Αληθινά αποκαλυπτική η ετήσια αναφορά πεπραγμένων (2015) προς τους εταίρους της ΚΤΜ! Πέρα από την επιβεβαίωση ότι η Husqvarna θα βγάλει στην παραγωγή τις δύο εντυπωσιακές Vitpilen & Svartpilen (όπως γράψαμε στις 6 Μαρτίου), η αναφορά κάνει και μία ακόμη αποκάλυψη: την εξέλιξη ενός «επαναστατικού» δικύλινδρου κινητήρα.

Επειδή δεν έχουμε ακούσει κάτι άλλο, θεωρούμε πως πρόκειται για τον δικύλινδρο εν σειρά που έχουμε δει σε «κατασκοπικές» φωτογραφίες και που όπως ακούγεται, θα έχει χωρητικότητα περί τα 800 κ.εκ.

Βέβαια ένας τέτοιος κινητήρας δεν μπορεί να θεωρηθεί επαναστατικός, εκτός και αν εσωτερικά κρύβει κάτι ασυνήθιστο. Όπως για παράδειγμα έναν crossplane στρόφαλο ή μια σειρά ανάφλεξης big bang. Ή και τα δύο… Ή μεταβλητό χρονισμό / βύθιση βαλβίδων.

H μνήμη ανασύρει τον δικύλινδρο δεκαβάλβιδο με τον στρόφαλο των 270ο της Yamaha, αυτόν που πρωτοείδαμε στο βραχύβιο TRX850 το 1996.

Εξίσου ενδιαφέρον πάντως έχει και η αναφορά στον δικύλινδρο ως τη βάση μιας νέας σειράς μοντέλων.

Μέχρι τώρα στις κατασκοπικές φωτογραφίες έχουμε δει να τον φορά μόνον ένα μοντέλο τύπου «Duke». Να περιμένουμε λοιπόν τη δημιουργία ενός δεύτερου σετ μοντέλων παράλληλου με των μονοκύλινδρων;

Δηλαδή μια οικογένεια δικύλινδρων που θα περιλαμβάνει μια naked, ένα streetfighter και ένα adventure, τα οποία θα μπορούν να πλασσαριστούν ως οι φθηνότερες εναλλακτικές των μεγάλων πανάκριβων V2 των 1290 κυβικών;

Μήπως δούμε και κάποια ανάλογη supersport;

Αλλά τότε τι μέλλον θα έχει μια μοτοσυκλέτα σαν το εξαιρετικό KTM 690 Duke, που ήδη δέχτηκε σημαντικές και ακριβές αναβαθμίσεις για το 2016;

Όπως και νά ‘χει, νομίζουμε πως κάτι τέτοιο είναι αναπόφευκτο, καθώς η τάση είναι πλέον ακριβώς αυτή: οι κατασκευαστές εξελίσσουν έναν βασικό κινητήρα με πολλαπλές προσωπικότητες –κάθε μία από τις οποίες εκδηλώνεται μόνον μέσω του κατάλληλου προγραμματισμού της μονάδας ηλεκτρονικής διαχείρισης.

Με τις απεριόριστες δυνατότητες των ηλεκτρονικών, κάτι τέτοιο είναι πλέον πολύ ευκολότερο και φθηνότερο, από την εξέλιξη και παραγωγή ενός πλήρους σετ κινητήρων.

Φωτογραφίες: Asphalt & Rubber

ktm800duke2 ktm800duke3

Θανάσης Χούντρας