«Θέλουμε να συνδέσουμε τον πανεπιστημιακό χάρτη της χώρας με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας», τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, μιλώντας για το σχέδιο «Αθηνά» στο συνέδριο με θέμα «Εκπαίδευση και Καινοτομία στον 21ο αιώνα» που διοργανώθηκε από τον Economist, τη Microsoft Hellas και το British Council, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Ο υπουργός έκανε λόγο για «άναρχες πολιτικές», που «ήταν βασισμένες σε συντεχνίες» και οι οποίες οδήγησαν στην αύξηση των πανεπιστημιακών τμημάτων από σχεδόν 300 τη δεκαετία του 1990, σε περισσότερα από 500 σήμερα, και τόνισε ότι πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία των τοπικών κοινωνιών, παρά το γεγονός ότι αυτό είναι δύσκολο.
Επίσης, χαρακτήρισε «οριζόντια προτεραιότητα», για όλες τις πολιτικές πρακτικές του υπουργείου, την αξιολόγηση δομών, διαδικασιών και ανθρώπινου δυναμικού. Σχετικά δε με το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ο κ. Αρβανιτόπουλος τόνισε ότι αυτή δεν έχει σκοπό να τιμωρήσει, αλλά να ανιχνεύσει τις αδυναμίες και να προσφέρει κίνητρα στους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να συνεχίσουν τον αγώνα της αυτοβελτίωσης.
Αναφερόμενος στο ζήτημα της ειδικής αγωγής, είπε ότι είναι πολλά χρόνια πίσω, τονίζοντας συγχρόνως την ανάγκη εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων δομών.
Τέλος, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι τον επόμενο μήνα αναμένεται να κατατεθεί νομοσχέδιο και για την ξενόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό (δίγλωσσα σχολεία για ομογενείς).