Δεν είναι μόνον οι μεγάλες εταιρείες σαν την BMW που βρίσκουν ακαταμάχητα τα μικρότερα φεστιβάλ ειδικού κοινού και πρεστίζ, προκειμένου να παρουσιάσουν τα πρωτότυπά τους. Τα δρώμενα αυτά αποτελούν ιδανικό χώρο προβολής για τα σπέσιαλ μοντέλα των μικρότερων κατασκευαστών, όπως η αμερικάνικη Indian. Όπως και το BMW R Hommage, έτσι και το RSD Scout ντεμπουτάρισε στο σικάτο Φεστιβάλ Wheels & Waves του γαλλικού θέρετρου Μπιαρίτς πριν λίγες βδομάδες. Τώρα η Indian δίνει στη δημοσιότητα τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες και κάποιες τεχνικές λεπτομέρειές του. Το RSD Scout τιμά τις αγωνιστικές Indian της δεκαετίας του ’20 (1920 φυσικά!). Μαγνητίζει την προσοχή όχι μόνον λόγω της έντονης χρυσοκόκκινης βαφής, αλλά και των μηχανικών λεπτομερειών του. Όπως μαρτυρά το όνομα (Roland Sands Design), η μοτοσυκλέτα αποτελεί έργο χειρός και πνεύματος του πανταχού παρόντα Roland Sands, του καταξιωμένου βιομηχανικού σχεδιαστή που έχει μεγάλη αδυναμία στις Scout (δείτε εδώ το τελευταίο που είχε φτιάξει για το φεστιβάλ «Burning Man»). Στις εγκαταστάσεις της Roland Sands Design ο πρώην πρωταθλητής αγωνιζόμενος και νυν σχεδιαστής μπορεί να κατασκευάζει εξ ολοκλήρου τα δίτροχα που σχεδιάζει, έχοντας στη διάθεσή του πέρα από το σχεδιαστήριο και ένα εξαιρετικό μηχανουργείο. Φυσικά ο ίδιος βρίσκει το Scout πολύ κουλάτο, ειδικά επειδή μπορεί να βγει εύκολα στην παραγωγή. Φορά έναν υπέροχο δικύλινδρο κινητήρα και προσφέρει πεδίο δόξης λαμπρό στους διάφορους βελτιωτικούς οίκους, τόσο μηχανολογικά όσο και αισθητικά. Κατά τον Sands το πρωτότυπο ατενίζει αγέρωχα το μέλλον, ρίχνοντας όμως και μια ματιά στα Scout του παρελθόντος, την οποία μάλιστα ο ίδιος αποτιμά σε 15% του συνολικού στυλ. Προσπαθώντας να καθορίσει τις αισθητικές συντεταγμένες της, ξεκαθαρίζει ότι η μοτοσυκλέτα ΔΕΝ είναι cruiser. «Αν είσαι λάτρης των πρώτων Indian Scout, θα ξέρεις πως ξεκίνησαν σαν αγωνιστικά μοντέλα. Αυτήν ακριβώς την αγωνιστική καταγωγή/παράδοση κουβαλάει περήφανα το RSD Scout», λέει. Προκειμένου να φτάσουν στο αποτέλεσμα που βλέπουμε, οι άνθρωποι της RSD αποσυναρμολόγησαν ολοκληρωτικά ένα Scout και ύστερα το ξανάδεσαν με βάση ένα σύγχρονο πλαίσιο από χρωμιομολυβδαινιούχο ατσάλι. «Το πλαίσιο που τελικά χρησιμοποιήσαμε έχει πολλές ομοιότητες με εκείνο του Project 156 της Victory», λέει ο Sands και εξηγεί: «Αυτό σημαίνει πως έχουμε ένα πανάλαφρο πλαίσιο με πολύ πιο γρήγορη γεωμετρία. Η ανάρτηση πίσω είναι ίδια με του Project 156 και πολλά σημεία έδρασης συμπίπτουν, πράγμα που έκανε τη ζωή μας πολύ πιο εύκολη, γιατί σε εκείνο είχαμε πετύχει φοβερή ρύθμιση των αναρτήσεων». Η μοτοσυκλέτα κατασκευάστηκε για έναν πελάτη που είναι γνωστός μόνον με το παρατσούκλι του: «Θορ». Αυτός ο «Θορ» λοιπόν παρέλαβε το Scout από τις εγκαταστάσεις της Roland Sands Design στην Καλιφόρνια και το οδήγησε κατευθείαν ως το Black Rock City, μιαν εφήμερη πόλη που ζει μία μόλις εβδομάδα κάθε χρόνο στην έρημο της Νεβάδα, για να φιλοξενήσει το Φεστιβάλ Τέχνης Burning Man. Το ταξίδι ήταν σκέτη τρέλα, αφού η χειροποίητη μοτοσυκλέτα είχε – δεν είχε 30χλμ. στο κοντέρ όταν ξεκίνησε. Ήταν τελείως αδοκίμαστη. Καλώδια κρέμονταν από δω κι από κει, οι σωληνώσεις και το ψυγείο του συστήματος ψύξης συγκρατούνταν όπως να ‘ναι με ζίπερ… Αλλά βέβαια η τρέλα αποτελεί εγγενές στοιχείο πολλών από τις ιδιοκατασκευές του Sands. Ανάμεσα στις πιο ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες του RSD Scout είναι το πιρούνι girder, το μεταποιημένο σύστημα ψύξης που είναι όλο μια ιδιοκατασκευή, το ψεύτικο ψυγείο λαδιού που φιλοξενεί όλα τα ηλεκτρονικά, η σπέσιαλ ανοξείδωτη εξάτμιση και το αμορτισέρ Ohlins TTX, ακούσιο δάνειο από ένα άμοιρο mountain bike! Το πλαίσιο, το πιρούνι και το ψαλίδι έχουν βαφεί ηλεκτροστατικά στο κόκκινο των Indian του ’20, ενώ η χρυσαφένιες λεπτομέρειες, όλες στο χέρι, οφείλονται στους καλλιτέχνες της Airtrix. «Τελικά η κατασκευή του ήταν σκέτη διασκέδαση. Δώσαμε τον καλύτερο εαυτό μας προκειμένου να τιμήσουμε τις αγωνιστικές Scout που βρυχώνταν στις πίστες όλης της Αμερικής τις δεκαετίες από το ΄20 ως το ’50», ολοκληρώνει ο Roland. Θανάσης Χούντρας