θα επιβιώσουν κατά τη μεταμόρφωσή του σε μοντέλο παραγωγής. Ελπίζουμε να μην εξοστρακιστεί η εκκωφαντική εξάτμιση (δείτε το βίντεο) κι αντί αυτού η Akrapovic να την ημερέψει, γιατί είναι αληθινά πανέμορφη.
Κι ακόμη διότι βγαίνοντας κάτω από τη σέλα, παραπέμπει στο νέο όπλο της ΚΤΜ την RC16 που κατεβαίνει επίσημα στα MotoGP το 2017.
Για τον προβολέα δεν είμαστε βέβαιοι, όμως ο Kiska είναι αρκούντως τολμηρός και ψαγμένος για να καταφέρει να κρύψει μια σειρά LED στο μάτι του Alien που περνιέται για σώμα φωτισμού.
Ίσως παραμείνει και το διαμπερές τρίγωνο κάτω από τη σέλα που κρατά τις θερμοκρασίες της εξάτμισης μακριά από τον αναβάτη. Κάτι σχετικό είδαμε στις MV Agusta Veloce Turismo και MV Agusta Brutale 800.
Όλα αυτά είναι για την ώρα μόνον «εικασίες», αλλά εδράζονται στην λογική –όπως για παράδειγμα και το ότι ο κινητήρας λογικά θα φορεθεί (αμφιβάλει κανείς;) σε ένα μεσαίο Adventure που θα προσφέρει ανταγωνισμό στα BMW F800GS, Triumph Tiger XCx, νέο Tenere, ίσως και Africa Twin.
Δείτε το βίντεο όπου το Duke 790 «τα σπάει»
Θανάσης Χούντρας