Η ριζικά ανανεωμένη έκδοση του κορυφαίου supersport της Suzuki που προαναγγέλθηκε στην EICMA το Νοέμβριο, θα φέρει μεταξύ άλλων σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, παρόμοιο με αυτό που χρησιμοποιεί η Suzuki στα MotoGP! Αν υπάρχει αυτή τη στιγμή μια μοτοσικλέτα την οποία περιμένει με την μεγαλύτερη ανυπομονησία ο κόσμος των δύο τροχών, αυτή είναι το νέο Suzuki GSX-R 1000, για το οποίο η Suzuki μας προετοίμασε στην τελευταία έκθεση του Μιλάνου. Το κορυφαίο supersport από το Hamamatsu θα φέρει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, το οποίο όπως πρόσφατα αποκάλυψαν οι άνθρωποι της Suzuki, θα προέρχεται από την GSX-RR, την μοτοσικλέτα δηλαδή της εταιρείας που συμμετέχει στα MotoGP. Το δάνειο αγωνιστικής τεχνολογίας σε πολιτικές μοτοσικλέτες είναι φυσικά θεμιτό και αποτελεί κοινή πρακτική για όλους τους κατασκευαστές, στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως, προκαλεί μεγάλη εντύπωση για ένα πολύ απλό λόγο: Οι κανονισμοί στα MotoGP απαγορεύουν ρητώς τα συστήματα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων! Πως λοιπόν η Suzuki μπορεί να δηλώνει ευθαρσώς και απροκάλυπτα το ότι χρησιμοποιεί VVT στα MotoGP; Η εξήγηση είναι απλή. Οι κανονισμοί απαγορεύουν ρητώς οποιοδήποτε σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων στα MotoGP, όταν αυτό ελέγχεται υδραυλικά ή ηλεκτρικά / πιεζοηλεκτρικά. Αυτό που έκανε η Suzuki λοιπόν είναι να μεταβάλει τον χρονισμό των βαλβίδων με μηχανικό τρόπο, παρακάμπτοντας τους κανονισμούς. Θα επανέλθουμε άμεσα στο θέμα με μια αναλυτική παρουσίαση του τρόπου που αυτό το μηχανικό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων λειτουργεί, προς το παρόν κρατήστε μόνο το ότι είναι μια πανέξυπνη εφαρμογή, με πολύ λίγα πρόσθετα κινητά μέρη. Μοιάζει πολύ σε λειτουργία με το DVT της Ducati μόνο που δεν ενέχεται πουθενά η υδραυλική πίεση για να αλλάξει ο χρονισμός των βαλβίδων, παρά μόνο η φυγόκεντρος δύναμη. Αυτό σημαίνει μηχανολογική απλότητα, μικρό βάρος και μικρός κόστος, στοιχειά που είναι πάντοτε ζητούμενα και επιθυμητά, είτε μιλάμε για MotoGP, είτε για GSX-R 1000, είτε για παπάκι 50 κ.εκ. Πηγή: mototriti.gr