Πρεμιέρα κάνει σε λίγες μέρες ο δεύτερος κύκλος του Squid Game (Το Παιχνίδι του Καλαμαριού) στο Netflix, μετά την παγκόσμια επιτυχία που γνώρισε η πρώτη σεζόν καθηλώνοντας το τηλεοπτικό κοινό.
Το BBC ρώτησε τον Hwang Dong-hyuk, δημιουργό της επιτυχημένης κορεατικής σειράς, για τις φήμες που τον θέλουν να έχασε έξι δόντια από το άγχος κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της πρώτης σεζόν, με εκείνον να σπεύδει να διορθώσει λέγοντας γελώντας: «ήταν οκτώ ή εννέα».
Ο Hwang, μιλώντας για τον δεύτερο κύκλο της δυστοπικής σειράς του Netflix, η οποία παρουσιάζει διαγωνιζόμενους που συμμετέχουν σε επικίνδυνα, θανάσιμα παιδικά παιχνίδια, με έπαθλο ένα τεράστιο χρηματικό ποσό, παραδέχεται πως μια δεύτερη σεζόν δεν ήταν στα σχέδιά του αρχικά. Είχε δηλώσει, μάλιστα, ότι δεν θα την προχωρούσε.
Στην ερώτηση για το τι τον έκανε να αλλάξει γνώμη, η απάντησή του ήταν άμεση: «Τα χρήματα».
«Αν και η πρώτη σεζόν γνώρισε παγκόσμια επιτυχία, ειλικρινά δεν κέρδισα πολλά», εξηγεί. «Έτσι, η δεύτερη σεζόν θα βοηθήσει να αποζημιωθώ για την επιτυχία της πρώτης. Επίσης, δεν ολοκλήρωσα πλήρως την ιστορία», προσθέτει.
Η πρώτη σεζόν κατέκτησε τον τίτλο της πιο επιτυχημένης σειράς στην ιστορία του Netflix, προβάλλοντας τη Νότια Κορέα και τις εγχώριες τηλεοπτικές παραγωγές της στο παγκόσμιο προσκήνιο, ενώ η κοινωνική κριτική πάνω στις ανισότητες πλούτου άγγιξε το κοινό σε όλο τον κόσμο.
Αυτή τη φορά, όμως, ο Hwang ξεκινά από το μηδέν, με νέο καστ και νέες προκλήσεις, καθώς οι προσδοκίες του κοινού έχουν φτάσει στα ύψη. Ο ίδιος παραδέχεται: «Το άγχος που νιώθω τώρα είναι πολύ μεγαλύτερο».
Τρία χρόνια μετά την πρώτη σεζόν, ο Hwang είναι ακόμα πιο απαισιόδοξος για την κατάσταση του κόσμου, αναφέροντας πολέμους, την κλιματική αλλαγή και τη διευρυνόμενη ανισότητα. Οι συγκρούσεις, λέει, δεν περιορίζονται πλέον ανάμεσα στους πλούσιους και τους φτωχούς, αλλά εξαπλώνονται ανάμεσα σε γενιές, φύλα και πολιτικές ομάδες.
Στη νέα σεζόν, ο νικητής της πρώτης σειράς, Gi-hun, επιστρέφει στο παιχνίδι με στόχο να το διαλύσει και να σώσει τους νέους διαγωνιζόμενους. Ο πρωταγωνιστής Lee Jung-jae αποκαλύπτει πως ο χαρακτήρας του «είναι πιο απελπισμένος και αποφασισμένος» από ποτέ.
Τώρα, οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να επιλέγουν πλευρά μετά από κάθε δοκιμασία, ανάλογα με το αν θέλουν να αποχωρήσουν για να επιβιώσουν, είτε να συνεχίσουν με κίνδυνο να χάσουν τη ζωή τους. Ο Hwang τονίζει πως αυτό αντικατοπτρίζει τους κινδύνους της σύγχρονης φυλετικής νοοτροπίας, καθώς πιστεύει ότι η ανάγκη για επιλογή πλευράς εντείνει τις συγκρούσεις.
Για όσους βρήκαν την πρώτη σεζόν υπερβολικά βίαιη, ο Hwang εξηγεί πως η βία έχει συμβολικό χαρακτήρα και προέρχεται από την ανησυχία του για την κατεύθυνση του κόσμου. «Συχνά αναρωτιέμαι αν έχουμε τη δυνατότητα να σώσουμε τον κόσμο από αυτήν την κατηφορική πορεία. Ειλικρινά, δεν ξέρω», παραδέχεται.
Η δεύτερη σεζόν θα καλύψει μερικά κενά στην πλοκή, όπως το γιατί υπάρχει το παιχνίδι και τι κρύβεται πίσω από τον μυστηριώδη «Front Man». Ο ηθοποιός Lee Byung-hun, που τον υποδύεται, αποκαλύπτει: «Οι θεατές θα δουν περισσότερα για το παρελθόν και τα συναισθήματά του». Η πρώτη σεζόν τον άφησε με την αίσθηση ότι δεν εκφράστηκε αρκετά λόγω της μάσκας που φορούσε, όμως στη δεύτερη του δίνεται η ευκαιρία να αποκαλύψει περισσότερες πτυχές του χαρακτήρα του.
Ο Hwang αφιέρωσε δέκα χρόνια για να υλοποιήσει το Squid Game, παίρνοντας μεγάλα δάνεια για να συντηρήσει την οικογένειά του, πριν το Netflix αναλάβει την παραγωγή με μια περιορισμένη αρχική αμοιβή. Παρά την αναγνώριση που έφερε η πλατφόρμα στη σειρά, πολλοί κορεάτες δημιουργοί αισθάνονται ότι αδικούνται, καθώς παραδίδουν τα πνευματικά τους δικαιώματα και, μαζί, το δικαίωμα στην κερδοφορία.
Αυτός ο προβληματισμός είναι παγκόσμιος, καθώς η καθιερωμένη πρακτική των δικαιωμάτων που βασίζεται στις πωλήσεις έχει καταργηθεί από τις πλατφόρμες streaming. Στη Νότια Κορέα, η απαρχαιωμένη νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας αφήνει τους δημιουργούς χωρίς προστασία.
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας παραδέχεται πως χρειάζονται αλλαγές στο σύστημα αποζημίωσης, όμως θεωρεί πως είναι ευθύνη της βιομηχανίας να τις προωθήσει. Το Netflix, από την πλευρά του, δηλώνει πως προσφέρει ανταγωνιστικές αμοιβές ανεξαρτήτως της επιτυχίας ή αποτυχίας των σειρών.
Ο Hwang ευελπιστεί ότι η ανοιχτή συζήτηση για τις δυσκολίες των αμοιβών θα φέρει αλλαγές στο σύστημα. Η δεύτερη σεζόν του Squid Game, που θα κάνει πρεμιέρα στις 26 Δεκεμβρίου 2024, αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στην κορεατική τηλεοπτική βιομηχανία.