«Αντί λοιπόν να το καταργήσετε και να το απαξιώσετε σε ένα συμβουλευτικό ρόλο για να μη χάσετε τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, και ξέρετε τι είναι αυτός ο λόγος που το κάνετε, θα μπορούσατε να το ξαναδείτε, να αναστείλετε την εφαρμογή, εάν θέλετε και αν χρειάζεται για κάποιο διάστημα μέχρι να βελτιωθεί η Τράπεζα θεμάτων και να παίξει ένα ρόλο σημαντικά».
Τα παραπάνω δήλωσε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων η πρώην υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου στην τοποθέτησή της επί του νομοσχεδίου Κοντονή στο οποίο περιλαμβάνονται ρυθμίσεις και για την Τράπεζα Θεμάτων και την προαγωγή των μαθητών.
Όσον αφορά το χρόνο των δυο αυτών ρυθμίσεων η κ. Χριστοφιλοπούλου δήλωσε ότι δεν είναι τυχαία η επιλογή καθώς επίκεινται οι πανελλαδικές εξετάσεις ενώ παραδέχτηκε ότι η Τράπεζα Θεμάτων λειτούργησε με προβλήματα, ιδιαίτερα με τη διασύνδεσή με την Α΄ και Β’ λυκείου και τις πανελλαδικές. Θα μπορούσε, όμως, να βελτιωθεί, στα πρώτα του βήματα, ένας θεσμός που θέλει να φέρει την ισότητα της μεταχείρισης και των κριτηρίων στην εκπαίδευση» τόνισε η κ. Χριστοφιλοπούλου.
Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ συνέχισε λέγοντας ότι «υπάρχουν χώρες που η τράπεζα θεμάτων έχει εφαρμοστεί με πολύ μεγάλη επιτυχία και αναρωτιέμαι αν κάποιου είδους κριτήρια, κανόνες και ίση, περίπου, μεταχείριση, πανελλαδικά, των μαθητών, που μπορούν να επιτευχθούν, εν μέρει και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, εν μέρει και μέσω της τράπεζας θεμάτων, είναι λόγος αριστερός ή αν ο αριστερός λόγος είναι ότι κάνουμε αυτό που μας ζητούν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, που πρόσκεινται στην κομματική μας οργάνωση».
Η κ. Χριστοφιλοπούλου προέτρεψε τον κ. Κουράκη, να το ξανασκεφτεί και να δει πως μπορεί να βελτιωθεί ή αν θέλει να αναστείλει την εφαρμογή της για μια σχολική χρονιά. «Νομίζω λοιπόν ότι θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε και νομίζω ότι είναι μια προτροπή και για την εξάντληση της ύλης, αλλά κυρίως για την προετοιμασία των μαθητών, κυρίως, γιατί δεν είναι τόσο η ύλη το ζήτημα, όσο να προετοιμαστούν οι μαθητές σε ένα σύστημα εξετάσεων που θα ήταν κριτικό, θα ανέπτυσσε την κριτική σκέψη, αφού υπήρχε και υπάρχουν μέσα σε αυτήν πολλαπλές ασκήσεις, τύποι ασκήσεων, άλλα κριτήρια, διαφορετικές ερωτήσεις, αλλά και όπως είπα θα εξασφάλιζε τις ίδιες δυνατότητες περίπου σε όλους τους μαθητές» ανέφερε η κ. Χριστοφιλοπούλου.
«Όσον αφορά δε για τις άλλες διατάξεις λυπάμαι που θα πω ότι κλείνετε το μάτι στις καταλήψεις, εισάγεται το κριτήριο της ήσσονος προσπάθειας, φέρνοντας διατάξεις οι οποίες τι κάνουν; Στην ουσία αμβλύνουν τις επιπτώσεις από μια κατάληψη, δεν έγινε δα και τίποτα, θα τα βρούμε και βεβαίως με 9,5 μπορεί κανείς να περάσει τις εξετάσεις και να προαχθεί ως μαθητής, ενώ σε πάρα πολλή σημαντικά για τη δική του αγωγή και την εκπαίδευση μαθήματα, μπορεί να έχει βαθμολογία κάτω της βάσης» επεσήμανε η κ. Χριστοφιλοπούλου.
Η ίδια συνέχισε λέγοντας ότι η εκπαίδευση για την Αριστερά δεν πρέπει να είναι η εκπαίδευση της ήσσονος προσπάθειας της χαλαρότητας και της επιβράβευσης της τεμπελιάς, αλλά πρέπει να είναι οι ίσες ευκαιρίες και ένα σύστημα το οποίο να προάγει την κριτική σκέψη, να υπάρχει διάλογος, να υπάρχει διαβούλευση και μέσα στο σχολείο, αλλά να μην υπάρχει το ανεξέλεγκτο και γενικότερα η χαλαρότητα.
Η κ. Χριστοφιλοπούλου μεταξύ των άλλων ζήτησε από τον Υπουργό Παιδείας να κάνουν διαβούλευση καθώς δεν έχει φανεί η λεγόμενη πρόθεση για διάλογο.
Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ δεν παρέλειψε να δηλώσει ότι «η δε επίκληση της βίας και της ανομίας αλλά και της πάταξης της στον αθλητισμό, ας ευχηθούμε να είναι γενικότερα ένας κανόνας της Κυβέρνησης γιατί κατά τα άλλα η παρούσα Κυβέρνηση, τη βία και την ανομία στην Πρυτανεία του ΕΚΠΑ ή σε άλλους χώρους την έχει εν πολλοίς αφήσει ανεξέλεγκτη».