Επικρίσεις δέχτηκε η σουηδική εταιρεία IKEA για μία διαφήμιση στην Κίνα στην οποία δείχνει μια μητέρα που απειλεί να αποκληρώσει την ανύπαντρη κόρη της επειδή δεν έχει αγόρι.
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προκλήθηκε σάλος με τους χρήστες να το χαρακτηρίζουν σεξιστικό και προσβλητικό το σποτ εις βάρος των ανύπαντρων γυναικών.
Η τηλεοπτική διαφήμιση διάρκειας 30 δευτερολέπτων παρουσιάζει ένα οικογενειακό δείπνο με την κινέζα μητέρα να ανακοινώνει αυστηρά στη σκυθρωπή κόρη της: «Εάν δεν μπορείς να φέρεις εδώ ένα αγόρι, μη με αποκαλείς μαμά».
Στη συνέχεια εμφανίζεται στην πόρτα του σπιτιού ένας νεαρός κρατώντας λουλούδια και οι πανευτυχείς γονείς στρώνουν το τραπέζι με είδη του ΙΚΕΑ. Ακολουθεί το διαφημιστικό σλόγκαν: «Γιορτάστε την καθημερινή ζωή».
Το IKEA ζήτησε συγγνώμη για το σποτ μετά τις επικρίσεις που δέχτηκε ότι στιγματίζει τις νεαρές ανύπαντρρες γυναίκες οι οποίες στην καθομιλουμένη είναι γνωστές ως «γυναίκες περισσεύματα» ένας χαρακτηρισμός που χρησιμοποιείται στη χώρα για τις εργαζόμενες γυναίκες που δεν έχουν παντρευτεί μέχρι τα 30 τους χρόνια όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Οι νεαρές γυναίκες στην Κίνα δίνουν αγώνα τα τελευταία χρόνια για την εξάλειψη αυτών των διακρίσεων.
«Η τηλεοπτική διαφήμιση αποσύρθηκε από όλα τα κανάλια από την ΙΚΕΑ Κίνας» δήλωσε στο Thomson Reuters Foundation η εκπρόσωπος της εταιρείας στην Κίνα, η Λίντα Ζου.
«Κατανοούμε την ανησυχία που προκλήθηκε από την τηλεοπτική αυτή διαφήμιση και ζητούμε ειλικρινή συγγνώμη για τη λάθος εικόνα που δώσαμε», αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Η συγγνώμη της ΙΚΕΑ, η οποία αναρτήθηκε στο Weibo (το αντίστοιχο του Twitter στην Κίνα), προκάλεσε πάνω από 1.500 σχόλια στα οποία οι χρήστες χαρακτήριζαν τη διαφήμιση «αποκρουστική» και «παλιομοδίτικη», ενώ κάποιοι ζητούσαν μποϊκοτάζ των προϊόντων του IKEA.