Η Πέγκυ Ζήνα ήταν καλεσμένη το βράδυ της Πέμπτης (02/12) στο «Ενώπιος Ενωπίω» και ο Νίκος Χατζηνικολάου την χαρακτήρισε ως ήρεμη δύναμη του ελληνικού τραγουδιού και πολυεργαλείο.
«Είναι τιμητικά τα λόγια σου. Είναι κληρονομικό ταλέντο. Το πήρα από τους γονείς μου, τραγουδούσαν και οι δύο υπέροχα. Προσέχω πάρα πολύ και θα πρέπει να σταματήσει αυτό. Ακόμα κάνω μαθήματα και ακόμα προσέχω τη φωνή μου. Αυτό το υιοθέτησα από τη Μαρινέλλα. Πολύ πολύτιμες συμβουλές. Το προσέχω σαν τα μάτια μου αυτό το ταλέντο που μου έδωσε ο Θεός. Δεν φωνάζω δυνατά, δεν κάθομαι πολύ στα χιόνια, το πρωί όταν ξυπνάω μιλάω χαμηλόφωνα. Εγώ όταν μιλούσα με τη Μαρινέλλα στο τηλέφωνο κάθε τρία λεπτά με μάλωνε. “Γιατί φωνάζεις” μου έλεγε. “Δεν μπορώ να σε ακούω να φωνάζεις…”».
«Η μητέρα μου, Στέλλα Χρυσικοπούλου, ήταν επαγγελματίας τραγουδίστρια. Η μαμά μου είχε σπουδαία φωνή, παρόλο που δεν έγινε ευρέως γνωστή. Δεν την αγαπούσε πολύ αυτή τη δουλειά γιατί την έβλεπα κλαμένη. Από μικρή αγαπούσα τον χορό και το θέατρο», είπε και συνέχισε: «Αν με ρωτούσαν τι θα ήθελα να γίνω θα έλεγα μια ήρεμη δύναμη».
Η Ρούλα Κορομηλά για την Πέγκυ Ζήνα
«Είναι το κορίτσι μου, είναι το πρόσωπο που αγαπώ. Έχει κερδίσει με την αξία και το σπαθί της την καρδιά μου. Η Πέγκυ οριοθετεί καταστάσεις, είναι το κορίτσι της διπλανής πόρτας. Ό,τι έχει κερδίσει το έχει κερδίσει με το σπαθί της, με αυτή τη φωνάρα που έχει […] Την αγαπώ τόσο πολύ που πραγματικά θα ήθελα να ήταν η κόρη που δεν έχω», είπε η Ρούλα Κορομηλά.
«Όταν μου στάθηκε στα πρώτα μου βήματα δεν περίμενε τίποτα από μένα. Δεν θα το ξεχάσω ποτέ. «Δεν θα ξεχάσω ποτέ ότι μετά τον πρώτο μου δίσκο, που είχα πει ένα τραγούδι που δεν με αντιπροσώπευε σαν χαρακτήρα, με είχαν βάλει στην άκρη όλοι στο χώρο μου, η Ρούλα Κορομηλά ήρθε μαζί στο στούντιο του Αλέκου Χρυσοβέργη, ήταν ο συνθέτης που με “ξέπλυνε” από τον πρώτο μου δίσκο. Θα είμαι πάντα δίπλα της σαν άνθρωπος», είπε η Πέγκυ Ζήνα για την Ρούλα Κορομηλά.
Η τραγουδίστρια αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε στον πρώτο της δίσκο.
«Ο πρώτος μου δίσκος δεν ήταν επιλογή μου, απλά ήμουν 19 ετών και η εταιρεία που βρισκόμουν ανάλογα με την εμφάνιση μου και το νεαρό της ηλικίας μου, μου έδωσε ένα τραγούδι με σλόγκαν, το “Αν πας με Άλλη θα σου σπάσω το κεφάλι”. Την πιο καλή κριτική την έκανε η αξέχαστη Ιφιγένεια Γιαννοπούλου, έλεγε κρίμα στο κοριτσάκι που την σύστησαν με λάθος τρόπο. Ήταν το πιο σωστό που διάβασα, γιατί εγώ ήμουν ένας άνθρωπος ευγενής, δεν μπορούσα να πω σε ανθρώπους που υπηρετούν χρόνια τη δισκογραφία ότι δεν έχετε σωστή άποψη για μένα, ούτε είχα κάποιους συνθέτες να με επιλέξουν όπως ο Σταμάτης Κραουνάκης ή ο Αντώνης Βαρδής. Δεν είχα κάποια τέτοια πλάτη. Με αυτό το τραγούδι θα κάνεις επιτυχία μου έλεγαν. Έκλαιγα στο στούντιο ήθελα να πω όλα τα υπόλοιπα, όχι αυτό. Ίσως επικοινωνιακά να είχαν δίκιο, τότε ήταν της μόδας τα σκλόγκαν. Εμένα όμως με ταλαιπώρησε πολύ, για πολλά χρόνια κανένας δεν μου έδινε τραγούδια, ακόμα και φίλοι μου. Με στάμπαρε πολύ. Την ουσιαστική μου επιτυχία την είχα το 2003 με το “έχει σύννεφα απόψε”. Όταν είδα στα Αστέρια Γλυφάδας να το τραγουδούν 3.000 κόσμος έβαλα τα κλάματα» είπε η Πέγκυ Ζήνα.
Ο Γιάννης Πλούταρχος για την Πέγκυ Ζήνα
«Η Πέγκυ διαχειρίστηκε σωστά προσωπική ζωή και καριέρα. Έχει μια όμορφη οικογένεια και είναι σπάνιο στο χώρο αυτό», είπε ο Γιάννης Πλούταρχος.
Πόσα χρόνια είναι μαζί με τον σύζυγό της;
«26 χρόνια με τον Γιώργο Λύρα και παντρεμένοι από το 2007. Αν ήταν μια ζυγαριά θα έλεγα ο άλλος άνθρωπος να μην βρίσκεται στα φώτα της δημοσιότητας. Ο δεύτερος λόγος που μας έχει κρατήσει μαζί είναι γιατί ο Γιώργος έχει μεγαλύτερα όνειρα από μένα για μένα. Είναι Γιώργος και Κριός ακριβώς όπως και ο μπαμπάς μου. Το παιδί έχει πάρει τα καλύτερα και από τους δυο μας. Η Ηλέκτρα έχει επιχειρηματικό μυαλό».
Για την δουλειά της είπε: «Αυτή η δουλειά είναι δύσκολη Δεν θεωρώ ότι ταιριάζω σε αυτό τον χώρο».
Για τη συνεργασία με τον Μητροπάνο:
Η συνεργασία μου με τον Μητροπάνο ήταν κορυφαία, η πιο κομβική στιγμή όλης μου της πορείας. Από τον Μητροπάνο έμαθα όταν είσαι μεγάλος, είσαι και γενναιόδωρος. Ο Μητροπάνος ανακοίνωσε στον κόσμο την εγκυμοσύνη μου. Όταν έφυγε από τη ζωή άργησα πολύ να βρω τα πατήματά μου.
Για τον Μίκη Θεοδωράκη:
«Είχα την τύχη να γνωρίσω τον πατέρα του ελληνικού τραγουδιού από μια συναυλία που τραγούδησα τρία τραγούδια του. Μου δίδαξε τον δικό του τρόπο να λέω τα τραγούδια του και μου έμαθε να αγαπώ το λαϊκό τραγούδι. Ο κάθε τραγουδιστής κρίνεται από τον τρόπο που ερμηνεύει. Μου έκανε την τιμή να δισκογραφήσω τα δικά του τραγούδια».
Ποιος είναι το απωθημένο της; Με ποιον τραγουδιστή θέλει να συνεργαστεί;
«Με τον Γιάννη Πάριο έχουμε ένα ντουέτο αλλά δεν έχουμε συνεργαστεί – τραγουδήσει μαζί».
Πώς τραγουδά τόσο καλά τα ζεϊμπέκικα;
«Έχω αντρική ψυχολογία. Τους άνδρες τους θεωρώ πιο ευαίσθητους. Στα ζεϊμπέκικα έχω αυτή την ψυχολογία, την αντρική».
Τι είπε η Μαριάννα Τουμασάτου για την πολύ καλή της φίλη Πέγκυ Ζήνα;
«Με την Πέγκυ η φιλία μας ξεκίνησε πριν εκατομμύρια χρόνια. Τραγουδούσε ένα βράδυ στο μαγαζί και της είπα ότι θαυμάζω τον τρόπο που τραγουδάει. Οι δύο κουβέντες που είπαμε έγιναν πέντε και μετά αρχίσαμε να λέμε τα εσώψυχα μας. Είναι ένα πλάσμα που έχει μεγαλώσει με αξιοπρέπεια. Ξέρει να τιμά τις φίλες της», ανέφερε η Μαριάννα Τουμασάτου.
Για την Eurovision η Πέγκυ Ζήνα σχολίασε πως μέσα από αυτή τη διοργάνωση έγινε γνωστή στον κόσμο, επίσης αναφέρθηκε και στην περίοδο που ήταν κριτής σε talent show και αισθανόταν άσχημα για τον ρόλο της.
Για το #metoo
«Στο χώρο του τραγουδιού είναι πιο υποψιασμένος. Ο χώρος του θεάτρου είναι πιο διάφανος, σε σχέση με το τραγούδι. Σοκαρίστηκα με τις καταγγελίες για κάποιους ανθρώπους. Ο άνδρας μου ήταν ασπίδα προστασίας για μένα. Υπεύθυνη για αυτό ήταν και η μαμά μου, γιατί δεν με άφηνε ποτέ μόνη μου».
Τι είπε ο Δήμος Αναστασιάδης;
«Είναι μια πολύ δοτική γυναίκα».
Τα σχόλια της στιχουργού Νίκης Παπαθεοχάρη:
«Είναι μια φωνή ακριβή στη μουσική παρακαταθήκη της Ελλάδας. Με τη φωνή της και το πάθος της, είναι ότι πολυτιμότερο θα μπορούσα να βρω για την ερμηνεία αυτού του τραγουδιού».
Ακόμα, η Πέγκυ Ζήνα αναφέρθηκε στις φωνές που θαυμάζει: «Το πρότυπο μου είναι η Βίκη Μοσχολιού και από τη νεότερη γενιά η Άννα Βίσση».
Μίλησε ανάμεσα σε άλλα για το γεγονός ότι τα παιδιά της Βίκυς Μοσχολιού είχαν δυσαρεστηθεί για την διασκευή που είχε γίνει στα Mad για το Άνθρωποι Μονάχοι.
«Δεν ξέρω γιατί στενοχωρήθηκαν τα παιδιά της Βίκυς Μοσχολιού. Έγινε μια διασκευή στα Mad, όπου απευθύνεται σε ηλικίες 16 ετών περισσότερο. Ο Γιώργος Λεμπέσης είχε κάνει διασκευή με ράπερ και το τραγούδησε ο Καταχθόνιος. Ήταν τρία είδη σε ένα. Το ότι δεν τους άρεσε εντάξει, δεν έπρεπε να το κατηγορήσουν. Φυσικά όταν λέω κι εγώ το Άνθρωποι Μονάχοι, το τραγουδώ όπως το έδωσε ο Γιάννης Σπανός. Τιμούσαν ένα τραγούδι, που ήθελαν να το πω εγώ και να το συστήσουν ξανά στα σημερινά 16χρονα. Ενώσαμε τρία διαφορετικά είδη βάζοντας στίχους για τους άστεγους. Φέραμε το τραγούδι στο σήμερα και το αφιερώσαμε στους άστεγους που ζούνε σε παγκάκια. Ήταν κάτι άλλο παρά φθηνό και δεν έπρεπε να πειράξει κανένα η αγάπη αυτή. Εγώ ήθελα να βάλω και το πρόσωπο της Βίκυς πίσω και δεν με άφησαν. Η Βίκυ είναι το πρότυπό μου» ανέφερε η Πέγκυ Ζήνα.