Φέτος αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας για τη συνταγματικότητα ή μη της κατανομής των διορισμών των εκπαιδευτικών που έγιναν με βάση το Ν.3848/10 .Σε περίπτωση που η απόφαση της ολομέλειας είναι σύμφωνη με αυτή του Γ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας τότε θα έχουμε ανατροπές στους διορισμούς των εκπαιδευτικών.
Όπως είχε γράψει το newsbeast.gr το Μάρτιο του 2014 «το Γ’ Τμήμα του ΣτΕ είχε κρίνει ότι ο αναλογικός διορισμός (60%-40%) των εκπαιδευτικών που προβλέπει το άρθρο 9 του νόμου 3848/2010 είναι αντίθετος στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας (άρθρα 4 και 103 του Συντάγματος). Επίσης, το Τμήμα έκρινε ότι στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας προσκρούουν και οι υπουργικές αποφάσεις που καθορίζουν τον αριθμό διορισμού ως μονίμων, αναπληρωτών ή ωρομισθίων εκπαιδευτικών με 30 ή 24 μήνες προϋπηρεσία.
Να σημειωθεί ότι η κατηγορία αυτή των εκπαιδευτικών με 30 ή 24 μήνες προϋπηρεσία διορίζεται με αντίστοιχη μείωση του αριθμού των διοριστέων εκπαιδευτικών από τον πίνακα του ΑΣΕΠ. Σύμφωνα με την τότε απόφαση των δικαστών, είναι αντισυνταγματικές οι υπουργικές αποφάσεις γιατί δεν αναφέρουν συγκεκριμένα κριτήρια βάσει των οποίων καθορίζεται ο αριθμός των διοριστέων εκπαιδευτικών με 30μήνη ή 24μήνη προϋπηρεσία».
Τι αναφέρουν οι επίμαχες παράγραφοι του άρθρου 9:
Παράγραφος 1:
«Κατά την περίοδο έως και το σχολικό έτος 2011−2012 οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση γίνονται σε ποσοστό 60% από τους ισχύοντες πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών του Α.Σ.Ε.Π. και σε ποσοστό 40% από τους κατά την παράγραφο 2 ενιαίους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών με πραγματική προϋπηρεσία».
Η παράγραφος 8 ορίζει:
«Μέχρι και το σχολικό έτος 2014−2015 όσοι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν την 30ή Ιουνίου 2008 πραγματική προϋπηρεσία τουλάχιστον τριάντα (30) μηνών προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, διορίζονται επιπλέον, εφόσον υπάρχουν εκπαιδευτικές ανάγκες και δεν έχουν διοριστεί κατά τις διατάξεις του παρόντος νόμου, κατά σειρά που εξαρτάται από την προαναφερθείσα συνολική προϋπηρεσία. Ο αριθμός των διοριζομένων ανά σχολικό έτος και κατά κλάδο και ειδικότητα καθορίζεται με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων».
Τέλος η παράγραφος 9 αναφέρεται στο ν.3687/2008 για το 24μηνο και ΑΣΕΠ:
«Η παράγραφος 1 του άρθρου 5 του ν.3687/2008 καταργείται. Η παράγραφος 2 του ίδιου άρθρου ισχύει μέχρι την κατάρτιση του πρώτου πίνακα του άρθρου 3 του παρόντος νόμου:
Εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν είκοσι τέσσερις (24) μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, και έχουν λάβει τη βαθμολογική βάση σε οποιονδήποτε διαγωνισμό εκπαιδευτικών του Α.Σ.Ε.Π., διορίζονται από το σχολικό έτος 2008−2009 και εφεξής στον κλάδο επιτυχίας τους και μόνο, σύμφωνα με τις ανάγκες της Υπηρεσίας, και με σειρά που εξαρτάται από την προαναφερθείσα συνολική προϋπηρεσία, κατά προτεραιότητα έναντι των εγγεγραμμένων στον πίνακα της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 2α΄ του άρθρου 6 του ν. 3255/2004…»
Όπως αναφέρθηκε το Γ’ Τμήμα είχε παραπέμψει την υπόθεση στην Ολομέλεια του ΣτΕ. Ενδεχόμενη σύμφωνη απόφαση του ΣτΕ με αυτή του Γ΄ τμήματος αναμένεται να προκαλέσει πονοκέφαλο στη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ενώ έρχεται σε αντίθεση και με τις προεκλογικές εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ για προσλήψεις από κλειστούς πίνακες όπως είναι αυτοί του 24μηνου και 30μηνου.