«Ο θάνατος του Νικηφόρου θα έχει αντίκτυπο σε όλα τα ζευγάρια του Σασμού. Τίποτα δεν θα είναι το ίδιο μετά την κηδεία. Όλοι θα επηρεαστούν» αποκαλύπτει ο Θάνος Μπίρκος, ο «Τόλης», από τη δημοφιλή σειρά του Alpha, «Σασμός». Ο Θάνος Μπίρκος ήταν προσκεκλημένος, σήμερα (07/11), της Κατερίνας Καινούργιου και της «Super Κατερίνας» και μίλησε για το ρόλο του αλλά και για το τι θα δούμε από δω και στο εξής στη σειρά.
Τον Τόλη τον συναντήσαμε ως συγκρατούμενο του Αστέρη στη φυλακή. Ο ρόλος του ήταν, αρχικά, για συγκεκριμένο αριθμό επεισοδίων. Ωστόσο, «οι τηλεθεατές αγάπησαν τον ρόλο κι έτσι παρέμεινε στη σειρά κι εξελίχθηκε κι έχει μια άλλη ιστορία, τη δική του ιστορία κι είναι πολύ συγκινητικό» λέει ο Θ.Μπίρκος.
Η κηδεία του Νικηφόρου συγκλόνισε το τηλεοπτικό κοινό. Όμως και για τους ηθοποιούς που συμμετείχαν «ήταν πολύ δύσκολο. Και πολύ δυνατό. Όσο κι εάν έχεις στο μυαλό σου ότι είναι μυθοπλασία, δεν μπορείς να μην ανακαλείς προσωπικές σου μνήμες. Δεν μπορείς να μην μπεις μέσα στο ρόλο». Γίνεται αναφορά στην καθηλωτική ερμηνεία της Μαριλίτας Λαμπροπούλου, ενώ «υπήρξαν στιγμές, στις σκηνές μέσα στην εκκλησία, που ακόμα κι εμείς οι ηθοποιοί λυγίσαμε στο μοιρολόι της Μαρίας Τζομπανάκη. Είχαμε μπει όλοι μέσα στο περιβάλλον της θλίψης. Δεν υπήρχε περιθώριο για χιούμορ μέσα στο γύρισμα». Οι ηθοποιοί «αντιμετώπισαν με σεβασμό όλο αυτό το συναίσθημα. Το ζήσανε. Απορώ, με τόση συναισθηματική φόρτιση, πώς γυρίσαν σπίτι μετά το γύρισμα!»
Βλέποντας ξανά τη σκηνή της κηδείας, συγκινήθηκε. «Συγκινούμαι ακόμη και τώρα που βλέπω τη σκηνή. Μου βγαίνουν τα συναισθήματα που ένιωθα εκείνη την ώρα. Ο Τόλης είχε δεθεί με την οικογένεια Σταματάκη. Και μόνο που βλέπεις τη σορό ενός νέου παιδιού…» σε καταβάλλει αυτό, εξηγεί.
«Σε μια τέτοια σκηνή μου έρχονται μνήμες από δικά μου βιώματα. Δε γίνεται αλλιώς. Πάνω στα δικά μας βιώματα πατάμε για να παίξουμε τους ρόλους. Εγώ αυτό κάνω. Πατάω πάνω στα δικά μου και φεύγω και πάω προς το ρόλο» λέει. «Δεν μπορώ να μην νιώσω το συναίσθημα. Δεν μπορώ να μην ζήσω το συναίσθημα για να παίξω. Διαφορετικά νιώθω κενός. Εάν δεν κάνω κάτι για να βάλω το συναίσθημά μου, δεν θέλω να κάνω τη δουλειά». Σε αυτό το σημείο θυμήθηκε τον πατέρα του, τον οποίο έχασε ξαφνικά. «Ήταν μια δύσκολη συνθήκη, αλλά ξέρω ότι ο μπαμπάς μου θα είναι περήφανος» για μένα.
Ο θάνατος του Νικηφόρου σημείο καμπής για το σασμό
Ο θάνατος του Νικηφόρου αποτελεί το σημείο καμπής στο «Σασμό». «Αυτός ο θάνατος θα αλλάξει ριζικά την ψυχολογία της Βασιλικής. Η Βασιλική θα γίνει ένα αγρίμι. Της πήραν το μοναχοπαίδι της, τον καρπό του έρωτά της με τον Μαθιό. Είναι πολύ δυνατό αυτό. Και η Μαριλίτα Λαμπροπούλου αντιμετωπίζει το ρόλο πολύ σπουδαία. Ο θάνατος του Νικηφόρου θα φέρει ρήξη στην ψυχολογία όλων των χαρακτήρων. Θα έχει αντίκτυπο σε όλα τα ζευγάρια. Τίποτα δεν θα είναι το ίδιο μετά την κηδεία. Όλοι θα επηρεαστούν!»
Η ζωή του Τόλη, πώς θα εξελιχθεί; Υπάρχει ένα προξενιό σε εκκρεμότητα. Θα το δούμε να συμβαίνει; «Το προξενιό θα προχωρήσει. Η Λεμονιά (η κοπέλα που του προξενεύουν) θα έλθει. Η έκπληξη που κουβαλάει η Λεμονιά είναι μεγάλη» υπογραμμίζει ο Θάνος Μπίρκος. «Βέβαια, διαβάζεις ότι θα έλθει ένα προξενιό άρα λες θα ερωτευτεί ο Τόλης. Αλλά… κάπου εκεί στην άκρη είναι η σεναριογράφος, η Εμμανουέλα Αλεξίου, και σκέφτεται ανατροπές». Δηλαδή, «δεν θα είναι αυτό που είχε στο μυαλό του ο Τόλης. Όλη η κατάσταση θα είναι διαφορετική. Αυτό μου αρέσει πολύ. Το προξενιό κουβαλάει ολόκληρη την παράδοση της Κρήτης. Η Λεμονιά θα δώσει μια νότα χαράς σε όλη την κοινωνία του Σασμού».
Ο Θάνος Μπίρκος παίζει και στον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου στο θέατρο Εμπορικόν, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Οι θεατές, μετά την συμμετοχή του στο «Σασμό», τον ξαναανακαλύπτουν και στο θέατρο. «Κάνω κάτι εντελώς διαφορετικό στο θέατρο από ότι στο Σασμό. Μου αρέσει που έρχεται ο κόσμος στο θέατρο και βλέπει μια διαφορετική πλευρά της υποκριτικής μου τέχνης».
Δράμα ή κωμωδία; Τι αγαπά περισσότερο; «Η κωμωδία είναι κάτι πιο έμφυτο, αγαπώ πολύ το χιούμορ. Είμαι φύση κωμικός» απαντά. «Αλλά μου αρέσει περισσότερο η διαδικασία του δράματος, γιατί ψάχνω μέσα μου. Αλλά αυτά πάνε μαζί, όπως και στη ζωή».