Από πέρυσι τέτοια εποχή ήταν γνωστή η ύπαρξή του, όμως η Triumph είχε καταφέρει να το κρατήσει μακριά από τους φακούς των μοτοπαπαράτσι. Μόνον κάτι θολές μακρινές φωτογραφίες είχαμε δει, που υποτίθεται ότι έδειχναν το νέο Street Triple 800.
Η μοτοσυκλέτα που βλέπετε φωτογραφημένη στην Ισπανία, φορά μια νέα έκδοση του μικρότερου τρικύλινδρου κινητήρα της εταιρείας, μεγαλωμένου στα 750 με 800 κυβικά.
Οι κατασκευαστές καταφεύγουν πλέον σε αυτόν τον κυβισμό, καθώς οι νέες αυστηρότερες προδιαγραφές Euro4 στερούν αλογάκια από τους κινητήρες των 600 / 700 κυβικών. Ο κυβισμός, αντίθετα από ό,τι στον ήδη υπάρχοντα 800άρη του Tiger, έχει προκύψει μέ αύξηση της διαμέτρου και όχι της διαδρομής, καθώς πρέπει να υποστηρίξει τον σαφώς πιο σπορ χαρακτήρα του Street Triple.
Όλα αυτά έγιναν γνωστά, όταν διέρρευσαν τα έγγραφα μιας έρευνας αγοράς που έκανε η εταιρεία, για να μάθει τι προτιμούν σήμερα οι μοτοσυκλετιστές.
Στην έρευνα αναφέρονταν τέσσερα μοντέλα: ένα βασικό με απόδοση 110 ίππων με μη ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Kayaba, ένα «R» με 115 ίππους, ρυθιζόμενες αναρτήσεις της Showa και ακτινικές δαγκάνες της Nissin, ένα τουριστικό «RT» με 125 ίππους και πλούσιο ταξιδιάρικο εξοπλισμό και τέλος ένα «RS» με 125 ίππους, πολυρυθμιζόμενες αναρτήσεις Öhlins και φρένα της Brembo. Με βάση αυτά τα δεδομένα, η φωτογραφημένη έκδοση θα πρέπει να είναι η RS.
Στην έρευνα αναφέρονταν και άλλες διαφοροποιήσεις, όπως η προσθήκη διαμορφώσεων απόδοσης του κινητήρα (τρεις σε όλες τις εκδόσεις εκτός της RS όπου θα προσφέρονται 5, μεταξύ αυτών και μία για πίστα) και μια έγρωμη οθόνη TFT στα όργανα.
Επίσης η δυνατότητα να εφοδιάζεται η έκδοση αυτή με μεγαλύτερο φέρινγκ (μισό) για περισσότερη άνεση σε μεγάλες αποστάσεις –δηλαδή για να γίνει γνήσιο σπορ/τουρισμού, παρόλο που η κατηγορία αυτή έχει ουσιαστικά εκλείψει τα τελευταία 10 χρόνια.
Παρατηρώντας τη φωτογραφία βλέπουμε πως το μπικίνι-φέρινγκ μοιάζει πολύ σε κείνο του νέου Speed Triple 2016, με την ίδια εισαγωγή αέρα στο κέντρο. Σήμερα, η μοναδική έκδοση Street Triple που φορά τέτοιο μικροσκοπικό φέρινγκ είναι η RX.
Οι προβολείς επίσης μοιάζουν λιγότερο γωνιώδεις από τους τρέχοντες, πλησιάζοντας στο σχήμα εκείνους του Speed Triple. Τη νέα αισθητική τονίζουν λεπτομέρειες όπως τα αλουμινένια προστατευτικά στα πλαϊνά του ψυγείου.
Νέο είναι το δισχιδές ψαλίδι, εμφανώς πιο ενισχυμένο από το υπάρχον. Η μοτοσυκλέτα αναμένεται στα Σαλόνια του Φθινοπώρου, όπου θα δούμε και την τελική μορφή της εξάτμισης.
Θανάσης Χούντρας