Ένας βετεράνος νυχτερινός ραδιοφωνικός εκφωνητής, τη βραδιά που γίνεται 50, συνειδητοποιεί με αμηχανία ότι πια δε συγκαταλέγεται στους νέους και ξετυλίγει στον αέρα τη ζωή του, αυτή είναι η υπόθεση της νέας ταινίας του Ρένου Χαραλαμπίδη, ο οποίος μίλησε στην εκπομπή «Συνδέσεις» του ΕΡΤNews για την υπόθεση του «Νυχτερινού Εκφωνητή», τα «Φτηνά Τσιγάρα» αλλά και τις ευρωεκλογές.
Ο Ρένος Χαραλαμπίδης τόνισε πως: «το ραδιόφωνο και ο κινηματογράφος, κατά έναν αλλόκοτο τρόπο είναι συγγενικές τέχνες. Υπάρχει μια αραβική παροιμία που λέει “μίλα μου για να σε δω”. Έτσι λοιπόν στο ραδιόφωνο μιλάς και δημιουργείς εικόνες. Στο σινεμά βλέπεις και ακούς με έναν δικό σου τρόπο. Όπως και να έχει, στον 21ο αιώνα το ραδιόφωνο ξαναέρχεται γιατί μέσα από την ψηφιακή επανάσταση είναι παντού μαζί μας. Στα κινητά μας… ακούμε πιο πολύ ραδιόφωνο από ποτέ».
Υπενθύμισε πως η ταινία του βγαίνει στους κινηματογράφους 20 Ιουνίου και συστήνεται ως ένας ρομαντικός φόρος τιμής στο ραδιόφωνο και στις ομορφιές της Αθήνας και παράλληλα αποτελεί μιλά για έναν ανεκπλήρωτο έρωτα.
Ο Ρένος Χαραλαμπίδης μιλώντας για την σπουδαία επιτυχία των «Φτηνών Τσιγάρων», ανέφερε πως τον «στοίχειωσε μπερδεμένα» και εξήγησε: «Ήμουν 29 χρονών. Nα γίνει μια επιτυχία και να σε καθορίσει, το καταλαβαίνω. Αλλά να κάνεις ταινία στα 29 και να σε βρει στα 40 για να σου πει “καλά τα έχεις κάνει στα 29″…. όπως είπε ο Ντέιβιντ Μπάουι “και δέκα λεπτά πιο μπροστά να βρεθείς από την εποχή σου, θα το πληρώσεις”».
Ευχαρίστησε μάλιστα την ΕΡΤ, η οποία στήριξε οικονομικά τη νέα του ταινία, και έχει αναρτήσει επίσης τα «Φτηνά Τσιγάρα» και τα «4 Μαύρα Κοστούμια» στο ERTFLIX.
«Αρχίζει να χάνεται η έννοια αριστερά – δεξιά»
Με αφορμή τις ευρωεκλογές και την πολιτική γενικότερα, τόνισε πως αρχίζει να χάνεται η έννοια αριστερά – δεξιά και γίνεται περισσότερο γεωγραφικός προσδιορισμός, παρά πολιτικός.
Όπως ανέφερε, «εγώ νομίζω ότι αυτό που ισχύει είναι μια σύγχυση. Ακούμε απόψεις, ιδέες, πολιτικές, τοποθετήσεις που αν κλείσουμε την υπογραφή δεν καταλαβαίνω από που έρχονται. Δεν υπάρχει μια ιδεολογική υπογραφή στο πολιτικό προσκήνιο. Αυτό βέβαια δεν είναι μόνο στην Ελλάδα. Είναι παγκόσμιο».
«Είναι μια πολύ μεγάλη ευκαιρία και για τους Έλληνες να αναστοχαστούμε το ποιοι είμαστε και το ο καθένας προσωπικά να σκεφτεί πού τοποθετούμε», πρόσθεσε.
Σχετικά με τα μεγάλα ποσοστά αποχής είπε: «Τι κρίμα, η ψήφος για την οποία έχουν δοθεί ζωές, έχει χυθεί αίμα, έχουν γίνει επαναστάσεις, να θεωρείται ένα βάρος, ενώ πρέπει να είναι μια έκφραση χαράς. Και μην ξεχνάμε ότι οι αρχαίοι Έλληνες λέγανε ιδιώτη ή idiot, από εκεί είναι το αγγλικό, αυτόν που ιδιωτεύει, δεν ασχολείται με τα κοινά. Από τη στιγμή λοιπόν που δεν πας να ψηφίσεις στις ευρωεκλογές, να ξέρεις ότι θα χαρακτηριστείς ιδιώτης με τις συνέπειες που μπορεί να έχει ως χαρακτηρισμός».
Σχετικά με τους νέους και την συμμετοχή τους στα κοινά, ο κ. Χαραλαμπίδης εξήγησε πως, «επειδή στις ταινίες μου έρχονται νέοι, όχι μόνο είναι ενημερωμένοι, όχι μόνο ξέρουν περί τίνος πρόκειται, αλλά νομίζω ότι αυτοί που αδιαφορούν είναι οι σαραντάρηδες. Εκεί μιλάμε για μια κουρασμένη γενιά που έφαγε στο κεφάλι την κρίση, τη διάψευση, τις κωλοτούμπες. Αυτοί είναι που έχουνε κουραστεί και δεν θέλουν να πάνε να ψηφίσουν. Κατά τη γνώμη μου οι νέοι έρχονται αποφασισμένοι».