Στο 23% εκτινάχθηκε το ποσοστό των μαθητών που κόβονταν από το 4,5% πριν την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων, όπως δήλωσε στην Επιτροπή των Μορφωτικών Υποθέσεων ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης.
«Το 23% που προέκυψε, ήταν πλασματικό. Προέκυψε από το όριο που μπήκε. Το είχαμε καταγγείλει στη Βουλή αυτό. Καθώς είδε το υπουργείο Παιδείας και η πολιτική ηγεσία του, τα ξέρει η κ. Χριστοφιλοπούλου, ότι αυτό δεν μπορεί να προκύπτει, έγιναν διορθωτικές κινήσεις, έτσι ώστε να μπορέσουν κάποιοι μαθητές να περάσουν και να κατεβεί αυτό το όριο. Γιατί δεν ήταν αποδεκτό», τόνισε.
«Εμείς, τι λέμε; Λέμε ότι επαναφέρουμε την προηγούμενη διαδικασία, το 9,5 σε όλα και ταυτόχρονα, πιστεύουμε και υποσχόμαστε, τι να πω, ότι θα πάρουμε όλα εκείνα τα μέτρα έτσι ώστε να αναβαθμίσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία. Περί αυτού πρόκειται», υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός.
Για την αλλαγή στον τρόπο αναπλήρωσης των μαθημάτων λόγω και των καταλήψεων ο Τάσος Κουράκης δήλωσε ότι η προηγούμενη διάταξη ήταν υπερβολικά αυστηρή καθώς θίγονταν μια ανάσα «νησίδας» των μαθητών που ήταν οι διακοπές και το καλοκαίρι.
Ο αναπληρωτής υπουργός συνέχισε λέγοντας ότι «εάν παρατείνεις μέσα στις διακοπές και στο καλοκαίρι, έχεις επιβάρυνση και οικονομική, όσον αφορά τις πληρωμές των υπεροριών των καθηγητών, έχεις διαταράξει τους οικογενειακός προγραμματισμός. Εμείς τι λέμε; Η αναπλήρωση να γίνει με άλλους τρόπους, η οποία, όμως, δεν θα αποφασίζεται αυθαίρετα, αλλά να βάζεις όλη τη σχολική κοινότητα μέσα, δηλαδή, τον Σύλλογο των διδασκόντων, τους εκπροσώπους των γονέων, τους εκπροσώπους των μαθητών και τον εκπρόσωπο του Δήμου, για να συναποφασίσουν αν ο τρόπος αυτός με τον οποίο προκρίνουμε να γίνει η αναπλήρωση των ωρών, είναι αυτός ή ο άλλος, αλλά πάλι ακόμη μια «δικλίδα», αυτή η απόφαση θα πάει στον Διευθυντή της Εκπαίδευσης και ακόμη περισσότερο στον Διευθυντή της Περιφέρειας. Αυτό είναι. Μιλάμε, δηλαδή, για ένα διαφορετικό τρόπο αναπλήρωσης, όπου όλοι συμμετέχουν στην ίδια ευθύνη» υπογράμμισε ο υπουργός.
Ο κ. Κουράκης δήλωσε μεταξύ των άλλων ότι προχώρησε στην απόφαση για το μη συνυπολογισμό των βαθμών της Α και Β Λυκείου για την πρόσβαση στο πανεπιστήμιο στα πλαίσια της έννοιας του Αδιάβλητου λέγοντας στην Επιτροπή «καταλαβαίνω την έννοια του Αδιάβλητου και γι’ αυτό το λόγο κάνουμε μια προσθετική κίνηση. Ποια είναι αυτή η προσθετική κίνηση; Ότι, ο βαθμός Ά και Β΄ Λυκείου, δεν θα συνυπολογίζεται στο βαθμό πρόσβασης για το Πανεπιστήμιο. Γιατί πραγματικά θα ήταν άδικο. Θα ήταν άδικο κάποιοι να έχουν εξεταστεί για παραγωγή με ένα τρόπο που εκτιμά ο Καθηγητής, ενδεχομένως, βάζοντας εύκολα θέματα και ένα άλλο παιδί να έχει εξεταστεί με την Τράπεζα Θεμάτων και με τον τρόπο αυτό νομίζουμε, ότι αμβλύνουμε».