Λίγες μέρες πριν το άνοιγμα της πρώτης μεγάλης έκθεσης στην Κολωνία, η Husqvarna αποκάλυψε περιχαρής τα τεχνικά χαρακτηριστικά των 701 Supermoto και Enduro, μοντέλο 2017.
Κινητήρας της είναι ο thumper που συναντάμε και στο KTM 690 Duke. Δηλαδή o μονοκύλινδρος με 692,7 κυβικά (από 105 x 80 χιλ. διάμετρο / διαδρομή), τετραβάλβιδη κεφαλή με έναν εκκεντροφόρο και δύο μπουζί.
Αποδίδει πλέον 74 ίππους στις 8.000 σαλ. και 7,24 χλγμ. ροπής στις 6.750 σαλ. Τα νούμερα σημαίνουν άλμα +6 ίππων και +0,3 χλγμ. από το προηγούμενο μοντέλο.
Είναι ένα σχεδόν απίστευτο κατόρθωμα, αν αναλογιστεί κανείς ότι έχουν επίσης γίνει όλες οι (περιοριστικές) επεμβάσεις για την κάλυψη των προδιαγραφών Euro4.
Προφανώς πρωτεύοντα ρόλο σε αυτό έπαιξε η επιτυχία των μηχανικών της ΚΤΜ / Husqvarna να αυξήσουν την ευστροφία του κινητήρα και το κόκκινο κατά 1.000 στροφές.
Παρά την αγριάδα του πάντως, η ιταλική εταιρεία δηλώνει πως ο κινητήρας εξακολουθεί να απαιτεί και τώρα αραιά σέρβις, κάθε 10.000 χλμ.
Με τέτοια απόδοση είναι φυσικό να φορά σφυρήλατο πιστόνι και ενισχυμένη μπιέλα, ενώ έχει προστεθεί και δεύτερος αντικραδασμικός άξονας –για να συμβάλλει στην μακροζωΐα του κινητήρα και την άνεση του αναβάτη.
Ο ψεκασμός είναι ηλεκτρονικός από την ιαπωνική Keihin με νέο σώμα 50 χιλ. που ελέγχεται από ηλεκτρονικό γκάζι (ride-by-wire). Στην αναβάθμιση της απόδοσης λόγο έχει και ο νέος θάλαμος διαστολής στην εισαγωγή που συντελεί στην αποστολή αέρα με ομαλότερη ροή και περισσότερη ταχύτητα στο σώμα του ψεκασμού. Η βελτιωμένη, ομαλότερη λειτουργία γίνεται περισσότερο αισθητή στις χαμηλές στροφές.
Στον έλεγχο της μοτοσυκλέτας ισχυρό σύμμαχο βρίσκει ο αναβάτης στα δύο δισκόφρενα αγωνιστικών προδιαγραφών με το πλέον σύγχρονο ABS της Bosch.
Και τα δύο μοντέλα βγαίνουν στις βιτρίνες των ευρωπαϊκών καταστημάτων μέσα στον Νοέμβριο.
Θανάσης Χούντρας