Τα φώτα λέιζερ δεν είναι κάτι το άγνωστο στην BMW, καθώς ήδη τοποθετεί τέτοια συστήματα στα αυτοκίνητα της Σειράς 7 και στο i8.
Πριν μερικές μέρες στο Consumer Electronics Show (CES) του Λας Βέγκας επέδειξε ένα παρόμοιο πρωτότυπο σύστημα εφαρμοσμένο σε μια εξακύλινδρη K 1600 GTL.
Ένας προβολέας laser εκπέμπει μια εξαιρετικά λαμπρή δέσμη υπέρλευκου φωτός που μπορεί να φωτίσει ως και 600 μέτρα μπροστά από ένα όχημα! Μιλάμε για το διπλάσιο εύρος σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα φωτισμού.
Επιπλέον το φως είναι δέκα φορές εντονότερο εκείνου που εκπέμπουν τα φώτα αλογόνου, ξένον ή LED, ενώ η κατανάλωση ρεύματος κυμαίνεται στο μόλις 30% εκείνων. Χρειάζεται να προσθέσουμε ότι έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και σχεδόν μηδενική ανάγκη συντήρησης για να πείσουμε;
Αυτό που παραμένει θολό προς το παρόν είναι το κόστος τους. Επειδή το σύστημα ακόμη εξελίσσεται, το μόνο που μάθαμε είναι πως ακόμη παραείναι ακριβό για να τοποθετηθεί σε μια μοτοσυκλέτα παραγωγής.
Αυτό μεσοπρόθεσμα (στην πενταετία σίγουρα, μπορεί και νωρίτερα όμως) θα αλλάξει, καθώς τα φώτα λέιζερ θα τοποθετούνται σε όλο και περισσότερα τετράτροχα.
Το μεγάλο πλεονέκτημα της εταιρείας έγκειται στην αγαστή συνεργασία του Τομέα Μοτοσυκλέτας με εκείνον των Αυτοκινήτων. Συχνά κάποιες τεχνολογίες περνούν πρώτα στα τετράτροχα, όχι γιατί είναι περισσότερο προηγμένα μηχανολογικά, αλλά επειδή η μαζικότητα της παραγωγής αυτοκινήτων ρίχνει πολύ γρήγορα τις τιμές τους.
Το να βλέπεις και να σε βλέπουν είναι μια βασική συνιστώσα της οδικής ασφάλειας των διτρόχων. Με το πάθος της για την εφαρμογή αυτού του αξιώματος, η BMW αναζητεί διαρκώς νέα πεδία βελτίωσης της τεχνολογίας φωτισμού.
Τελευταία θυμίζουμε έφερε στην παραγωγή φωτιστικά σώματα προσαρμοσμένης δέσμης, η οποία παρακολουθεί και ρυθμίζει τον δρόμο ανάλογα με το αν η μοτοσυκλέτα στρίβει, κινείται σε ανηφόρα ή σε κατηφόρα. Ακόμη προσφέρει ένα πίσω φωτιστικό μεταβαλλόμενης απόδοσης που προσαρμόζει την έντασή του ανάλογα με την ασκούμενη πέδηση.
Θανάσης Χούντρας