Την επαναφορά του μαθήματος της Πληροφορικής υπεραμύνθηκε ο υπουργός Παιδείας με την τοποθέτησή του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, για το οποίο δήλωσε ότι «είναι απαράδεκτο να έχει απαλειφθεί ως προαπαιτούμενο για τις εισαγωγικές στο Πανεπιστήμιο και στα ΤΕΙ για όσους επιθυμούν να σπουδάσουν πληροφορική».
Δεν ανατρέψαμε τους ορισμούς του νόμου για την εξέταση του μαθήματος της χημείας. Δεν υποτιμούμε καθόλου αυτό τον κλάδο της επιστήμης, αλλά όχι η επιστημονική, αλλά η επιστημολογική μας θεώρηση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είναι απολύτως απαραίτητο να εξετάζεται στα ειδικά τμήματα και το μάθημα αυτό».
Ο κ. Λοβέρδος ανέφερε ότι έχει προκληθεί μια γόνιμη συζήτηση ανάμεσα στους επιστήμονες και των δύο κλάδων την οποία και την έχει συμπεριλάβει στα νέα δεδομένα και από μέρα σε μέρα θα κάνει την ανακοίνωση της σχετικής διαρρύθμισης όπως από το διάλογο προκύπτει. Ο υπουργός υπογράμμισε ότι είναι το λιγότερο κοντόφθαλμο και παλαιότροπο να υπάρχουν εκπαιδευτικά συστήματα που δεν συμπεριλαμβάνουν την πληροφορική στα προαπαιτούμενα για την τριτοβάθμια εκπαίδευση δηλώνοντας ότι «έτσι με φειδώ και με στάθμιση έχουμε κάνει αυτή την επιλογή και έχουμε καταλήξει, αλλά θέλουμε να ολοκληρώσουμε το σχετικό διάλογο για να φθάσουμε στην τελική ρύθμιση, η οποία δεν χρειάζεται να είναι νόμος».
Ανάμεσα σε όσους τοποθετήθηκαν ήταν και η κα Ρεπούση που ανέφερε ότι κατά τη συζήτηση για το Νέο Λύκειο είχε αναπτυχθεί έντονος προβληματισμός για το μάθημα της Πληροφορικής και παρά τις πιέσεις που είχαν δεχτεί όλοι από τις ενώσεις των καθηγητών πληροφορικής ανά την Ελλάδα, αποφάσισαν να κρατήσουν το μάθημα της χημείας διότι η χημεία είναι βασική επιστήμη.
Η κα Ρεπούση στην τοποθέτησή της ανέφερε μεταξύ των άλλων ότι «καταλαβαίνω το επιχείρημά σας για την πληροφορική και θα μπορούσε να είναι ειδικά εξεταζόμενο μάθημα για τις σχολές της πληροφορικής, όπως για παράδειγμα είναι η ξένη γλώσσα στα ξενόγλωσσα τμήματα ή το σχέδιο για την αρχιτεκτονική. Δεν μπορεί, όταν έχουμε μια σκέψη, σε ό,τι αφορά τις βασικές επιστήμες ανά επιστημονικό πεδίο, μετά να ερχόμαστε και να αλλάζουμε, βάζοντας την πληροφορική ως μάθημα. Θα μπορούσε να είναι πέμπτο μάθημα ειδικά εξεταζόμενο για τα τμήματα που έχουν πληροφορική».
Ο υπουργός Παιδείας σε εκ νέου τοποθέτησή του δήλωσε πως μέσα από τον τεχνικό διάλογο προκύπτει ότι για 100 τμήματα κύριο εξεταζόμενο μάθημα είναι η Χημεία και για 40 η Πληροφορική. Ο κ. Λοβέρδος τόνισε ότι το θέμα θα τεθεί και προς τα τμήματα ΑΕΙ-ΤΕΙ ενώ δεν παρέλειψε να σχολιάσει το γεγονός ότι ο διάλογος έχει δώσει πλειοψηφία στους χημικούς και όταν τελειώσει ο τεχνικός διάλογος θα δει και την ένωση.
«Γιατί να μην τη δω; Φέραμε καμία τροπολογία; Θα φέρουμε και τονίζω το μέλλοντα. Νομίζω ότι το αντικείμενο που συζητάμε απαιτεί συναίνεση και όχι συμφωνία. Συναινετικές διαδικασίες συζήτησης και όχι “εξυπνάδες”», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο κ. Κουράκης του ΣΥΡΙΖΑ στη δικιά του τοποθέτηση ανέφερε ότι ΣΥΡΙΖΑ είναι υπέρ της επαναφοράς του μαθήματος της πληροφορικής πανελλαδικά στα εξεταζόμενα μαθήματα καθώς είναι ένα πολύ σημαντικό μάθημα όπως είναι και η χημεία.
Ο κ. Κουράκης υπογράμμισε ότι ο τρόπος εισαγωγής τους, οι ώρες διδασκαλίας απαιτούν εκτενή διάλογο. «Χρειάζεται πολύ μεγάλο σεβασμό, πρέπει να προσβλέπουμε και στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας πως αυτά αρθρώνονται αλλά και τη σχέση με τη νέα εποχή που έχουμε», δήλωσε ο κ. Κουράκης τονίζοντας ότι «έπρεπε να υπάρξει μια εκτενής διαβούλευση γιατί είναι ένα πάρα πολύ ουσιαστικό θέμα. Θέλω να πιστεύω ότι θα υπάρξει η αναγκαία διαβούλευση ώστε να μην υπάρχουν παρερμηνείες όσον αφορά τα επιστημονικά αντικείμενα».