Η ΟΛΜΕ ζητάει από τους διευθυντές σχολείων και τους σχολικούς συμβούλους να «μην μετατραπούν σε αξιολογητές των συνάδελφών τους» και κατά συνέπεια να απόσχουν από την εξ αποστάσεως επιμόρφωση, τον ορισμό ομάδων εργασίας, τον προγραμματισμό δράσης ή τα σχέδια δράσης, τις διαδικασίες αξιολόγησής τους, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου τους και γενικότερα από όλες τις διαδικασίες αυτό-αξιολόγησης σχολικής μονάδας και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ καλούν παράλληλα τους υπόλοιπους συναδέλφους τους να απόσχουν από τη συγκρότηση ομάδων εργασίας, τον προγραμματισμό, την κατάθεση σχεδίου εργασίας και από την παράδοση του όποιου υλικού μπορεί να αναρτηθεί στο παρατηρητήριο της αξιολόγησης, την «εθελοντική» αξιολόγηση, την σύνταξη έκθεσης ατομικής αξιολόγησης, καθώς και από κάθε διαδικασία αξιολόγησής τους από τον Σχολ. Σύμβουλο και τον Δ/ντή του σχολείου.
«Δε συμβάλλουμε στη διαφοροποίηση του σχολείου μας με οποιονδήποτε τρόπο. Υπερασπιζόμαστε τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, το δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά», αναφέρει η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της υπενθυμίζοντας την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης που έλαβαν οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ στις 27 Σεπτεμβρίου για απεργία – αποχή απ’ όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης.
Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, η θετική αξιολόγηση δεν συνδέεται με την μισθολογική εξέλιξη αφού: «α. από όσους εκπαιδευτικούς αξιολογηθούν θετικά, μόνο ένα ποσοστό θα περνάει στον επόμενο βαθμό (το 100% από το ΣΤ στον Ε, το 90% από τον Ε στο Δ, το 80% από το Δ στο Γ, το 70% από τον Γ στον Β, το 30% από τον Β στον Α) και β. ο υπουργός Οικονομικών θα αποφασίζει ποιο θα είναι το ποσοστό, γιατί θα το μειώνει ανάλογα με τις δημοσιονομικές δυνατότητες».